דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפור בגרויות 

מאת    [ 05/09/2011 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 2824 פעמים ]

ישנם מקרים בהם שיפור הבגרות עדיף על אפשרות אחרת כגון בחינת פסיכומטרי חוזרת, השלמת בגרות נוספת ועוד.

מדובר במי שיש לו תעודת בגרות חלקית ועליו לבצע מבחן חוזר על מנת לשפר את ציונו ולקבל תעודת בגרות מלאה.מספיק לקבל ציון עובר על מנת להצליח במבחן ולקבל את תעודת הבגרות. אך גם במקרה שתעודת הבגרות אכן מלאה ואף ונעשה מבחן פסיכומטרי, יש לבדוק במוסד האקדמי בו ירצה ללמוד המועמד, מהם תנאי הקבלה. האם במסגרת התואר הרצוי ישנן העדפות למקצועות מסוימים. במידה ואכן ישנן העדפות למקצועות מסוימים. יש לשקול את האפשרות במקום להבחן שוב בבחינת הפסיכומטרי, להבחן שנית בבחינת בגרות על מנת לשפר את הציון ובכך להעלות את ממוצע תעודת הבגרות.

ישנם מקצועות עליהם ניתן לקבל אף תוספת בונוס כיוון שאלו מקצועות 'מוגברים', לדוגמא, במידה ובתעודת הבגרות ישנו ציון לבגרות ב'ספרות', ואף ציון טוב, ניתן לשפר את הבגרות ואף להרחיבה ל- 5 יח"ל ובכך הציון יעלה ואף יתקבל ציון בונוס בנוסף. בונוס יכול להגיע לעד תוספת של 25 נקודות. אך בונוס אינו חובה, לכן על כל מועמד לבדוק במוסד שבו ירצה ללמוד, האם יינתן לו ציון בונוס, ואם כן כמה נקודות מעניק עבור הבגרות במקצוע המדובר. שיפור הבגרות עוזר בעיקר לאלו החסרים להם נקודות בודדות על מנת להתקבל לתואר ראשון. לרוב שיפור הבגרות נועד לשפר את הממוצע בתעודת הבגרות ופחות על מנת להשלים מקצוע נכשל.

היכן ניתן לשפר את הבגרות?

ישנם בתי ספר שונים המציעים קורסים להכנה לבגרות. שיפור בגרויות נעשה בקורס בו נעשית גם השלמת בגרויות. לרוב, בתי הספר מבצעים פגישה עם התלמיד לפני תחילת הקורס. במפגש זה ניתן להבין האם יש צורך בהשלמת בגרות או שמא מטרת הקורס, לשפר את הבגרות. במהלך הקורס נפגש המדריך עם התלמידים לפגישות פרטניות, ובהן יכול להדריך את התלמיד הרוצה לשפר את הבגרות, במה להקדיש את רוב זמנו ומה על מה יוכל פחות לשים דגש. לא מעטים המקרים בהם תלמיד תיכון מבצע מבחן בגרות ובזמן המבחן עצמו מרוב הלחץ שוכח חלק מן החומר שלמד. ולאחר שקיבל ציון עובר מעדיף לוותר ולהסתפק במה שעשה. לאחר כמה שנים יכול לחזור על אותו מבחן, ולהצליח בו במידה רבה ביותר. חשוב לציין שאין הגבלה לגיל בו ניתן לשפר בגרות או להשלים בגרות. וכן אין הגבלה במספר הפעמים בהן ניתן לגשת לבחינת בגרות.

ישנם יתרונות הנלווים לשיפור הבגרות מעבר לקבלה ללימודים גבוהים. כגון קבלה לעבודה, לעיתים יכול הציון בבגרות להכריע את הכף. וכן קבלה לתפקידים נחשקים בצבא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב