דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מלגת למודים בארצות הברית - האם ללמוד בחוץ לארץ מתאים גם לי? 

מאת    [ 12/09/2011 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 3301 פעמים ]

לימודים בארה"ב הזדמנות וחווית חיים, האם גם אני יכול/ה ללמוד בחו"ל?

הגיוני לחשוב שרק ספורטאים ברמה מקצועית טובה הם אלה שמקבלים מלגות ספורט בארהב. כולנו שמענו על שחקני כדורסל, אתלטים או שחיינים שלומדים במכללות ומבינים שזו הדרך של ספורטאי להתקדם בענף בו הוא מתחרה. ההיגיון הזה אומר שסטודנט המקבל מלגת ספורט הוא בעצם ספורטאי הרוצה להתקדם במקצוע ספורט כלשהו תוך שימוש בתנאי האימון במכללות, התקציבים הגבוהים, התשתיות המתקדמות, עזרי האימון וכוח האדם המקצועי במקביל לאימונים יחד עם ספורטאים מצטיינים נוספים. שימוש באמצעים אלה מאפשרים לספורטאים מכל העולם להשתפר ולהגיע להישגים שבמדינות המוצא שלהם היה מאוד קשה ואולי אף בלתי אפשרי לשאוף אליהם.
נשמע הגיוני, לימודים בחו"ל בעזרת מלגות ספורט אפשרי רק עבור ספורטאים. נכון אבל זה אינו בהכרח משקף את המציאות.
דווקא החוקים הקשוחים של התאחדויות ספורט המכללות בארהב המותאמים לתרבות האמריקאית מאפשרים לסטודנטים זרים לימודים בארהב, לעסוק בספורט ולקבל מלגת ספורט בחול גם אם אינם ספורטאים מקצועיים ואינם רואים בספורט אתגר מרכזי או דרך חיים. המסלול הזה מאפשר ללמוד באוניברסיטה בארה"ב בעלויות נמוכות מאוד.
החוקים של התאחדויות ספורט המכללות, כולן ללא יוצא מהכלל, מאפשרים לסטודנטים להתאמן, להתחרות ולקבל מלגת ספורט בתנאי שלא יקבלו שכר אפילו לא של דולר אחד כל תקופת לימודיהם (בדרך כלל 4 שנים). מעטים הספורטאים בענפי ספורט מתגמלים אשר יסכימו לתנאי כזה. הרי קריירה של ספורטאי היא קצרה, וויתור על ארבע שנות משכורת בתקופה בה הספורטאי נמצא בשיאו מבחינה גופנית - לא נראית הגיונית. על כן מעטים שחקני הכדורסל היוצאים ללמוד במכללות, למרות רמת האימון הגבוהה שם. כדורסלנים אמריקאים מתחרים במכללות רק בגלל חוקי הקבלה ל NBA שאינם מאפשרים לכדורסלן אמריקאי צעיר להשתתף בדראפט למקצוענים אם לא התחרה במסגרת המכללות.
נוסף על כך, בארה"ב ישנן אלפי מכללות המתחרות בליגות השונות, כמעט כולן מעניקות מלגות ספורט. ישנם פערי רמת ספורט גדולים בין המכללות השונות ובין הליגות השונות כך שגם סטודנט בינוני בספורט יכול להשיג מלגה כזאת. חשוב להדגיש, אין בהכרח קשר בין רמת הלימודים באוניברסיטה לבין רמת קבוצות הספורט שלה, מה שאומר שניתן להשיג מלגת ספורט באוניברסיטה טובה גם אם הסטודנט הוא ספורטאי חובב.

גם מישראל יצאו ללימודים בארהב מספר שחקני כדורגל וכדורסל לא מוכרים לכלל הציבור אשר לומדים באוניברסיטאות בארה"ב בעזרת מלגת ספורט. שחקן כדורגל מקצועי, בשיא הפריחה הספורטיבית שלו, לא היה הולך ללמוד במכללות אלא אם כן המוטיבציה העיקרית שלו היא הלימודים ולא ההתמחות בכדורגל.

לסיכום ניתן להגיד שמלגת ספורט יכולה להיות אופציה ללימודים בארהב בעלות כספית נמוכה. הבנה של תהליך קבלת המלגה, עבודה נכונה בלוחות זמנים מדויקים וקשרים עם מכללות יכולים לפתוח בפניך את האופציה להיות בין הסטודנטים הצעירים שיקבלו מלגת ספורט בחול גם אם הם ספורטאים חובבים.

עופר רחמים הינו הבעלים של דוג'ו למלגות ספורט לסיוע לספורטאים המתכננים ללמוד בארה"ב ובמקביל להתמחות בענף הספורט שלהם. האתר מסייע לכל אחד למצוא מלגת ספורט כדי ללמוד חינם באחת מאלפי האוניברסיטאות והמכללות ברחבי ארה"ב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב