דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שינוע אנלוגי בעולם דיגיטלי 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2042 פעמים ]

לא רק עולם העסקים חייב לנוע קדימה ללא הרף. גם בעולם המסחר והתעשייה על פסי הייצור להמשיך לפעול ולנוע קדימה, להניע את המוצרים הרבים המניעים את גלגלי השיניים של הכלכלה, אשר מאפשרת את האופן בו אנו חיים. כדי לאפשר שינוע מהיר ויעיל דרושים פתרונות שינוע חכמים, אמינים ופשוטים.

רבים מפתרונות השינוע מתבססים על מיכון כבד, כגון מכונות שינוע ופסים נעים, מלגזות וכן הלאה. אולם לשיטות ייצור ושינוע בפס נע יש יתרונות וחסרונות. כך, למשל, פסי ייצור יעילים מאוד כאשר יש להניע סחורות ממקום למקום על פני מסלול קבוע בלבד. אולם כאשר צריך להניע סחורות במסלול אקראי, בהתאם לצורך, הם לחלוטין חסרי תועלת. גם מלגזות הן פתרון מעולה לשינוע, אולם מדובר ברכב ממונע וכבד (גם אם הוא נחשב לקל באופן יחסי), והן דורשות מפעילים מיומנים בעלי רישיון, דלק או חשמל, וכמובן מקום לנוע בו. כל אלה, עוד לפני שמדברים על העלות של בניית פס ייצור או של רכישת מלגזות. תנאים אלה הופכים פתרונות שינוע מסוגים אלה למתאימים עבור בעלי עסקים מסוימים במקרים מסוימים וללא מתאימים במקרים אחרים ועבור בעלי עסקים אחרים.

זהו המקום בו פתרונות שינוע ידניים נכנסים לתמונה. פתרונות אלה מנצלים עקרונות פיסיקליים פשוטים על מנת לאפר לעובדי מחסן, לאנשי הפצה וכן הלאה, לשנע כמות לא מבוטלת של סחורות ולעשות זאת ביעילות וללא צורך בעזרים "מתקדמים". זאת הסיבה שציוד מסוג כזה מוסיף להיות רלוונטי גם בעולמנו הדיגיטלי, ולא מן הנמנע כי יוסיפו להיות כאלה גם בעתיד.

שתי דוגמאות מצוינות לציוד שינוע הן עגלות שינוע ועגלות משא. למי שאינו מכיר דיו את הנושא, ההבדל בין עגלות שינוע ועגלות משא, הוא במבנה ובייעוד. עגלות שינוע כוללות בסיס קטן לנשיאת מטענים, גב רחב עליו משעינים את המטענים המועמסים, שני גלגלים חזקים אשר מאפשרים את שינוע העגלה ממקום למקום ושתי ידיות באמצעות מחזיקים ומובילים את העגלות. עגלות מסוג זה יעילות בשביל לשנע משאות קלים ומעטים יחסית. יתרונן הוא שהן עדיין מאפשרות לשאת בנוחות כמות ומשקל שאינם אפשריים לנשיאה ביד. כמו כן, ניתן להיכנס עם עגלות מסוג זה למקומות צרים, למעליות וכיו"ב. לעומת זאת, עגלות משא, הן ציוד כבד יותר ובהתאם יכולות לשאת גם כמות גבוהה יותר ומשקל יותר גבוה של משאות. הן מורכבות מידית נהיגה חזקה, מציר המאפשר לשנות את כיוון הפנייה שלהן ומ"מזלג" בעל שתי זרועות, עליהן מטעינים את המטענים. זרועות הנשיאה מתוכננות כך שהן מתאימות בדיוק על מנת להיכנס בחלל של משטחי נשיאה המשמשים במחסנים שונים.

שני סוגים של עגלות אלה אומנם אינם מצטיינים בקדמה טכנולוגית, אך הם חיוניים בהחלט על מנת לאפשר לעולם הכלכלי והמסחרי להמשיך לסוב על צירו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב