דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנשי התשתיות הארגוניות - MCITP 

מאת    [ 11/09/2011 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 1899 פעמים ]

אין זה סוד, כי ארגונים רבים, קטנים כגדולים, מתבססים על תשתיות טכנולוגיות פרי פיתוחה של מיקרוסופט, ענקית התוכנה האמריקאית. לא רק מערכות ההפעלה במחשבים של העובדים בחברות הם מתוצרת מיקרוסופט,  גם מערכות ההפעלה של השרתים בארגון, כולל שרת הדואר האלקטרוני, שיתוף הקבצים ועד לפתרונות התוכנה השונים - כולם מבוססי מייקרוסופט.

כדי להבין לעומק ולדעת להפעיל, לתחזק ולפתור בעיות במערכות מיקרוסופט בארגון, מציעה מיקרוסופט קורס MCTIP. קורס זה, מכשיר למעשה מומחי תשתיות ארגוניות לשימוש בפתרונות של החברה. קורס זה המחליף את קורס ה-MCSE אשר היה נהוג בעבר, הוא קורס יוקרתי ומכובד, המוצע על ידי מוסדות שונים בארץ, ומושך אליו בדרך כלל אנשים עם רקע טכני מעולם המחשבים, או כאלה שסיימו קורס טכנאי מחשבים, ועתה רוצים לבסס לעצמם נישה מקצועית, כדי להתקדם ו"לשדרג" את עצמם בשוק העבודה. מדובר בשדרוג של סטטוס במקום העבודה ולרוב גם בשדרוג השכר.

אנשי MCTIP הם אלו אשר יודעים להגדיר, לתחזק, לשדרג ולטפל בבעיות המתעוררות במערכות הפעלה מתקדמות של מיקרוסופט דוגמת ווינדוז 7, ווינדוז סרבר 2008 , ושרת הדואר האלקטרוני המתקדם אקסצ'יננג' סרבר 2010. מאחר ותוכנות אלו מצויות כמעט בכל הארגונים, גדולים כקטנים, הרי שהביקוש למקצוענים בתחום רב ונראה שהלכה למעשה, השוק מחזר נמרצות אחר מוסמכי MCTIP ומציע להם תנאים טובים ומפנקים בתמורה לשירותיהם. אנשי MCTIP יכולים לעבוד לא רק כעובדים ארגוניים שכירים, אלא גם כפרילנסרים, או בחברות מחשבים המתקינות ומתחזקות ציוד תקשורת בארגונים.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שבצד התפקיד ישנה אחריות רבה:  שרתי המחשב דורשים תחזוקה והשגחה מתמדת, וכאשר מתרחשת תקלה בפעולתם של אלו, עשוי הדבר להפריע מאוד לפעולת עובדי הארגון עד לכדי השבתה טוטאלית של כל עסקי הארגון. במידה וגם אתם עובדים בארגון ונעזרים רבות במחשב בוודאי תוכלו גם אתם להזכר בתסכול כשחוויתם כאשר לא יכלתם לפתע לגלוש באינטרנט לחפש מידע חיוני, לשלוח ולקבל דואר אלקטרוני עקב תקלה בשרת או כל פעולה אחרת שהייתה דחופה לכם עד מאוד.
ובכן, האדם שעל כתפיו מוטלת האחריות לאתר במהירות את התקלה ובשרת ולפתור אותה- ולעיתים- תחת לחץ לא פשוט- הוא אותו איש תשתיות ארגוניות, איש ה-MCTIP.

בשוק העבודה מוצעים קורסים להכנה לבחינות MCTIP מטעם מוסדות שונים, אך רצוי לבחור בית ספר וותיק ומנוסה, אשר צבר כבר כמה וכמה מחזורי קורס MCTIP. בדרך זו יוכל התלמיד להיות בטוח שהוא לא שפן ניסיון של בית הספר, וכי הוא יקבל הדרכה איכותית ומקצועית, שתעזור לו לעמוד בהצלחה בבחינות ההסמכה .

 

המאמר בחסות המרכז ללימודי טכנולוגיה ותקשורת, IITC המציעה לימודי מחשבים וטכנולוגיות באזור רמת גן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב