דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מלגת ספורט ללימודים בחוץ לארץ - קשה לזכות במלגה מבלי להבין בספורט המכללות בארצות הברית 

מאת    [ 12/09/2011 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2255 פעמים ]

ספורט המכללות בארהב הוא המפותח בעולם. רמת המתקנים, המאמנים והאמצעים העומדים לרשות הספורטאים בכל הענפים היא גבוהה מאוד. על הרמה הגבוהה מעיד האחוז הגבוה של ספורטאים אולימפיים וזוכי מדליות אולימפיות בזמן לימודיהם במכללה.

ספורט המכללות בארהב כולל אלפי מכללות אשר מתחרות בליגות ספורט השונות בהם משתתפים מאות אלפי סטודנטים כל שנה. חלק מהסטודנטים מקבלים מלגות לימודים תמורת השתתפותם בתחרויות. ישנם שלושה ארגונים אשר מרכזים את ליגות המכללות, NJCAA  NAIA ו NCAA העיקרי.
בעבר נהוג היה שהספורטאי המועמד ללימודים בחול היה יוצר קשר עם האוניברסיטה בה הוא מעוניין ללמוד ועם המאמן האחראי על סוג הספורט המתאים. התהליך של קבלת אישור מעמד הספורטאי יחד עם אישור מלגת הספורט לה הסטודנט זכאי היה נעשה ישירות דרך שני גורמים אלה.
הארגונים המארגנים את ספורט המכללות בארהב הגיעו למסקנה שתהליך כזה יוצר הטיה בשיקול הדעת וחוסר אחידות בסטנדרטים גם מבחינת מעמד הספורטאי וגם מבחינת היכולות הלימודיות של המועמד ללימודים בחול, היות ושיקול הדעת של כל מאמן הוא בהכרח שונה.
התהליך היום בנוי על רישום מוקדם בהתאחדות אליה המועמד רוצה להשתייך. כל תהליכי הבחינה והאישור נעשים שם על פי כללים אחידים ללא קשר למכללה אליה רוצה המועמד להתקבל. כל מועמד עובר שני סוגי אישורים: אישור קבלה מבחינת הישגים לימודיים (ציוני בגרות ובחינת SAT ) ואישור על חובבנות בספורט, כיוון שספורטאי שהתחרה בעבר בצורה מקצועית אינו רשאי להתאמן, להתחרות וקבל מלגת ספורט בליגת המכללות.
כאשר מועמד רוצה להתקבל למכללה הוא יוכל להתקבל אליה במעמד ספורטאי אך ורק אחרי שקיבל את האישור לכך מההתאחדות אליה משתייכת המכללה. מכללה איננה רשאית לקבל אף מועמד כספורטאי ובוודאי לא להעניק לו מלגת ספורט ללא האישור הזה.
ב NCAA שהיא הליגה העיקרית לספורט המכללות בארהב ישנם אפילו כללים קשוחים המגדירים מתי ואיך מותר ליצור קשר עם המכללה, מספר הפעמים שהמאמן רשאי לדבר טלפונית עם המועמד בכל שלב של התהליך, מי מממן את שיחת הטלפון, האם מותר להיפגש עם המאמן מחוץ לקמפוס ומתי מותר לבקר בקמפוס.

באוגוסט 2011 נכנסו ב NCAA לתוקפם כללים חדשים המתייחסים לספורט המכללות בארהב, אשר מקשים עוד יותר על סטודנטים בעיקר מחו"ל לקבל מעמד ספורטאי. עיקר הקושי טמון בהקשחת התנאים של הגיל המכסימלי של המועמד והקשחת התנאים הקשורים לפרק הזמן שעובר בין סיום לימודי התיכון לבין תחילת הלימודים באוניברסיטה. כל חריגה מהתנאים האלה גורמת במקרים קלים של חריגה לאישור מספר נמוך יותר של שנים בהם יהיה רשאי הספורטאי להתחרות ולקבל מלגה בזמן הלימודים, או לפסילת המועמד במקרים רבים.
הכללים החדשים בנוגע לספורט המכללות בארהב דורשים ממועמד ישראלי אשר מבקש להתקבל ללימודים בחול להתחיל את התהליך מאוד מוקדם, אפילו לפני או בתחילת השירות הצבאי ולהתקדם בתהליך בצורה זהירה ומושכלת. כל חריגה בלוחות הזמנים או באישורים אותם הוא נדרש לספק יכולים לגרום לפסילת המועמד לקבלת מלגת ספורט בחו"ל ללא כל דרך חזרה.

עופר רחמים הינו הבעלים של דוג'ו למלגות ספורט לסיוע לספורטאים המתכננים ללמוד בארה"ב ובמקביל להתמחות בענף הספורט שלהם. האתר מסייע לכל אחד למצוא מלגת ספורט כדי ללמוד חינם באחת מאלפי האוניברסיטאות והמכללות ברחבי ארה"ב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב