דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעבירים וי על גיל המעבר 

מאת    [ 13/09/2011 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 2898 פעמים ]

גיל המעבר הוא רק תחנה באמצע החיים, אנו יכולים לקבוע אם זו תהיה תחנת מעבר זמנית ונינוחה או תחנה סופית בלי שמחת חיים.
מאז שנולדנו אנו עוברים הרבה שינויים בחיים המובילים אותנו מתלות מוחלטת לעצמאות. מהלול לארגז החול, מיסודי לתיכון, מצבא למזרח ומרווקות למשפחה חדשה. כמו החיים גם הגוף שלנו עובר שינויים הורמונאליים רבים ותקופת גיל המעבר היא שינוי שכזה, לכן הרפואה הסינית מתייחסת לתקופה זו כאל תופעה טבעית לחלוטין שאפשר וצריך לחיות איתה.

גיל המעבר אצל נשים נקרא גם מונופאוזה [מנו=חודש, פאוזה=הפסקה]. בתקופה זו נפסק המחזור החודשי של האישה וזה קורה בסביבות גיל ה-50. גיל המעבר קורה מכיוון שישנה ירידה הדרגתית בכמות האסטרוגן המיוצר על ידי השחלות [שחלות עם מעט ביציות יפרישו מעט אסטרוגן] ובמקביל ישנה ירידה בייצור ההורמון פרוגסטרון.

לא חשוב הגיל העיקר התרגיל

 
גיל המעבר טומן בתוכו המון תופעות לוואי שליליות ותסמינים שבכולם אגב ניתן לטפל בעזרת הרפואה האלטרנטיבית. תופעות הלוואי של תקופת גיל המעבר שונות מאישה לאישה ויש מיעוט שאינו סובל מתסמינים כלל. בין התופעות השונות ניתן למצוא מחזור בלתי סדיר, גלי חום, הזעת מוגברת, דופק מהיר, יובש בנרתיק, דלקות בדרכי השתן, נשירת שיער, עצבנות, חרדות, דיכאון, נדודי שינה, עייפות כרונית, חוסר ריכוז, כאבי ראש והפרעות בזיכרון. אך לכל אחת ואחת מן התופעות הללו יש פתרון ברפואה האלטרנטיבית.
גלי חום הם תופעה נפוצה בגיל המעבר ומאופיינים לרוב בתחושת חום חזקה ופתאומית באזור הפנים והחזה, למרות שלעיתים החום יכול גם להיות מורגש בחלק האחורי של הצוואר ולהתפשט ליתר חלקי הגוף. גלי החום מלווים בהזעה, פנים סמוקות וקשיים בשינה. תכיפות גלי החום נעה בין מספר פעמים בשבוע לבין הופעות חוזרות ונשנות באותו היום וחלק מהנשים אף חוות אותם כמה שנים לפני גיל המעבר וגם כמה שנים לאחריו. עוצמת גלי החום שונה מאישה לאישה וכך גם התדירות, לכן חשוב לאבחן בצורה מדויקת את חומרת התופעה ולטפל בה כראוי.


רמות האסטרוגן נוטות באופן טבעי להיות נמוכות בלילה ולכן נשים עלולות לחוות הפרעות בשינה גם ללא גלי חום.
הרפואה האלטרנטיבית מבוססת בעיקר על הרפואה הסינית והרפואה היפנית. רפואות אלו מאמינות שגיל המעבר הוא לא מחלה אלא דבר טבעי לגמרי שאפשר ללוותו בעזרת כמה שיטות טיפול פשוטות ויעילות. כמובן שכל טיפול מתאים לכמה תופעות לוואי ועל ידי אבחון קצר הרפואה האלטרנטיבית יודעת להתאים את הטיפול הנכון ובנוסף גם לדעת מה מקור התופעה. כך למשל, הסינים מאמינים כי גלי חום מגיעים מאש הנמצאת באזור הכבד או הכליות וגלי חום שהאישה מרגישה באזור הצוואר זו אנרגיה חמה שעולה מהאזור הפגוע. אם זהו המקרה, נעדיף להשתמש בדיקור יפני או סיני אשר משחרר אנרגיות חסומות, מזרים דם בריא וחדש למערכת וגם מסייע לבלוטות ההורמונאליות להפריש אסטרוגן. [מחסור באסטרוגן זו הסיבה העיקרית לתופעות הלוואי של גיל המעבר]
הרפואה משלימה מציעה מספר אופציות להקלה על סימפטומי גיל המעבר, כמו טיפול בצמחי מרפא סיניים המבוססים על צמחים בעלי תכונות דומות לאסטרוגן, אקופונקטורה [דיקור סיני] אשר הוכחה כיעילה במספר לא מבוטל של מקרים, ועוד.
כמו בתחומים רבים אחרים, הפסקת עישון, תזונה נכונה ופעילות גופנית קבועה ומבוקרת יכולים להקל על הסימפטומים.
מנופאוזה היא תופעה טבעית ולא מחלה, על כן אין הכרח לטפל בסימפטומים בצורה דרמטית וקיצונית. הרפואה האלטרנטיבית יודעת להתאים את הטיפול ההולם בהתאם לחומרת התופעות הפיזיות והמנטאליות וזאת כחלק מגישה הוליסטית המאמינה שהגוף והנפש מחוברים זה לזה.

 

 

קלינקה לרפואה משלימה של המטפל אייל ליבנה - טיפולים אלטרנטיבים ברפואה הסינית וברפואה היפנית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב