דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דירות להשכרה במרכזי ערים 

מאת    [ 04/09/2011 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 1409 פעמים ]

אנחנו נמצאים בימים שנראים כאילו הם הולכים ומאירים פנים לכל מי שמנסה להיכנס לשוק הנדל"ן בארץ. כל הפרשנים והאנשים העוסקים בתחום טוענים שמחירי הדירות והבתים בארץ עומדים בפני ירידה ורובם מנסים לעמוד במקום ולראות מתי הולכת להתפוצץ בועת הנדל"ן המדוברת.

בסופו של דבר אני לא יודע כמה כולם צודקים. האמת היא שבזמן האחרון אני קורא יותר ויותר בנושא ומנסה להבין מי יותר צודק. ישנם עשרות אנשים שאומרים שמהמחירים עומדים לרדת לעומת עשרות אחרים שאומרים שהמחירים לא עומדים להשתנות וגם לא מגמת העלייה שלהם. אז אני אנסה לפשט את זה קצת.

אני מאמין שבגדול, כאשר מדברים על שוק הנדל"ן בארץ צריך לשים לב לכך שבגלל שכמות האוכלוסייה בארץ רק הולכת וגדלה כל הזמן, ישנו ביקוש מתמיד לדירות. אין מה לעשות נגד זה בסופו של דבר ככה זה עובד, אנשים נולדים בקצב מהיר יותר מאנשים שמתים ולכן הביקוש לדירות רק גדל. הבעיה מבחינת מחירי הדירות היא שקצב בניית הדירות אינו גדל באותו קצב של האוכלוסייה. הסיבה העיקרית לכך היא שכמות הקרקע מוגבלת ובנוסף לכל זה צריך להבין כי הקבלנים וכל  מי שבונה דירות בתל אביב רוצה להרוויח כמה שיותר על העבודה שלו. זוהי הסיבה שבגלל הם משהים את תוכניות הבנייה ולא בונים בקצב מהיר יותר, על מנת לשמור על ביקוש גבוה שכמובן מעלה את ערך הדירות.

אז מה אפשר לעשות בנושא? האמת היא שללא התגייסות כוללת שאינה נגמרת במחאה, אלא בצעדים בשטח לא ניתן לעשות הרבה. ההתגייסות עליה אני מדבר נוגעת לכל מי שמחפש דירה להשכרה בתל אביב או בכל מקום אחר בארץ. תראו, אני מבין שכולם רוצים לגור בדירה מכובדת, זה מובן לחלוטין ואין על זה שום וויכוח. השאלה היא האם ניתן להתפשר על מיקום הדירה. זאת כבר שאלה שכל אחד מכם צריך להפנות לעצמו, אני לדוגמא חושב כי השכרה בתל אביב באזור המרכז כרוכה בעלויות מטורפות וזוהי הסיבה שבגללה החלטתי שאני אגור בדרום העיר. אני חייב להגיד שהדירה שמצאתי עולה ברמתה בהרבה על הדירה במרכז העיר, היא חדשה לגמרי, עם מעלית וכל מה שצריך. הדבר אינו נכון אך ורק עבור דירות להשכרה בתל אביב אלא לכל מקום בארץ. אם מקום העבודה שלכם נמצא באותה עיר, אין סיבה אמיתית בגללה אתם צריכים לגור במרכז, אלא יכולים להתפשר ולזוז קצת מהמרכז.

בסופו של דבר אני מאמין שפעולה כזו, כאשר הקבלנים ובעלי הדירות יבינו כי המחיר אותו הם מבקשים הוא לא הגיוני ובנוסף גם לא יקבלו אותו, יביאו אותם להורדת המחירים, ואם אתם חושבים שזה יעלה את המחירים באזורים אחרים אז כאשר זה יקרה, סוף סוף תוכלו ליהנות מדירה במרכז העיר, כי שם יהיה זול יותר. 

 

גיא הדס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב