דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המחאה עוברת לשלבים מעשיים 

מאת    [ 05/09/2011 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 1463 פעמים ]

אחרי הרבה מאד זמן עם ישראל קם מהכורסא. אין זה דבר של מה בכך. עד היום המחאות הכי גדולות בישראל קמו בעקבות מלחמות או בעיות ביטחוניות אחרות. מכיוון שכך אין בכלל ספק שממשלת ישראל והעומד בראשה מאד הופתעו מעוצמת המחאה ומהמשכיותה.

אני מאמין שהמחאה היא מוצדקת, אך מכיוון שהיא צמחה מתוך ספונטניות היא לא הצליחה להתמקד מספיק ולהשיג את התוצאות שהיא כל כך רצתה. לדעתי, אם המחאה הזו הייתה נולדת מתוך תכנון, תוצאותיה היו נראות בשטח כבר עכשיו. כפי שניתן לראות גם אנחנו כמו גם שכנינו הערבים כנראה לא מתרגשים ממחאות שגוררות עשרות אלפי אנשים שילכו ברגל. זו הסיבה שהדבר היחיד שהשפיע עד היום מבחינת הורדת מחירים היו מחאת הקוטג' והאיום בחרם על רשת שופרסל. חשוב להבין דבר אחד, נכון להיום כאשר מרבית השוק מופרט ורוב החברות הגדולות נמצאות בידיים פרטיות הממשלה אינה יכולה להתערב במחיר האמיתי אלא רק במה שנמצא תחת פיקוח. לצערנו ואולי לא, הרבה מן המוצרים שאנחנו צורכים בכל בית אינם נמצאים תחת פיקוח לכן היחידים שיכולים באמת להוריד את המחיר הם הסוחרים או בעלי רשתות השיווק. במקרה הזה אנחנו היחידים שבאמת יכולים להשפיע על המחיר. אנחנו יכולים פשוט להחרים חלק מהמוצרים, לקנות מוצרים חליפיים, זה הדבר שבאמת יפגע בבטן הרגישה של כל בעלי ההון. ברגע שההכנסות שלהם ירדו הם יורידו מחירים. זה כל הקסם.

אותו הדבר בדיוק ניתן להגיד על שאר התחומים בהם המחאה עוסקת, בין אם במחירי העגלות, מחירי הדלק או מחירי הדיור. רק על מנת שתבינו, אני טוען שאין סיבה שאנשים יגורו בתל אביב במחירי השכירות הנוכחיים, ישנם עשרות מקומות סביב תל אביב אשר יכולים לספק את בעיית הדיור. אני יודע שהרבה מאד מהאנשים רוצים לגור בתל אביב בגלל אזורי הבילוי הרבים בעיר, בגלל הכיף שבלהיות צעיר בתל אביב, אבל לפעמים אין ברירה וכדי לנצח במלחמה צריך לוותר על הקרב. אני אתן לכם את מודיעין כדוגמא. יש עשרות דירות במודיעין במחירים שביחס לתל אביב נראים מצחיקים, התחבורה הציבורית לשם היא בתדירות גבוהה ואיכות החיים גבוהה למדי. אז כך, אם הרבה אנשים יעזבו את השכירות בתל אביב ויעברו למקומות אחרים מחירי הדירות יתאזנו ובעוד מספר שנים נראה תוצאות, אם לא אצלכם אז אצל הילדים שלכם. ומי יודע, אולי אחרי שנתיים במודיעין תחליטו שזאת הייתה החלטה נבונה ותחליטו לקנות בית במודיעין ולהשתקע בעיר?

 

גיא הדס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב