דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גני אירועים: הגבול הדק בין פשרה לכניעה 

מאת    [ 04/09/2011 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 3040 פעמים ]

החיים הם סדרה של פשרות. חלק מהפשרות הן איומות, אחרות הן לא יותר מפשרה של פשרות: משהו לא קיצוני מדי אלא כזה שנמצא באמצע, בין לבין. החיים הם לא שחור ולבן, כך מלמדים אותנו מגיל צעיר: עלינו להבין שלא כל דבר שבו אנחנו רוצים גם נקבל ועלינו לקבל את העובדה שבחיים עלינו להתפשר. כאשר אנחנו נמצאים בתוך התהליך של ארגון החתונה שלנו (ולמעשה הדבר נכון גם לגבי ארגון אירועים אחרים) אנחנו עשויים לתהות: האם באמת עלינו להתפשר? האם איננו יכולים לרצות את הטוב ביותר ולצפות לכך שנשיג אותו? האם בין כל המבחר העצום של גני אירועים שיש בארץ לא נצליח למצוא את המקום המושלם עבורנו?

מצד אחד, מדובר בערב הגדול של חיינו ובחירת גן אירועים אחד מושלם מתוך המגוון של גני אירועים שניתן למצוא בארץ היא בחירה אקוטית שתשפיע על הצלחת הערב החשוב והחגיגי. מצד שני, אולי אין דבר כזה גן אירועים מושלם וכל אחד מאותם גני אירועים שנבדוק יהיה תמיד שילוב משתנה של טוב מעורב במעט (או הרבה) פגמים. ישנם מקרים שבהם אין ספק שמדובר במקום גרוע; אבל מה עושים כשמגלים מקום שבו יש הרבה טוב אבל גם כמה פגמים?

אולי ניתן לחלק את העולם לשני סוגי אנשים: אלה שמוכנים להתפשר מתוך רצון להמשיך הלאה ומתוך הבנה שהם חיים בעולם של פשרות, ואלה שעומדים על שלהם ולא מוותרים מתוך אמונה שהעולם ייכנע לרצונם ושבסופו של דבר תמצא הדרך כך שהם לא יצטרכו להתפשר. ייתכן ורובנו נעים בין הקטבים הללו: ישנם מקרים שבהם אנחנו מרגישים שעלינו להתפשר ואילו במקרים אחרים אנחנו בטוחים שעלינו לעמוד על שלנו ושאין לנו אפשרות להתפשר ולוותר. האם החיפוש אחרי גן אירועים מושלם משתייך למקרים שבהם יש להתפשר? האם במהלך השיטוט בין גני אירועים עלינו לעמוד על שלנו ולא לוותר?

לצערי אין תשובה ברורה לעניין וקשה לתת עצה חד משמעית בנושא. אין ספק שישנם דברים שעליהם אסור להתפשר וישנם דברים שנוגעים לבחירת גני אירועים שאינם שווים את ההתעקשות. במקרי ביניים יש לבחון כל מקרה לגופו ולשקול אם הוא משתייך לעולם הפשרות האפשריות הוא שהוא משתייך למקום שבו אנחנו עומדים על שלנו ולא מוותרים. אין ספק שבסופו של דבר בחירת גן אירועים בצורה נכונה מתבססת על שילוב מתמיד של פשרות והתעקשויות: הסך שלהם יוצר את הבחירה שלנו, טובה או רעה.

ייתכן וההתפשרות לא תסתיים בבחירה של גן אירועים אחד מתוך המוני גני אירועים שבחנו ובדקנו. ייתכן ומצאנו את המקום שנראה לנו מושלם אבל כעת עלינו להתפשר על דברים שונים ומרכיבים אחרים של הערב הגדול: מנות שעליהן עלינו לוותר בגלל רגישויות שונות של האורחים, מוזיקה שלא תתאים לאוזני אורחים אחרים, עיצוב יקר מדי ותוספות שנמצאות מחוץ לתקציב; הפשרות רבות וכואבות. זהו כבר נושא לדיון אחר למרות שגם במקרים הללו העקרונות הכלליים שאותם הזכרנו יכולים להוות כללים מנחים עבורנו כשאנחנו צריכים להתייצב אל מול כל אותם הזדמנויות שממתינות לנו ושבהם נוכל להתפשר, או לעמוד על שלנו ולא לוותר.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב