דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 מיליון מורים הוכשרו בתוכנית להכשרת מורים של אינטל 

מאת    [ 11/09/2011 ]

מילים במאמר: 572   [ נצפה 2632 פעמים ]

אינטל חגגה היום נקודת ציון בתוכנית להכשרת מורים אותה הפעילה ברחבי העולם, ואשר במסגרתה הכשירה עד היום עשרה מיליון מורים. התוכנית להכשרת מורים של אינטל היא תוכנית פיתוח מקצועי המכשירה מורים לשלב טכנולוגיה בשיעוריהם באופן אפקטיבי על מנת לטפח כישורים של פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית ושיתוף פעולה בקרב התלמידים. התוכנית פועלת בשיתוף עם מוסדות חינוך ומורים ארציים, אזוריים ומקומיים ביותר משבעים מדינות, והינה התוכנית הגדולה והמצליחה מסוגה. על-פי אומדנים של אינטל, יותר מ-300 מיליון תלמידים רכשו הרגלי למידה ומנהיגות הדרושים להצלחה בעזרת מורים שהוכשרו בתוכנית "לומדים עם אינטל".

בישראל
הוכשרו בעשור האחרון ע"י אינטל כ- 45,000 מורים. התוכניות מופעלות על ידי עמותת תפוח ובשיתוף פעולה עם משרד החינוך, והן נקראות "מורים מתקוונים למחר", "אינטל אלמנטס", ו"אינטל כלי חשיבה".
בנוסף, הוכשרו ע"י אינטל בישראל  כ- 400,000 תלמידים בתוכנית "לומדים עם אינטל", תוכנית ייחודית וחדשנית להקניית מיומנויות בלמידה במאה ה -21 באמצעות טכנולוגית המיחשוב.

"היכולת לפתור את בעיות המחר מתחילה בכיתות של היום," אמר נשיא ומנכ"ל אינטל בעולם, פול אוטליני. "אנו משקיעים במורים כדי שיעניקו השראה לתלמידים להיות חדשניים, יצירתיים ומוכנים עם כישורי החשיבה, הביקורת ופתרון הבעיות החיוניים לעתידנו. במקביל לציון הכשרה של 10 מיליון מורים באמצעות התוכנית, אנו ממשיכים להתמקד בפיתוח הדור הבא באמצעות שיפור ההזדמנויות לחינוך ברחבי העולם."

התוכנית להכשרת מורים של אינטל החלה כרעיון פשוט של הקניית ידע וכלי חשיבה באמצעות פרויקטים חווייתיים במקום שיעורים פרונטליים ושינון. הטכנולוגיה שולבה בתוכנית לא רק משום שהיא מהנה ושונה, אלא משום שמחשבים ותוכנה ששולבו היטב בשיעור, מקדמים את יכולת פיתרון הבעיות, החשיבה הביקורתית ועבודת הצוות, שכולם תחומים הנחשבים ל"כישורי המאה ה-21".

"תוכנית אינטל למורים נתנה לי את הידע ואת האמונה כי אני יכולה להשתמש בכלי החשיבה של אינטל עם תלמידים בכיתות הנמוכות", אמרה אורטל שטרנהאוס מבית ספר איריסים בקצרין. "השימוש בטכנולוגיה הפך את השיעור למעניין ויחודי ופתח לי דלתות עבור תלמידי לחשוב וליהנות".

הערכה בלתי תלויה של התוכנית להכשרת מורים של אינטל, מעידה שהמורים המשתתפים בתוכנית הינם בעלי מוטיבציה ומעורבות גבוהות יותר בשיעור, וכי העבודות של התלמידים מעידות על הבנה מעמיקה יותר מעבודות מקבילות.

במדינות רבות, התוכנית להכשרת מורים של אינטל היא תוכנית ההכשרה העיקרית בטכנולוגיית מידע ותקשורת למורים, ומוכרת על-ידי גופים ממשלתיים ברחבי העולם כתוכנית חיונית לפיתוח מורים ותלמידים. בירדן, למשל, המורים חייבים להשלים את התוכנית להכשרת מורים של אינטל כדי להיות זכאים לקידום ולהעלאה של 15% בשכרם.

התוכנית, הנמצאת כעת בעשור השני לקיומה, נשענת על שילוב של הוראה מקוונת ופרונטלית וממשיכה לפתח קורסים גמישים ולהכשיר מורים ברחבי העולם. כדי להבטיח שהתוכנית להכשרת מורים של אינטל תמשיך לעמוד בחזית הפיתוח המקצועי המצוין למורים, אינטל הקימה גם את תוכנית Intel Engage הקהילתית וקהילות מקוונות מקומיות בשפות שונות, כדי לספק פלטפורמה לשיח מקוון בזמן אמת וחילופי רעיונות בין מורים ומחנכים. למידע נוסף אודות השפעתה של התוכנית להכשרת מורים של אינטל על מורים, בקרו ב- www.intel.com/10millionteachers.

****************************************

חברת אינטל הוקמה בסנטה קלרה, קליפורניה,  בשנת 1968 על  ידי גורדון מור ורוברט נויס. ב-1971 הציגה אינטל את המעבד הזעיר הראשון, וכך יצרה את מהפכת המחשוב ששינתה את העולם. אינטל, המובילה העולמית בחדשנות בתחום הסיליקון, מפתחת טכנולוגיות, יוזמות ומוצרים, המקדמים את האופן בו אנשים חיים ועובדים. אינטל מעסיקה כיום 80,000 עובדים בעולם כולו ומספקת לתעשיית המחשבים מוצרי תקשורת ותוכנה, לוחות-אם, וכמובן, מיקרו מעבדים. אינטל פועלת בישראל משנת 1974. החברה עוסקת בעיקר בפיתוח וייצור מוצרי רשת ותקשורת ומיקרו מעבדים. לחברה 4 מרכזי פיתוח (חיפה, יקום, ירושלים, פתח תקווה) ו- 2  מפעלי ייצור (קרית גת וירושלים), והיא מעסיקה למעלה מ 7000  עובדים ישירים ועוד כמה אלפי עובדים חיצוניים.

מידע נוסף  ניתן למצוא באתרי החברה:

אינטל העולמית - www.intel.com אינטל ישראל - www.intel.com/il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב