דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס מקצועי למאמנים מנטליים במסגרת ספורטדוק - המכללה לפסיכולוגיית ספורט 

מאת    [ 12/09/2011 ]

מילים במאמר: 715   [ נצפה 4374 פעמים ]

אנשים רבים נמשכים למקצוע הפסיכולוגיה של הספורט מכיוון שהוא בדרך כלל שילוב של שתי תשוקות: ספורט ופסיכולוגיה. הרעיון של לעזור לאנשים בריאים ומוכשרים להגשים את חלומותיהם הוא מאוד מושך ומרגש. בספורט דוק לומדים את התחום בשיטת ד''ר אלן כ''ץ.

בישראל של היום, אין תקנות או הנחיות המסדירות מי יכול להיות מאמן מנטאלי. כתוצאה מכך, יש הרבה אנשים שמציגים את עצמם כמאמנים מנטאליים ללא השכלה או ניסיון מתאים. כאשר זה קורה, לעתים קרובות מאמנים אלה מגיבים למצבים מורכבים בצורה בלתי הולמת ללקוח (קבוצת ספורט או מאמן או ספורטאי) ומסכמים שאימון מנטאלי אינו מתאים על מנת שלא להתמודד עם הבעיות.

על מנת להקל על מצב זה, אנו, במרכז לפסיכולוגיית ספורט, מציעים קורסים המכשירים מאמנים מנטאליים. המטרה שלנו היא שספורטאים, מאמנים והורים יקבלו מאמנים מנטאליים מנוסים ומוסמכים לעבוד איתם.

כיום, זהו הינו הקורס היחיד בארץ שמציע הכשרה שכזו.

הסטודנטים בקורס הינם בעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, הוראה, ועוד.

רקע במדעי ההתנהגות הינו קריטי בעבודה עם ספורטאים וקבוצות.

עבור המעוניינים אשר אינם בעלי הרקע המבוקש, ישנה אפשרות להצטרף לחלק התיאורטי של הקורס (הנמשך כ- 4 חודשים).

 מי הם המרצים בקורס?

המרצים בקורס הינם הצוות הבכיר במרכז לפסיכולוגיית ספורט. המרצים בעלי ניסיון תיאורטי ומעשי רב אשר מועבר באופן דינמי ומלהיב. ההרצאות כוללות קטעי וידאו, הפעלות, סימולציות ודיונים בנושאים שונים הכלולים בתוכנית הלימודים. כמו כן, מרצים אורחים מקצועיים (ספורטאים, מאמנים ומנהלים) מוזמנים גם כן מספר פעמים במשך הלימודים.

כחלק מהתוכנית, הסטודנטים מבקרים במועדוני ספורט מובילים וחווים מקרוב את עבודת האימון המנטאלי על המגרש ונחשפים למערכת כולה.

 מהו הפרקטיקום?

בנוסף לרקע התיאורטי (אשר מבוסס על פסיכולוגיה חיובית, קוגניטיבית והתנהגותית) על הסטודנטים לעבור פרקטיקום בענף הספורט שבו רוצים להתמחות (כדורגל, כדורסל, טניס, גולף ...) הפרקטיקום בן 60 שעות או עונה אחת, בהתאם לספורט הנבחר.

המרכז לפסיכולוגית ספורט פיתח תוכנית מפורטת לעבודה עם ספורטאים, מאמנים והורים. כל נושא בפסיכולוגית ספורט המוסבר בתוכנית נלמד באופן ברור ומובנה הכולל הפעלות ווידאו ככלי עזר. הסטודנטים מונחים לעבוד בהתאם לתוכנית העבודה בפרקטיקום. בנוסף, כל סטודנט זוכה לסוםרוויז'ן.

 מהו סופרוויזן?

כל סטודנט מקבל הדרכה צמודה ממאמן מנטאלי בכיר. לסטודנט גישה לסופרוויזור 24/7 בטלפון ודואר אלקטרוני ובנוסף ישנם מפגשים בקבוצות קטנות אשר נעשים בכיתה. בדרך זו הסטודנט נחשף לנושאים שונים אחרים אשר מפנים סטודנטים איתם לומד.

ההדרכה הצמודה הינה אקוטית על מנת להתמודד עם האתגרים שבאימון המנטאלי.

 ישנם מצבים רגישים רבים המתעוררים במהלך העבודה שלנו כמאמנים מנטאליים. להלן כמה דוגמאות:

 • המאמן המנטאלי מועסק, בדר''כ, על ידי המנהל המקצועי של מועדון ושכרו ממומן על ידי האגודה. המאמן המנטאלי מתבקש לעבוד באופן אישי עם שחקן מסוים. המאמן מתעקש עדכונים שוטפים של הפגישות, אך המאמן המנטאלי הבטיח סודיות לשחקן. מה עליו לעשות?

 • הוריו של שחקן מבקשים מהמאמן המנטאלי להיפגש עם הילד שלהם באופן פרטי אבל הם לא רוצים שהמאמן ידע. מה עליו לעשות?

 • במהלך פגישה, מספר השחקן שכאשר הוא מפסיד במשחק, אמו מכה אותו. מה על המאמן לעשות?

 • ספורטאי מקצועי ניפצע לעיתים קרובות. המאמן מבקש מהמאמן המנטאלי להיפגש עם הספורטאי באופן אישי. המאמן המנטאלי מרגיש שהספורטאי רוצה להפסיק את הפגישות. האם נאמנותו כלפי האגודה (הגוף המממן) או כלפי רצונו וטובתו של הספורטאי?

דוגמאות רגישות ומסובכות אלו מעמידות את המאמן המנטאלי בסיטואציה רגישה.

מאמן מנטאלי חסר ניסיון לא ידע כיצד להתמודד עם מצבים אלה. רק בעזרתם של מאמנים מנטאליים בכירים המדריכים אותו הוא יכול לקבל את ההבנה והניסיון שהוא צריך על מנת לעבוד באופן עצמאי בעתיד.

בסוף הקורס, כל אחד מן הסטודנטים יידע, האם זהו המקצוע הייעודי שלו בו יוכל לתפקד ברמה גבוהה בעתיד, או שיגיע למסקנה הפוכה וירגיש כי אימון מנטאלי אינו מתאים לו והפנטזיה של לעבוד בתחום הספורט היא פנטזיה בלבד. בכל מקרה, הסטודנטים יוכלו תמיד לקבל פיקוח והדרכה מהמרכז לפסיכולוגיית ספורט.

 בסיום הקורס, ישנם כיוונים רבים ומגוונים אליהם יכולים לפנות הסטודנטים כעת שבידיהם הרקע התיאורטי והמעשי אותו רכשו במשך הקורס:

• לעבוד עם ספורטאים ומאמנים תחרותיים

• להשתמש בספורט ככלי לימוד מיומנויות חיים לעוסקים בספורט לא תחרותי/ מקצועי. מיומנויות כמו: מנהיגות, תקשורת, הגדרת המטרה, פתרון בעיות, ניהול כעס, וכו'. כמו כן, יכולים להשתמש בספורט ככלי לכישורי חיים חיוניים בהתמודדות עם הלחץ בחיי היומיום שלנו.

• עבודה עם הכלים של פסיכולוגיית ספורט בכדי לעזור לילדים עם ליקויי למידה, הפרעות קשב וריכוז, בעיות חברתיות, וכו'. ההבנה כיצד להתמקד, לדמיין, לשלוט ברמות עוררות ולחשוב חיובי יכול להיות מועיל מאוד עבור ילדים אלה.

ספורטדוק - המרכז לפסיכולוגיית ספורט בשיטת ד''ר אלן כ''ץ http://www.sportdoc.co.il/ href="mailto:contact@sportdoc.co.ilcontact@sportdoc.co.il">">contact@sportdoc.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב