דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אילו שקרים מספרים לנו על החיים ומדוע הם אינם אמיתיים? 

מאת    [ 08/09/2011 ]

מילים במאמר: 570   [ נצפה 3139 פעמים ]

אילו שקרים מספרים לנו על החיים ומדוע הם אינם אמיתיים?

 

 

1) בלי לימודים אקדמאיים אי אפשר להצליח בחיים

 

אחד השקרים הישנים והנפוצים ביותר בעידן המודרני הוא שלימודים גבוהים הם הבטחה להצלחה בחיים והמפתח לשגשוג כלכלי וליתרון חשוב על אחרים. המציאות, מה לעשות, קצת שונה. מרבית המצליחנים בעולם לא למדו באקדמיה או שלא הפיקו שום דבר משמעותי מהאקדמיה.

 

הצלחה בחיים אינה קשורה ללימודים אקדמאיים אלא למוטיבציה אישית, כישרון, מוכנות להתמסר ולהשקיע ומיקוד במטרה מוגדרת לאורך מספר רב של שנים. גם אנשים חסרי השכלה מסוגלים להצליח מאוד, ובמקרים רבים אף להעפיל ולהגיע עד לפסגה. השכלה אקדמאית לא רק שאינה מבטיחה אינטליגנציה גבוהה, סקרנות אמיתית או כושר חשיבה עצמאי אלא במקרים רבים היא דווקא מדכאת את כל התכונות הללו, ובמיוחד את כושר החשיבה היצירתי של אנשים ואת יכולת הביצוע שלהם. 

 

 

 

2) אנשים חייבים לחיות במסגרת זוגית ובנישואים 

 

נישואים או זוגיות ממוסדת אינם מבטיחים אושר או סיפוק בחיים ובבחירה בין להיות בזוגיות רעה וקשה לבין להיות לבד - חלק לא מבוטל מהאנשים יעדיפו לחיות לבד. זוגיות אינה הדרך היחידה לחיות חיים מלאים ומסופקים והמחשבה שללא זוגיות אין חיים היא משוללת כל יסוד, והיא נובעת מהצורך לחיות בסדר חברתי מסויים ולא מהאמת.

 

האמת היא שאנשים לא חייבים לחיות במסגרת זוגית, האמת היא שרוב האנשים היו מעדיפים לחיות במסגרת חופשית ומשוחררת יותר ממסגרת הנישואים הקלאסית, האמת היא שנוח יותר לחיות במסגרות נושמות ומאפשרות מאשר בזוגיות מגבילה וכובלת.   

 

 

 

3) החיים ללא ילדים אינם חיים

 

עוד קלישאה שקרית שלאט לאט נחשפת ליותר ויותר אנשים. החיים ללא ילדים הם חיים מצויינים. ניתן לחיות חיי יצירה והגשמה מלאים ללא ילדים והאפשרות הזאת קיימת ומנוצלת על ידי מליוני אנשים בכל רחבי העולם.

 

לא כל האנשים רוצים בילדים, לא כל האנשים מוכשרים לגדל ילדים ולא כל האנשים באמת ובתמים מוכנים להתמסר לגידול ילדים במלוא מובן המילה. בדיוק כפי שלא כל האנשים הם סטרייטים אלא יש גם לא מעט הומוסקסואלים ולסביות, כך גם יש אחוז מסוים באוכלוסיה שאינו רוצה ואינו מסוגל להביא ילדים לעולם. אם לוקחים בחשבון את כל האנשים שנטשו את הילדים שלהם, כל האנשים שמסרו את הילדים שלהם לאימוץ, כל האנשים שלא הביאו ילדים במהלך חייהם וכל האנשים הנחשבים כהורים גרועים ושכתוצאה מכך הילדים שלהם נלקחו מהם על ידי גורמי הרווחה - אנחנו מדברים על מאות מליוני אנשים בכל רחבי העולם שעונים על התואר "לא הורים" במובן האמיתי של המילה. 

 

 

 

4) משפחה זה הכל

 

משפחה הייתה הכל, בעבר. כיום, המשפחה מתפוררת בדיוק כפי שמוסד הנישואים מתפורר. משפחה אינה בהכרח המשענת התומכת בשעת צרה וגנטיקה דומה אינה מבטיחה יחסים טובים וחמים או דימיון בערכים.

 

כיום, יש הרבה מאוד אנשים שיש להם "משפחה" קרובה ותומכת שמבינה אותם. משפחה זו אינה המשפחה הגנטית שלהם אלא קבוצה של אנשים שהם חברים אמיתיים, תומכים ומבינים.

 

 

 

5) אהבה זה לתמיד

 

המחשבה שאהבה זה לתמיד היא סוג של תפיסה אידיאליסטית ורומנטיקנית שאינה עומדת במבחן המציאות. אהבה על פי רוב אינה שורדת יותר מכמה שנים, ויש לה את הנטייה להישחק במיוחד במערכות יחסים זוגיות ממוסדות ואינטנסיביות.

 

המחשבה שאהבה היא נצחית גורמת לאנשים להיכנס להלם מוחלט כשהאהבה שלהם מתחילה לדעוך ולמות. אנשים שמאמינים שאהבה היא לתמיד מתקשים להבין ולקבל כיצד מישהו או מישהי שאהבו אותם הכי בעולם רק לפני כמה שנים כבר לא רוצים בהם בכלל. 

 

 

וטיפ לסיום: אמונה בשקרים גורמת לאנשים לא להכיר במציאות האמיתית ולהתקשות מאוד לעכל ולקבל אירועים שקורים במציאות ואשר שונים מאוד מהאמונות שהם מחזיקים בהם. הקושי הזה עלול להוביל לדכאונות, לתחושת אשמה, לפחד מהחיים ולחיפוש אחר ביטחונות שאינם קיימים. דווקא הכרה במציאות האמיתית מאפשרת ביטחון, שחרור וגישה פרגמטית, חיובית ועוצמתית לחיים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב