דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע עקביות ועמדות מגובשות הן תכונות הכרחיות לניהול חיים משותפים הרמוניים? 

מאת    [ 08/09/2011 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2417 פעמים ]

מדוע עקביות ועמדות מגובשות הן תכונות הכרחיות לניהול חיים משותפים הרמוניים?

 

 

הנוכחות של הגבר

 

גבר חייב להיות נוכח בזוגיות שלו כדי להשפיע עליה, להוביל אותה ולאזן את כוחה של האישה שאיתו. העדרו של הגבר משאיר את המגרש הזוגי לאישה - דבר שאינו רצוי לא לגבר ולא לאישה.

 

נשים מעוניינות בגבר שהוא נוכח ובעל טון ודעה - אחרת היכן השותפות? גבר מחוק, חסר עמדה או מבולבל - גורם לאישה לחוסר ביטחון, לאכזבה, לתחושת לבד. גבר כזה דוחק אותה למצב חסר ברירה בו עליה לקחת שליטה על הקשר. 

 

 

 

בלבול הוא חולשה

 

ישנם גברים רבים שהם מבולבלים בדעות שלהם, אינם עקביים בהצהרות שלהם, חוזרים בהם מדעתם, מרצים את האישה, אינם יודעים מה הם באמת רוצים ואינם מחוייבים לדרך כלשהי. לתוך הואקום האדיר והמסוכן הזה שגברים רבים יוצרים - נשאבות הנשים.

 

אין כל ספק שבלבול הוא חולשה - גם עבור הגבר וגם עבור האישה, בדרך בו האישה מפרשת את הבלבול של הגבר. אי אפשר מצד אחד להיות גבר מבולבל, ומצד שני לצפות להערכה או ליחס של כבוד מצד האישה. הבלבול נתפס בעיני נשים לא רק כבלבול גרידא אלא כמשהו עמוק יותר: חוסר מחוייבות, חוסר השקעה, ילדותיות, הזנחה, אפטיות, חוסר אהבה ואישיות חסרת תשוקה ושאפתנות לחיים.   

 

 

 

אישה שמטפסת על הגבר ולוקחת את השליטה לידיים שלה

 

בלית ברירה, נשים רבות אשר קוראות את המפה הזוגית ומתרשמות שהגבר שלהן אינו עקבי, מרצה, מפחד ללכת בדרך משלו, אינו מוכן להילחם על דבר, נמנע מעימותים או פשוט מפחד לעשות שיעורי בית ולבדוק מה הוא באמת רוצה - תופסות את השליטה על הקשר.

 

אישה שמנסה לקחת שליטה על הקשר עושה זאת כי אין אף אחד אחר שמוכן לעשות זאת במקומה ויש וואקום שלטוני שלתוכו היא נשאבת. לעתים, נשים לוקחות שליטה על הקשר הזוגי כי הן מעוניינות ליצור מצב בו לגבר לא תהיה ברירה אלא לחשוף את עמדותיו האמיתיות ולהראות מי הוא באמת ברגע שיתברר לו שהוא בעמדת חולשה והוא משלם מחירים כבדים בגלל ההסננות שלו.

 

 

 

האחריות של הגבר

 

גבר אינו יכול להימנע מהשפעה ודומיננטיות בקשר הזוגי. זו מחוייבותו של הגבר לעצמו ולקשר הזוגי שלו. גבר עקבי - יחיה בהרמוניה בזוגיות שלו כי הוא שולט בתהליכים, מודע לכל פרט, יודע מה הוא רוצה, מעביר את הדעות שלו היטב וסגור על עצמו.

 

לעומת זאת, גבר מהוסס, מבולבל, תנודתי, ולא יציב - יזכה לשורה ארוכה של "עונשים" בזוגיות שלו: האישה שלו לא תעריך אותו, היא תנסה לשלוט בו וטאף לטפס עליו, מאבקי שליטה בזוגיות יהפכו לדבר שבשגרה, הגבר יהיה מסוכסך עם עצמו וחייו הזוגיים יהיו מורכבים, מסובכים ולא ברורים.

 

 

וטיפ לסיום: גבר חייב להיות נאמן לעצמו, לא משנה מהו המחיר לכך. חוסר נאמנות של הגבר לעצמו יוביל את הגבר לחורבן אישי, אבל לא רק את הגבר אלא גם את אשתו, הזוגיות שלו וכל עולמו האישי. לכל גבר יש זכות, אך גם חובה, לבטא את דעותיו ולעמוד עליהם, אם ברצונו לחיות בצורה אמיתית ואוטנטית ולא בעולם של שקרים, פשרות, היסוסים וויתורים אינסופיים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב