דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


It's not about the money- it's about the game: לימודי שוק ההון 

מאת    [ 10/09/2011 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2593 פעמים ]


  the game between people (גורדון גקו, מתוך: וול סטריט 2 :הכסף מדבר).


איזה משפטים שהתחום הזה הניב - "זמן שווה כסף", "כדי להרוויח כסף צריך גם להוציא כסף" ובעיקר "כסף מסובב את העולם".  אנו חיים בעידן קפיטליסטי וקרייריסטי ואין תחום אחר בעולם שעוסק בכסף והשקעות 24/7 שיכול לייצג את ההשקפה הזו מתחום שוק ההון. התחום הינו רחב ובינלאומי העוסק במניות, תיקי השקעות, ניירות ערך ועוד. התחום פופולארי עד מאד (ויש האומרים, סקסי..) ומושך רבים שרוצים לעבוד בתחום כשכירים בבנקים ובתי השקעות, סוחרי מניות בבורסה, פרילאנסים או סתם המתעניינים לדעת איך "לעשות" כסף. 
תחום שוק ההון הוא שחקן מרכזי בסרט הידוע "וול סטריט" משנת 1987 ובסרט ההמשך " וול סטריט 2: הכסף מדבר", שניהם בבימויו של אוליבר סטון ובכיכובו של מייקל דאגלס.  כמו גם בסדרה "הרחוב"שנקראה באנגלית -  The $treet, ושודרה ברשת "פוקס" בשנת 2000.

אז מה זה בעצם שוק ההון?
נשים לרגע בצד את האסוציאציה הראשונה של גברים נאים בחליפות כהות ונשים בחליפות מעצבים, על רקע מסכי פלזמה ענקיים. 
שוק ההון הוא למעשה השוק לניירות ערך המאפשר לחברות שונות בשוק ולממשלה לגבות כסף מהציבור. השוק מתחלק לשניים: שוק מניות ושוק אג"ח (אגרות חוב). זהו שם אחד כולל למספר גדול של בנקים, חברות השקעות, ביטוח וקרנות נאמנות של גופים פרטיים, ציבוריים וממשלתיים, כאשר הבורסה לניירות ערך מקשרת בניהם, אך המסחר נעשה גם מחוצה לה.  זהו המקום המרכזי אליו מגיעים בעלי חברות כדי למצוא משקיעים על מנת להגדיל את ההון הכלכלי שלהם ויתרום בסופו של דבר גם לכלכלה המודרנית הכלל עולמית. הרווח, כמו שאומרים הוא לשני הצדדים.   ישנם שני שווקים פיננסיים עיקריים:  השוק הראשי והשוק המשני, הראשון עוסק בגיוס ובהשקעה בחברות חדשות והנפקת ניירות הערך בפעם הראשונה למשקיעים, בתיווך בתי ההשקעות בעסקה.  השוק המשני הוא השוק בו סוחרים בניירות הערך לאחר השקעתן ובו מעורב הציבור הרחב וחברות שונות. כאשר מדברים על השוק הזה מדברים במדדים כגון מדד המעו"ף – שמשמעו מכשירים עתידיים ופיננסיים, ידוע גם כמדד תל אביב 25.

זהו עולם עשיר (תרתי משמע) במושגים על אגרות חוב, ניירות ערך ומטבעות. אבל את הז'רגון המקצועי, ניתן ללמוד ולהכיר ובסופו של דבר לדבר אותו, לחיות ולנשום כל הדרך אל הבורסה. זאת לאחר שלמדתם כיצד להיות "עושה שוק", זה שנותן את הוראות הקנייה או המכירה של ניירות הערך בבורסה בהתאם לדרישות בשוק, והאחראי על מסחר תקין. או בשמו הלועזי המתגלגל על הלשון, ברוקר. 

ללמוד את השוק – לימודי שוק ההון
לימודי שוק ההון כוללים מספר גדול של קורסים הנוגעים לתחום. החל מקורסי מבוא לשוק הפיננסי להכרות ראשונית, קורסי מסחר יומי , ניהול וייעוץ תיקי השקעות, דרך ביטוחים פנסיוניים, אימון וייעוץ כלכלי וכלה בקורס מסחר בבורסה שמלמד את הפרקטיקות שבמסחר העולמי. שנאמר – להיות כאן ולהרגיש בוול- סטריט. בתום הקורסים ניתנת תעודה לבוגרים.  למי שמעוניין בלימודים נרחבים ומעמיקים יותר, ישנן מכללות המציעות תואר ראשון בבנקאות ושוק ההון.  למי שכבר סיים את האקדמיה ושוקל לקחת קורסי העשרה או לעשות הסבה מקצועית לשוק ההון , ישנם קורסים קצרים יותר המעניקים בסופו של דבר רישיון לעסוק בתחום ואת האפשרות להשתלב במהרה בתחום.

ייעוץ ומידע על לימודים  http://www.michlalot.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב