דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקצוע עריכת הדין וכללים נבחרים לבחירת עורך דין 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2673 פעמים ]

לא פעם נתקלנו בבעיה, אם זה במקום העבודה או חלילה במקרה של תאונה, דיני משפחה או כל נושא אחר ונזקקנו לייעוץ משפטי, אדם שמבין בחוק ויוכל לייעץ לנו ולייצג אותנו במידה וצריך.

תחילה חשוב לדעת מהו עורך דין (או בראשי תיבות עו"ד)- עורך דין הוא אדם הרשאי לעסוק בעריכת דין וסיים בהצלחה לימודי משפטים וכפוף לחוק לשכת עורכי הדין (תשכ"א 1961).

על כל עורך דין שסיים בהצלחה את לימודים חלה חובה לעבור תקופת הכשרה (התמחות) ,התקופה היא שנה וניתן להתמחות במספר תחומים כמו למשל עורכי דין דיני עבודה או עורכי דין דיני משפחה,תעבורה וכדומה...

דבר נוסף וחשוב מאוד בכדי להתחיל לעסוק בעריכת דין הוא לעמוד בהצלחה בבחינות של לשכת עורכי הדין, המתקיימות בסיום תקופת ההכשרה.

כיצד לבחור עורך דין?


    • תחילה חשוב להבין מהו התחום לו אתם נזקקים יש מגוון עורכי דין המתמחים בתחומים שונים:
    - עורכי דין דיני עבודה
    - עורכי דין פליליים
    - עורכי דין בדיני משפחה
    - עורכי דין בדיני תעבורה ועוד...
    • ותק ומוניטין – אם מדובר בתיק שלדעתכם מצריך ניסיון והמון עבודה, חפשו עורך דין בעל ניסיון בתחום וכמובן חפשו המלצות ופרוטוקולים בהם היה מעורב והאם הצלחתו בתביעות היא רבה.

    אך חשוב לדעת! אם אינכם זקוקים למלחמה קשה, תוכלו להשכיר גם עו"ד מתחיל בסכומים סבירים, כשהמטרה היא לאמת את החוקים ולייצג אתכם בצורה עניינית ומקצועית.


    • יעוץ משפטי- טרם הגשת התביעה יש לקיים פגישת יעוץ, מומלץ להגיע עם בן משפחה או חבר קרוב, שיוכל לתת חוות דעת שנייה, עם כל המסמכים הנדרשים ולשמוע את דעתו של עו"ד, אפשר לתאם פגישת יעוץ עם מספר עורכי דין ולקבל הערכת סיכויים.
    • ניהול התיק וצוות המשרד – זהו פרט חשוב, בקשו לדעת מי עורך הדין שייטפל בנושא, יכול להיות משרד ובו מספר עורכי דין אך חשוב לדעת מי מהם ייצג אתכם במשפטים, אל תתפשרו ובקשו לפגוש אותו, וכמובן בדקו את הניסיון והוותק שלו.
    • נגישות – ישנם עורכי דין מקצועיים ומומלצים אך הם נמצאים בתל אביב בעוד אתם גרים בצפון, תביעה היא נושא רגיש והמון פעמים יש להציג מסמכים, להיפגש ולהתייעץ ולכן חשוב שמשרד עורך הדין יהיה נגיש וקרוב אליכם.
    • עלויות – אין ספק שאם זהו תיק קשה (לרוב במקרים פליליים,דיני תעבורה או חלילה תאונה) כדאי להשכיר שירותי עורך דין מקצועי אך אם זו תביעה של זכויות עובדים, פיטורים או הלנת שכר תוכלו למצוא עורכי דין דיני עבודה במחירים סבירים וכמובן גם בתחומים נוספים אך סכום העבודה תלוי מאוד בתיק המשפט, עד כמה מצריך מעורך הדין שעות עבודה ונסיעות למשפטים.
    • בחינת כדאיות – עורכי דין בתחומים שונים יוכלו לתת לכם הערכת סיכויים, מה מצריך התשלום לעורך הדין ומה לפתיחת תיק והגשת התביעות, לפעמים הסיפור מצריך יותר הוצאות ולא תמיד יש החזר מבית המשפט, למשל בתביעה לדיני עבודה,הודעה מוקדמת או הלנת שכר כדאי להימנע מהגעה לבית דין לעבודה אלא סגירת הנושא בטיפול של עורכי דין לדיני עבודה.

הפרט החשוב ביותר טרם בחירת עורך דין הוא תחום ההתמחות,אין טעם להשתמש בשירותי עורכי דין לדיני עבודה כאשר רוצים להגיש תביעת בנושא תעבורה, ישנם עורכי דין רבים המתמחים בכמה תחומים, בדקו וחשבו קודם לכן עד כמה הטיפול בתיק יהיה קשה ומה התוצאות אותם תרצו להשיג, כמובן חשוב לוודא מה הסיכויים שלכם לזכאות, האם באמת הטענה שלכם מוצדקת, את כל השאלות הללו תוכלו להעלות בפגישת יעוץ ולהחליט איזה עורך דין טוב בשבילכם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב