דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים בזירות תחרותיות 

מאת    [ 06/09/2011 ]

מילים במאמר: 873   [ נצפה 2563 פעמים ]

לרבים מאיתנו נדמה, כי החל משנת 2011 בגוגל חלים שינויים מהותיים של ממש. אתרים אשר אינן פועלים לפי הנחיות מוגדרות היטב, ומציגים תוכן אשר קולע לטעמם של הגולשים, מתרחקים מראשית תוצאות החיפוש. מסיבה זו ועוד, נדרשת בחינה מדוקדקת מאוד של התחום בו ברצוננו לקדם אתר, על מנת שנוכל לצאת לדרך עם מידע נכון באשר לזירות בהן כדאי להתחרות (ביטויי המפתח או המושגים עבורם מומלץ למקד את תכני האתר).

מרכיבי האופטימיזציה לאתרי אינטרנט כוללים מגוון מרכיבים שונים, בתמהיל שאינו אחיד ונקבע פעמים רבות בהתאם לסוג האתר. ברור לכולם כי אתר שמטרתו להציג מודעות גולשים, שונה במהותו מאתר שאלות ותשובות, מאתר תוכן או מאתר שתכליתו לשתף גלריות של תמונות.
בנוסף לכך, העידן בו מגוון האפשרויות בבניית האתר היה מצומצם איננו. כיום, הטכנולוגיה אינה מהווה מגבלה בבניית אתר אלא התקציב. ישנם חברות רבות אשר ישמחו לבנות עבורכם, כל אפליקציה, תהא זו מורכבת ככל שתהא...

תקן חדש יחסית, בשם HTML5, מציג היום יכולות תיוג של כמעט כל מרכיב חשוב בדף האינטרנט ומסייע, למנועי החיפוש, להבין את התוכן ואת אופן הצגתו המתבקשת בתוצאות. סביר להניח, שלא רחוק היום בו נראה בגוגל ישראל את כל אותם המאפיינים בהם אנו נתקלים בחיפוש אוניברסלי בחו"ל.
למעשה, כבר היום ניתן לראות ביקורות, פירוט מודעות בדף, וידאו ותמונות. חסרים, עדיין, תוצאות לוקאליות (תוצאות של עסקים הרשומים בשירות גוגל מקומות), תוצאות מאתרי קניות גדולים ותוצאות משולבות נוספות אולם על בסיס ראיית ההתרחשויות בעבר, הכל שאלה של זמן.
ככל שאנו מתקרבים לזמן בו דף התוצאות יהיה מורכב ממגוון תוצאות ולא, בעיקר, מתוצאות רגילות וטבעיות להן אנו רגילים, כך סביר שבעלי עסקים יצטרכו לנהוג באופן חכם יותר בכל הקשור לשיטות השיווק בהם נוקטים. אחרת, סביר להניח שתוצאתם תדחק הרחק לתחתית דפי התוצאות, במקום בן, הגולש הממוצע ממעט לבקר.

אז כיצד מתחרים בזירה תחרותית?

זו שאלה לא קלה. למעשה גם התשובה ברורה, בחלקה, מתברר כי לא כל בעלי העסקים מעוניינים בכך. הדבר גובה משאבים רבים אשר אינם מנת חלקו של בעל העסק הקטן. הפתרון הוא לעשות צעד קטן בכל פעם ולהתנסות בזירת שיווק אחת- לבחון את התוצאות ולראות אם כדאי להמשיך ולהשקיע בה משאבים, יותר או פחות מאלו, או לחילופין- לעבור לשיטת שיווק חלופית. הצרה היא שגם ההתנסות בשיטות השיווק גובות כספים מבעל העסק.

להלן מספר הנחיות בהם כדאי להתחשב כאשר שוקלים את המסלול האורגני (מיקום בתוצאות הטבעיות של מנוע החיפוש, עבור שלל ביטויים תחרותיים יותר ופחות)


    • אתר טוב משל המתחרים- תנאי חשוב הוא שהאתר המבקש להתחרות יהיה, בעל ערך רב יותר מאשר מתחריו. זאת בהתייחס לכל ביטוי וערוץ רלוונטי ובהשוואה למתחרים. עד כה, זהו לא היה תנאי מחייב אולם סביר להניח כי בשנת 2012 ובשנת 2013 זה יותר ויותר כך.
    בל נשכח כי מטרתו של מנוע החיפוש גוגל הוא להציג תוצאות על פי רצון הגולשים, כלומר, לדרגם לפי סדר רלוונטיות. הרלוונטיות היא הערך הצפוי לגולש הממוצע המחפש ביטוי רלוונטי. יועץ קידום אתרים ייעץ לכם להשקיע כסף באתר, יעיר על חוזקות מתחרים ויציע לכם מגוון רעיונות להצגת חוזקות משלכם. יחד עם זאת, חשוב כי גם אתם תדעו כיצד למצב את עסקכם באינטרנט בדרך אשר תקלע לטעמם של הגולשים. במידה וכבר בניתם אתר אשר עדיף על אתרים אחרים, לפחות עבור קהל היעד אליו אתם פונים, תנו לו (לקהל היעד) להצביע בעבור האתר ולשתף עם חברים ברשתות חברתיות. את הקוד להטמעה של ה-1+ של גוגל, תמצאו בקישור +1. באותו אופן מומלץ לחפש, למצוא ולהטמיע את קוד כפתור ה"לייק" של פייסבוק, ואת   הכפתור של פינטרסט- במידה ויש באתרכם תמונות יחודיות ומעניינות.


    • קישורים איכותיים יותר- קישורים איכותיים יותר אומר לבחון קישורים בפינצטה. לא עוד קישורי פוטרים המוניים מאתרים שאינם קשורים, לא עוד קישורים שאינם מספקים ערך לגולש או לפחות מידע סופר רלוונטי.


    • אופטימיזצייה למנועי חיפוש- אופטימיזצייה חשובה כי בעזרתה אנו מספקים נראות מיטבית בעבור מנועי החיפוש. זיכרו, מנועי החיפוש הם עדיין, לא בני אדם, גם אם יכולתם "להבין" תכנים שונים, משתפרת ככל שעובר הזמן. יחד אם זאת, אל תטעו, בזירה תחרותית ממש גם אתר ללא אופטימיזציה מעולה עשוי להתברג גבוה ממתחריו בתוצאות החיפוש. זאת, בזכות עושר הקישורים הרלוונטיים המפנים אליו, תועלות למשתמש ועוד.


    • עושר התכנים באתר- התכנים הרלוונטיים לגולש כיום, אינם חייבים להופיע בתצורה של טקסט פשוט. בהחלט ניתן להשתמש גם בוידאו עם כתוביות, פודקאסטים וכל מידע אשר גוגל רואה ומפרש כתוכן. מבחנים שונים שנערכו, גם מצביעים על העובדה כי ערוצי תוכן עשיר (תכנים שהם יותר מטקסט פשוט ומשלבים אינטרקציה ודינאמיות) מסייעים יותר לאתר להפוך גולש ללקוח. ככל שתוכן זה הוא מקורי, איכותי וכזה אשר הגולשים ישמחו להצביע אמון בעדו, כך יוכל הוא להתקדם עבור שלל ביטויי חיפוש. ככל שתרבו בפרסום תוכן איכותי, כך יגיעו גולשים רבים יותר לאתר ויממשו את מטרותיו. זהו קידום אתרים אמיתי.

הדבר החשוב אולי יותר מכל הוא לדעת מהם המשאבים העומדים לרשותכם ולפיכך לקדם באמצעות אלו את הביטויים הריאליים ולא את אלו אשר איתם יכלו את משאביכם לפני שתראו מהם החזר השקעה. היות וקידום אתרים אורגני הוא כמו מרתון של ריצה אין סופית מול מתחרים אחרים, דעו שברגע ש"תורידו  את הרגל מדוושת הגז" ותפסיקו להשקיע באתר, סביר שמיקומיכם לא ישמרו. על כן  חשבו גם על כך בטרם תוציאו כספים מיותרים.

לבסוף חשוב לציין כי ההמצאות בתוצאות ה"טבעיות" והרגילות של גוגל אינה הכרח. לגוגל ישנם ערוצים רבים אשר סביר להניח יהפכו עם הזמן לחלקים בלתי נפרדים מתוצאות החיפוש. ממש כמו בחו"ל. כבר היום פרסום בגוגל, פרסום ושיווק ביוטיוב, רישום ותחזוקה נאותה לרישומי גוגל + מקומות ועוד מאילו עשויים להבטיח לכם חשיפה ניכרת באינטרנט, גם בזירות תחרותיות ובפחות משאבים וסיכון.

איתן יריב, בעלי WAO שיווק באינטרנט המציעה שפע שירותים ובהם:
קידום אורגני, רישום ואופטימיזציה עבור Google Places, חשיפה בערוצי מדיה חברתית וניהול הפרסום בגוגל ורשת שותפים.
האתר מעמיד להדיוטות בתחום ואף למשווקים, מקום בו יוכלו שאלות ולהענות במסגרת פורום קידום אתרים מקצועי. בקרו אותי בדף הפייסבוק של WAO




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב