דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לחנך ילדים? האינסטינקט הבסיסי 

מאת    [ 12/09/2011 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2308 פעמים ]

מה אנחנו לא עושים בשביל הילד שלנו? אנחנו ניתן בשבילו הכול, נתאמץ כמה שנוכל וננסה להגשים את כל חלומותיו. מעבר לכך שהוא כל מה שרצינו, אנחנו בתור ההורים שלו לא רק אלו שמפנקים אותו, אנחנו אלו שאמורים לחנך אותו, להכין אותו לעולם האמיתי וללמד אותו את כל מה שאנחנו יודעים כדי לגדול ולהסתדר בחיים.

מכיוון שהורים צעירים לא תמיד יודעים בשלב הראשון מה הוא נכון או לא נכון אנו משתדלים להשתמש בכל מי שיכול לעזור לנו, להדריך אותנו ולפעמים אנחנו מגזימים בזה. אין ספק שחשוב מאד ללמוד מאנשים עם יותר ידע מאיתנו, ההורים שלנו, הסבא והסבתא שלנו ובעצם כל חבר משפחה שלנו שהוא כבר הורה. מה שאנחנו לעיתים מאבדים באמצע זה את ההבנה המאד בסיסית שלנו כבני אדם בוגרים יש אינסטינקטים שעליהם אנחנו צריכים להתבסס.

כמו שחיות יודעות לשמור על הגורים שלהם מתוך אינסטינקטים כך גם אנחנו, בני האדם, יודעים להשתמש בתחושות הבטן שלנו על מנת לומר מה נכון ומה לא. בניגוד לחיות פרא אנו יצורים רציונאליים, יצורים שיודעים להבדיל בין טוב לרע ובין אסור למותר. מכיוון שכך אנו חושבים שאנו יודעים כיצד לגרום לילד שלנו להתפתח ולהתחנך בצורה בה אנו בוחרים, אך לא תמיד זה כך. ישנם עוד מספר מרכיבים שונים המשפיעים על אופיו של הילד ובראשם אפשר למנות את החברה איתה הוא מסתובב. ככל שהילד מתבגר כך יכולת ההשפעה שלנו קטנה מכיוון שהוא נמצא פחות ופחות בבית, יותר עם חברים ויותר בבית ספר, בשלב זה בעצם ההשפעה שלנו עליו מאד מצומצמת. לכן עלינו לנצל את הזמן כאשר הילד קטן על מנת לחנך אותו בצורה אותה אנו רואים לנכון.

ישנם כמה דברים מאד מהותיים לחינוכו של ילד לפי דעתי, רמת החינוך שהוא מקבל מחוץ לבית ואזור המחיה של בתוך הבית, קרי חדרי ילדים. את החינוך אותו הוא מקבל נוכל לקבוע בעיקר על ידי תשלום כספים גבוה יותר למוסד החינוכי אותו נבחר. לעומת זאת כאשר אנחנו בוחרים חדר נוער מעוצב או חדר ילדים מעוצב חשוב שנדע לבחור נכון על מנת להבליט את הדברים החשובים לנו בסדר יומו של הילד כמו שיעורי בית, סדר וניקיון ומנוחה נכונה. כאשר אתם מבליטים אלמנטים מסוימים בחדר הילדים את למעשה גורמים לכך שהוא יוכוון בתת מודע שלו לבצע את אותם מטלות אליהן התכוונתם.

השימוש בתת מודע של הילד על מנת להשפיע על דרך חשיבתו היא לדעתי אחד הדברים החשובים ביותר לחינוך הילד. כאשר השיטה הזו עובדת, למעשה החינוך שלכם יימשך איתו לכל אורך חייו ללא השפעה חיצונית כמעט.

 

גיא הדס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב