דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי ללמד על זהירות בדרכים? 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 4345 פעמים ]

ללמד את הילדים לנהוג בזהירות בדרכים הוא דבר הכרחי לכל הורה בכל מקום. כל תקופה בשנה היא דורשת חזרה על הלימוד של כללי הבטיחות בדרכים. כשיוצאים לחופשה, כשחוזרים ללימודים, כשנוסעים לחו"ל או כשמטיילים עם החברים ליד הבית. בכל עת הוא זמן נכון להורה לברר עם הילדים אם הכללים ברורים אצלם בראש.

 

מאיזה גיל צריכים ללמוד על זהירות בדרכים?

כל גיל חייב ללמוד ולדעת על זהירות בדרכים. כמו שאומרים שמאז שהתינוק בבטן הוא כבר מקשיב לאמא ושומע אותה מדברת איתו, כך מאז שהוא נולד, בהיותו תינוק הוא כבר יכול לזהות את קולה של אמא ושל אבא. ילדים קולטים את הדברים מאוד מהר, אפילו בלי שאנחנו מרגישים או מתכוונים לכך. אם חלילה תינוק או ילד קטן שם לב שהוריו לא נותנים חשיבות לתמרורים ולא הולכים לפי הוראות של זהירות בדרכים, כך הם יתנהגו בעתיד. אז אם אמרנו שההורים הם דוגמא אישית לילדיהם, אז אסור להם לעבור באדום, או לנהוג במהירות לא מותרת, הכל משפיע על חינוך הילדים. וניתן לשאול – כיצד להיות דוגמא אישית? האם אנחנו ההורים זוכרים בעצימנו את הכללים עד לפרטי פרטים? התשובה לכך היא שעל ההורים להעתדכן כל הזמן בלימוד נהיגה וכללי זהירות בדרכים, כמו שמלמדים את הילדים כל שנה ושנה בבית ספר על הנושא. גם על ההורים ללמוד ולהעתדכן, לשם כך קיים קורס נהיגה מתקדמת המעשירה את הלומדים בלימוד תאוריה ומעשי עם החוקים החדשים והקבועים. קורס נהיגה מתקדמת יכול להיות מאוד שימושי לכל אחד בעל רישיון, לא משנה כמה זמן הוא כבר נוהג.

 

איך מלמדים?

לאנשים גדולים אמרנו שקורס נהיגה מתקדמת יכול להבטיח לימוד מעמיק ושיפור באיכות הנהיגה של כל אחד. בנוסף יכול להפחית את כמות התאונות דרכים בכך שהנהגים הופכים להיות יותר זהירים ועירניים. עבור הילדים חוץ מהלימוד בבית ספר, והגוגמא אישית של ההורים, קיים המרכז לבטיחות ילדים ברכב העוסק בהעברת פעילויות לילדים ובהגברת המודעות של ההורים הנונהגים עם ילדים ברכבם. מומלץ להגיע לכמה ימים של חוויה לילדים. בנוסף לכך, על ההורים לחנך את ילדיהם בצורה נעימה ומעניינת, לעיתים מאתגרת ולעיתים משועשעת, כך שלא יהיה לילדים משעמם. יש להשתמש במשחקים של הילדים, להראות להם איך הבובה נוהגת, לבדוק אם במכונית של הבובה קיים חגורת בטיחות ודברים כאלו. כך מביאים את הכללים לעולם של הילדים בצורה נעימה ולא פחות חשובה.

חשיבות לימוד בטיחות בדרכים הוא עוד יותר גדול במדינת ישראל, איפה שילדים הופכים להיות עצמאיים מגיל צעיר. יוצאים לבד לבית ספר, עושים קניות במכולת וכו'.

 

אלטרנתיבי - קורס נהיגה מתקדמת ליצירת תרבות נהיגה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב