דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד אתם בוחרים את בני הזוג שלכם ומהו המניע האמיתי שלכם לזוגיות? 

מאת    [ 08/09/2011 ]

מילים במאמר: 712   [ נצפה 2929 פעמים ]

כיצד אתם בוחרים את בני הזוג שלכם ומהו המניע האמיתי שלכם לזוגיות? 

 

 

שלל המניעים הזוגיים

 

הסיבות שבגללם אנשים רוצים ומעוניינים בזוגיות הן רבות ומגוונות: רצון בחברה, משיכה מינית, הדחף לילדים, אהבה, צורך בביטחון כלכלי, התשוקה להתאהב, הרצון בהרפתקאה וחוויה, כוח, סטטוס, חופש, להיות כמו כולם וצורך לסגור מעגל עם ההורים.

 

כל אדם מחפש בני זוג מסויימים ושונים מאלה שהאחרים מחפשים - כי המניעים האנושיים הם מאוד מגוונים והצרכים לעיתים רחוקים מאוד אחד מהשני.  

 

 

משמעות כל מניע

 

חברה - אלה אנשים שבוחרים בן זוג שהוא קודם כל חבר, מישהו שאפשר לדבר איתו ולשתף אותו, מישהו שיהיהשם ויתמוך ברגעים הקשים, מישהו שניתן לסמוך עליו.

 

משיכה מינית - אלה אנשים שבוחרים בני זוג רק בגלל משיכה מינית ראשונית אליהם. מה שבאמת להם זו הסקסיות של בני הזוג שלהם, מכל היתר הם נוטים להתעלם.

 

הדחף לילדים - אנשים כאלה בוחרים בני זוג על סמך התכונות "ההוריות" שלהם. אם בן הזוג יהיה אבא טוב, אחראי, מסור, חם ומשקיען הוא הופך מבחינתם לבחירה המתאימה ביותר כבן זוג. 

 

אהבה - כאן הסיבה היא זוגית לחלוטין ואנשים שבוחרים בני זוג על בסיס אהבה מחפשים בן זוג שאותו הם מקבלים ללא תנאים, בצורה טבעית והכי אמיתית שיש.

 

צורך בביטחון כלכלי - אנשים כאלה בוחרים בני זוג על בסיס חשבון הבנק שלהם, הפוטנציאל הכלכלי שלהם והשורשים מהם הם הגיעו. השיקול הכלכלי הוא השיקול המרכזי שלהם והם תמיד ייכנסו לקשרים עם אנשים עשירים או מבוססים.

 

התשוקה להתאהב - המניע הזה גורם לאנשים לחפש בני זוג שחזקים מהם, שאותם הם יעריצו, שאחריהם הם ירדפו, שלידם הם ירגישו חלשים, קטנים ונזקקים.

 

הרצון בהרפתקאה וחוויה - אנשים כאלה יבחרו פרטנרים שונים מאוד אחד מהשני, ללא שום שיקול רציונלי, אלא מתוך התלהבות רגעית, צורך בחוויות רגשיות ומיניות מגוונות וחיים של חופש ושל הרפתקאה.

 

כוח - מניע כזה יגרום לאנשים להימשך לבני זוג מאוד שאפתניים הממוקמים בעמדות כוח ושליטה בעולם. הצורך האישי שלהם בכוח דוחף אותם לחפש בני זוג כוחניים שיוכלו לחזק את המקום הזה אצלם ויסייעו להם לתפוס בעצמם עמדת כוח בחיים.

 

סטטוס - מניע שגורם לאנשים לראות בבני זוג שלהם סוג של מותג או תכשיט להתהדר בו. אלה אנשים שיבחרו בני זוג בעלי שם, בעלי סטטווס חברתי מיוחד, מקורות משפחתיים מכובדים או אנשים מפורסמים.

 

חופש - מניע שגורם לאנשים לבחור רק את בני הזוג שאיתם אין סיכוי להגיע למצב של מחוייבות או מסגרת זוגית של ממש. הזוגיות נתפסת על ידי אנשים כאלה כמרחב חופשי לביטוי עצמי ותו לאו.

 

להיות כמו כולם - המניע הזה גורם לאנשים לבחור בבני זוג רק כדי להשתייך לכלל ולהסתיר את החריגות שלהם. על בסיס המניע הזה אנשים נוטים לבחור לעצמם בני זוג "קלאסיים" העומדים בכל רשימת "הדרישות" המקובלת.  

 

לסגור מעגל עם ההורים - המניע הזה גורם לאנשים לבחור בן זוג שמזכיר ודומה לאחד ההורים שלהם, בדרך כלל הורה שנפטר או הלך לעולמו מוקדם מאוד בחיים או הורה שעימו היו יחסים לא פתורים או יחסים מאוד טובים.

 

 

 

המניע מכתיב את בן הזוג

 

המניע הזוגי הוא זה שלמעשה מכתיב עבורנו את הבחירה או הבחירות הזוגיות שלנו. אם אדם מופעל על ידי מניע של משיכה מינית - הוא תמיד יבחר בבני זוג מושכים. יתרה מזו, הוא לעולם לא ישקול לפתח יחסים עם אנשים שהמייצגים דברים אחרים, אלא יתמקד בראש ובראשונה בתכונת המשיכה.

 

בגלל שהמניע הזוגי הוא המכתיב את הבחירה הזוגית, והדברים הללו מתרחשים באופן אוטומטי ותת-הכרתי, הרי שכל עוד המניע הזוגי של אדם נותר כפי שהוא, אין סיכוי שהוא ישנה את הבחירות הזוגיות שלו ובכלל "יראה" או ייחשף לבני זוג מסוגים אחרים ושונים מכל מה שהוא ראה עד היום.

 

 

 

ניתן לשנות מניע - מה קורה במצב כזה?

 

מה קורה כאשר משנים מניע זוגי? מה שקורה הוא שפתאום נפתחים בפני האדם אפשרויות זוגיות חדשות לחלוטין, שבכל מצב אחר לא היה שום סיכוי שהוא ייחשף אליהם.

 

למשל, אישה שהמניע שלה לזוגיות הוא התאהבות - תמיד תבחר בבני זוג חזקים מאוד ממנה שאינם מעוניינים בה ושגורמים לה לרדוף אחריהם, לפחוד מהם ולהיאבק בהם. ברגע שהיא משנה את המניע שלה, למשל לאהבה - היא נפתחת לגברים חדשים לחלוטין שהיא מעולם לא פגשה בחיים שלה ולא נתנה להם בכלל להיכנס לתוך המרחב שלה, גברים שאותם היא באמת מעריכה ואליהם היא מתחברת בצורה נינוחה, אוטנטית ורגשית, בשונה מהגברים בעברה שאותם היא העריצה ומהם היא פחדה ולכן גם נאבקה.

 

 

וטיפ לסיום: המניע הזוגי שלכם כובל אותכם לבחירות זוגיות צפויות מראש. אם תשנו את המניע הזוגי - תוכלו להיפתח במהירות למגוון אפשרויות חדש ומרגש של בני זוג מסוג אחר לחלוטין.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב