דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חום גבוה אצל תינוקות 

מאת    [ 11/09/2011 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 3430 פעמים ]

חום גבוה אצל תינוקות

כשיש תינוק או ילד קטן בבית כולם יודעים שזו רק שאלה של זמן עד שמישהו מהם בבית יעלה חום. מה עושים במצב כזה? האם צריך להוריד חום? מתי צריך לפנות לקבלת טיפול? האם טיפול הומאופתי יעיל במצבים של חום גבוה?

דבר ראשון חשוב להבין כי חום גבוה הוא תגובה טבעית של הגוף למצב שבו הוא נתקף על ידי פתוגן (חיידק או וירוס). מכיוון שהפתוגן מעדיף לפעול בטמפרטורה של 36.7 מעלות (כך הוא מצליח להדביק אותנו בקלות יתר), הגוף מנסה להעלות את החום וכך לפגוע ולנטרל אותו.

תגובה זו של העלאת חום כתגובה לזיהום מבחוץ הינה תוצאה של תהליך אבולוציוני ארוך שנים אשר משותף גם ליונקים אחרים והוא מהווה גם סימן למערכת החיסון להיכנס לפעולה, חלקים במערכת החיסון הופכים אקטיביים רק מעל טמפרטורה מסוימת. הורדה מלאכותית של החום למעשה מונעת מהגוף לגייס את הכוחות הנדרשים לפעולה, פוגעת בפעילות מערכת החיסון ולמרבה האירוניה עוזרת דווקא לפתוגן שכעת נהנה מחופש פעולה רב.

העלאת חום היא שכיחה יחסית אצל תינוקות וילדים. בשנים הראשונות לקיומם הם נחשפים לראשונה לגורמי מחלה, הם מפתחים את מערכת החיסון שלהם ואת הזיכרון החיסוני ומצב בו הילד מעלה חום מספר פעמים בשנה הוא נורמלי ובהרבה מקרים לא מחייב התערבות מכל סוג שהוא.

אילו ילדים מעלים חום?

בניגוד לדעה הרווחת, דווקא ילדים בריאים וחזקים מעלים חום יותר מילדים חולים וחלשים. הסיבה לכך היא שדרושה אנרגיה מהגוף עצמו על מנת לעמוד בתנאים אלו. ילד בריא מסוגל לסבול את החום על מנת לסלק את הפתוגן בשעה שילד חלש לא מצליח להעלות חום או שמעלה חום ומייד החום יורד ולבסוף הילד מרים ידיים ונכנע.

אנו נוכחים לדעת כי העלאת חום הינה מחזה שכיח אצל תינוקות אשר נחשבים בריאים ואילו אנשים מבוגרים שרמת הבריאות שלהם נמוכה יותר - גם כשהם חולים הם לא מצליחים להעלות חום בצורה משמעותית.

האם חום הגוף עלול להגיע ל 42-43 מעלות ולגרום לנזק חמור?

ראשית יש להבין כי הגוף אינו טרמוסטט שהתקלקל, הוא שולט על החום באמצעות מספר מנגנונים המונעים מהחום להגיע לטמפרטורה של 42 מעלות. אפילו טמפרטורה של מעל 41 אינה שכיחה וההערכות טוענות שהתופעה מתרחשת בשכיחות של אחד לאלפיים ביקורים במיון.

בנוסף יש להבין כי חום כשלעצמו איננו מחלה ואינו מהווה סכנה לילד שבבסיסו הוא ילד בריא ולפיכך בטיפול ההומאופתי אנו נוהגים לומר להורים להסתכל על הילד ולא על המדחום. אם הילד סובל מחום גבוה אבל מעבר מזה הוא במצב טוב, ערני ולא סובל מסימפטומים קשים כגון ערפול, שילשולים או קשיי נשימה אזי אפשר להיות רגועים. יחד עם זאת מצב של חום נמוך יחסית המלווה בעירפול או התמוטטות הינו אינדיקציה חמורה שמחייבת התערבות רפואית.

זה אולי ישמע מוזר אבל הראו שאין קשר בין רמת החום והסיכוי למחלה חיידקית מסוכנת כך שבהחלט ייתכן שילד עם חום של 38 מעלות נמצא במצב מסוכן בהרבה מילד אחר עם 40 מעלות חום.

הסכנה הגדולה במצבי חום גבוה היא לא החום כי אם התייבשות. חולה אשר אינו שותה מספיק או סובל משילשולים חריפים עלול לאבד נוזלים בקצב מהיר מאוד ולהגיע למצב של התייבשות. לכן יש לוודא את תקינות מאזן הנוזלים בעיקר על ידי בדיקה שהחולה שותה, שהחולה נותן שתן ועל ידי בחינת גוון השתן ובמקרה של התייבשות יש לפנות מיידית לקבלת טיפול רפואי.

טיפול הומאופתי במצבי חום גבוה

במצבים אקוטיים חמורים וכן במקרה של מחלות חום חוזרות ונשנות ניתן וכדאי להיעזר בהומיאופתיה קלאסית.

במהלך הטיפול ההומאופתי אנו בוחרים את התרופה המתאימה על סמך תמונת המחלה כולה ולוקחים בחשבון פרמטרים רבים כגון: קצב התפתחות המחלה, מהן המערכות שנפגעות, כאבים, הקאות, שלשולים, שינוי במצב הנפשי אם ישנם, שינויים בגוון העור וסימפטומים נוספים אם ישנם.

ההומאופתיה קלאסית אינה מדכאת את מערכת החיסון ואינה עושה את העבודה במקומו של הגוף כמו האנטיביוטיקה כי אם מכוונת את הגוף כך שיוכל להתגבר על המחלה בכוחות עצמו.

למי שמעוניין ללמוד עוד בנושא מומלץ לצפות בסרטון בנושא חום גבוה של ד"ר יוסי רימר, רופא ילדים.

הרבה בריאות,

ערן אינדיג

הומאופת קלאסי מוסמך

 

ערן אינדיג - RCHom הומאופת קלאסי מוסמך, חבר האגודה הישראלית להומאופתיה קליניקות בתל אביב ובזכרון יעקב www.eran-homeopat.com 054-7016016




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב