דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חקירה לאחר אירוע?! 

מאת    [ 07/09/2011 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2155 פעמים ]

  לאחר ארועים רבים נפתחת חקירה כדי לבדוק את נסיבות הארוע ולמה ואיך הגיבו הנוגעים בדבר, לעיתים החקירה נעשיית ע"י גורם מדיני או צבאי וכו' ולעיתים מדובר בחקירות פרטיות המבוצעות על ידי אדם פרטי (כל מקרה לגופו) 
ישנם חילוקי דעות רבים לגבי אופי החקירה האם היא צריכה להיות בשיקוף כיאה למדינה דמוקרטית או חקירה "בדלתיים סגורות" או לחלופין כלל לא לבצע חקירה , ישנם הרבה צדדים לכאן ולכאן במאמר זה הביא את דעותיהם של המצדדים נגד חקירה וארחיב בכן מעט.

אי הנעה לפעילות.
חקירת ארוע מונעת מאנשי פיקוד לעשות דברים ולתת פקודות שהיו צריכים לתת בגלל שהם מפחדים שיחקרו זאת  ולכן זה מונע מהם לעשות, מקרים כמו לפתוח באש לא ינתנו אם הדרג הבכיר ביותר יאשר זאת, ומה קורה שאין מענה?! מקרים רבים היו נמנעים אם אנשי תפקיד היו מגדילים ראש ולא מפחדים מהחקירה שתיפתח ותגרום להם להיות מפורסמים ללא רצונם, לדוגמא רופאים שמפחדים מחקירות רשלנות וכו' יכולים לפחד לתת שירות למטופל כי אולי יקרה ... ואז יתחקרו ויחקרו, במקרים כגון אלו הרופאים מבטחים את עצמם ע"י חתימת על לקוח על טופס לפני טיפול בטופס מופיעים גורמים רבים היכולים לקרות לאחר הטיפול גם כאלה שהסיכויי שייקרו נמוכים מאוד.

עצם הקמת חקירה מציבה את המקרה באור שלילי.
סיבה נוספת שלא כדאי לחקור היא הבעיה איך שמסתכלים על החקירה מהצד, אם נסתכל על חקירת המשט מרמרה שמכל עבר היו דרישות לחקור ולתחקר בדיוק מה ארע שם, מקרה זה היה מקרה של פיקוח נפש והיו חייבים להגיב בהתאם לכן אין שום עניין לחקור את תגובת צה"ל מה גם שבעיני מדינות עוינות מתפרש הדבר כהודעה בטעות, כי אם נהגנו כראוי אז למה לחקור? מה גם שמדינות אלו מצדיקות את עצמם על הרבה מקרים לא מוצדקים כלל. (יתכן ואם אנחנו לא היינו חוקרים את האירוע היו הם מבצעים חקירות פרטיות בצורה לא מבוקרת על האירוע  ואז היינו יוצאים פחות טוב מהסיפור, אז אולי עדיף שכך)

גורמי הפרעה לחקירה
המצדדים נגד חקירות מציינים את ההשפעה של התקשורת הכתובה והמדוברת כגורם בעל השפעה גדולה מאוד על כיווני חקירה, מקרים רבים עוד לפני שיש תוצאות לחקירה / העמדה למשפט וכו' ישנם כבר כתבים ואנשי תקשורת שחרצו גורלות וניתחו את הארוע כפי שנראה להם במקרה הטוב ואו כפי שנוח להם במקרה הפחות טוב, מה גם שהדיבורים סביב המקרה והחקירה לפעמים חוצים את גבול הטעם הטוב במקרים ששומעים בכל מהדורת חדשות את הנושא הזה שוב ושוב ופרשנויות שונות גורמים לנושא לצאת מכל פופרציה ולהראות כחסר טעם לחלוטין.

גורמים בעלי אינטרסים

גורם נוסף שגורם לצדד נגד חקירה לאחר ארוע הוא שישנם גורמים המנצלים את האפשרות לחקור ויש להם צד בעניין המבקשים לחקור על מנת לגרום לצד הנחקר זנק, להשפילו ולראות בצערו, דבר שיכול להוריד ממעמדו של הנחקר, במקרים כאלו יש להזהר מליצור פרובוקציות מיותרות למרות שהגורם המפרסם רוצה לעשות זאת, לעיתם נפתחות במקביל גם חקירות פרטיות, המסבכות את הנחקר יותר. 

חשוב לציין שכמובן יש צדדים חיוביים לחקירת ארוע לאחר מעשה אך דברים אלו ארחיב במאמר אחר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב