דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האריה חוזר - על הקמפיין הבא של אריה דרעי - יורי גנקין 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 676   [ נצפה 2304 פעמים ]

האריה חוזר - על הקמפיין הבא של אריה דרעי - יורי גנקין

אם לא יקרה משהו יוצא דופן הרי שבבחירות הקרובות אריה דרעי יחזור למרכז הבמה הפוליטית. האות הראשון לכך ניתן עוד בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות (2008) שבהם נמנע מדרעי להתמודד על תפקיד ראש עיריית ירושלים. אז היו אלה יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ובית המשפט המחוזי בירושלים אשר קבעו כי טרם פג תוקפו של הקלון אשר הוטל עליו בעת הרשעתו. כיום, דבר לא יעצור את האריה השואג בדרך לכנסת – אז איך ייראה הקמפיין הבא של אריה דרעי?

מתינות ופרגמטיות – בניגוד לחלק לא מבוטל מחברי הכנסת של ש"ס, מפלגת האם של דרעי, נתפס היו"ר לשעבר כאדם מתון ופרגמטי הרחוק מהקיצוניות הדתית שיצרה אנטגוניזם ציבורי עצום נגד ש"ס בימים בהם פרחה מפלגת שינוי ז"ל. אריה דרעי מקובל על חלקים גדולים מאוד בציבור הישראלי, דתיים וחילונים כאחד. לראיה הסקר עליו הצביעה אבירמה גולן בכתבתה: לפי הסקר, יקבל דרעי שישה עד שמונה מנדטים מהציבור החילוני – אם וכאשר יבחר להוביל תנועה חברתית. כולנו יודעים שסקרים לא שווים הרבה – ואף על פי כן, מדובר על תחילתה של מגמה. במגזר הדתי נותר דרעי אגדה וחזרתו למגרש הפוליטי צפויה לעורר את כל אותם התומכים שזוכרים לו חסד נעורים.

התנועה שאותה מבקש דרעי להקים לא תהיה, כך לפחות על פי הצהרותיו, לתנועה סקטוריאלית שתשרת אך ורק את האינטרסים של המוסדות התורניים. דרעי רוצה תנועה חוצת מגזרים ואוכלוסיות ובהקשר זה אין לשלול שיתוף פעולה פוטנציאלי עם חבר הכנסת חיים אמסלם. דרעי לא ירצה לרסק את ש"ס אך הוא בהחלט מסוגל לנתבה לכיוון הרבה יותר מתון. חשוב לציין כי גם אריאל אטיאס, מחליפו המיועד של אלי ישי בתפקיד יו"ר ש"ס הבין כבר מזמן כי הגיעה העת למדיניות הרבה יותר כוללנית. הצעות החוק אותן קידם במהלך כהונתו כשר התקשורת מהווים משנה תוקף לטענה זו.  

צריך גם לזכור שמאז ומתמיד היה אריה דרעי בן בית אצל לא מעט פוליטיקאים שלא תמיד ראו איתו עין בעין. הבולט שבהם היה ראש הממשלה המנוח יצחק רבין למרות חילוקי הדעות האידיאולוגיים – רבין תמיד ראה בדרעי כאחד מחבריו הקרובים ביותר – עד כמה שהמציאות הפוליטית איפשרה זאת. מכאן אנו למדים כי אריה דרעי הוא אדם שלא יתקשה להתחבב על המצביעים – גם על אלו שאינם נמנים על חסידיו. 

החוב לחברה כבר שולם – אין ספק כי תקופת המאסר וההרשעה בדין תהפוך למכשול הגדול ביותר של דרעי כאשר תחל ההתמודדות. לצערנו, אזרחי מדינת ישראל כבר ראו לא מעט חברי כנסת ושרים (ולא שכחנו את הנשיא לשעבר קצב) שנכנסים לכלא אך אף אחד מהם מעולם לא ביקש לחזור לזירה הציבורית. דרעי יבקש להסביר כי הוא כבר שילם את חובו לחברה ואם ניקח בחשבון את הביקורת המתמשכת על בית המשפט העליון לפיה מדובר במוסד שמייצג אך ורק את האינטרסים של האליטה האשכנזית במדינת ישראל – אין אלא להסיק כי גם על המכשול הזה יצליח דרעי להתגבר. אגב, באחד מהראיונות שקיים בשנים האחרונות נשאל דרעי לגבי הביקורת שהשמיע כלפי בית המשפט העליון. בתגובה אמר דרעי: "אתם רואים את פרידמן? אני צמחוני לידו".

ברית דרעי-ליברמן – אריה דרעי ואביגדור ליברמן יסתדרו מצויין. למרות שמדובר לכאורה בשני יריבים מרים המייצגים מחנות פוליטיים מנוגדים, בפועל מדובר על צמד מובילי דעה פרגמטיים שלא יתקשו לחבור זה לזה ולגבור על בנימין נתניהו. ראש הממשלה פוחד מהשתלטות של ליברמן על צדה הימני של המפה הפוליית. שיתוף פעולה עם דרעי יהפוך את הפחד של נתניהו לסיוט.

לבסוף, אריה דרעי הוא גם איש ארגון מעולה. הוא אחד האנשים הבודדים במדינת ישראל שמכיר את משחקי הכוחות הפוליטיים על בוריים ולכן הוא גם יודע בדיוק כיצד יביא את הבוחרים לקלפי. יכולתו לפלח את המצביעים ולשכנעם לתמוך בו היא כמעט חסרת תקדים בקנה מידה ישראלי. אריה דרעי הוא קמפיין של איש אחד. די להיזכר במטה הבחירות האפקטיבי להפליא אותו ניהל בש"ס במהלך בחירות 1996 על מנת להבין למה הכוונה.      

לסיכום, נכון לרגע כתיבת הדברים בוחן אריה דרעי את השטח בזהירות המתבקשת. הוא מבין היטב כי עליו לתזמן את חזרתו ולעשות זאת באופן מחושב ורציונלי. אין מקום לטעויות. ככל שנתקרב ליום הבחירות יהפוך דרעי לגורם יותר ויותר משפיע. הוא חוזר – והוא כאן כדי להישאר.

 

לפוסטים נוספים - היכנסו לבלוג שלי - The Brand - מיתוג אישי ועסקי בלחיצת כפתור - הבלוג של יורי גנקין

מתמחה במתן ייעוץ בתחום המיתוג האישי והעסקי. מנהל בלוג פוליטי בכתובת: http://www.yurigankin.com בוגר תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת ותואר שני בדיפלומטיה מאוניברסיטת תל אביב.. לשעבר עוזר ליועצה הפוליטי הבכיר של שרת החוץ ציפי לבני, עוזר אישי למנהל האגף לקשרי חוץ באוניברסיטת תל אביב ומנהל תוכן בחברת TOP-G העוסקת בייצוג בכירים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב