דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת שוק ההון 04.9.11 - איזיטרייד 

מאת    [ 04/09/2011 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 1669 פעמים ]

תל-אביב: האם אחד-העם תתקן הבוקר את הירידות מיום חמישי?

אחרי שבוע נוסף של התאוששות יחסית, יפתחו הבוקר המשקיעים באחד-העם שבוע חדש של חששות: על רקע הירידות בוול-סטריט ובאירופה ביום שישי, ואחרי נתון תעסוקה מאכזב המעיד על כך שהכלכלה האמריקנית רחוקה מלצאת מהמשבר, לא מן הנמנע כי הבורסה המקומית תפתח את השבוע ביישור קו כלפי מטה.

כזכור, ביום המסחר האחרון של השבוע החולף (שהיה יום המסחר הראשון של חודש ספטמבר), רשמו המדדים בת"א מגמה מעורבת: מדד ת"א 25 ירד בנקודות בודדות וננעל על רמה של 1,132.2 נקודות, בעוד מדד ת"א 100 הוסיף לערכו 0.4% ונסגר על 1,017.5 נקודות. בסיכום שבועי ת"א 25 הוסיף 4% לערכו. בסיכום חודשי נפל המדד המוביל של הבורסה המקומית 7.5% במהלך אוגוסט – החודש הגרוע ביותר באחד העם מאז נפילת האחים ליהמן, בעיצומו של משבר האשראי, באוקטובר 2008. עם זאת, מאז נקודת השפל ב-10 באוגוסט הצליח ת"א 25 להתאושש 6.8%. המשקיעים שיפתחו היום את שבוע המסחר המלא הראשון של ספטמבר יקוו בוודאי שהירידות בוול-סטריט לא יגרמו להיפוך מגמת ההתאוששות, אלא לכל היותר יביאו תיקון רגעי.

במהלך החודש הקרוב שוק ההון המקומי יעקוב לא רק אחר וול-סטריט, אלא גם אל הזירה הפוליטית והמדינית כאן בישראל: הפגנות הענק שהתרחשו אמש ברחבי הארץ מעידות על כך שהמחאה החברתית חוזרת לסדר היום, ומשקיעים בוודאי יעקבו בדריכות על שינויים במדיניות הכלכלית של הממשלה. ומאידך, שעון החול לקראת הכרזת העצמאות הפלסטינית ממשיך לעבוד: ההנהגה הפלסטינית צפויה לפנות לעצרת האו"ם ב-20 לחודש, ומשקיעים רבים יעקבו בחשש אחר התפתחויות מדיניות וביטחוניות.

בעולם: נתון התעסוקה מחק את העליות של תחילת השבוע

אפס משרות – זה המספר יוצא הדופן של משרות שהתווספו לשוק העבודה האמריקני בחודש אוגוסט והותירו את הבלתי מועסקים ללא אופציות תעסוקה חדשות. 70 אלף – זהו ממוצע תחזיות הכלכלנים לאותו נתון ממש. הפערים בין השניים הובילו את וול-סטריט ליום של נפילות שערים בשישי האחרון, נפילות שהצליחו למחוק את כל העליות מתחילת השבוע החולף. בסיומו של היום האדום יצאה וול-סטריט לסוף שבוע ארוך, שכן ביום שני הקרוב יציינו בארה"ב (בתזמון מעט אירוני) את יום העבודה, הלייבור דיי, והמסחר בוול-סטריט יתחדש רק ביום שלישי.

נתוני התעסוקה המאכזבים הביאו ביום שישי לנפילה של 2.5% במדד ה-S&P 500, אשר בסיכום שבועי איבד 0.2% מערכו. מדד הדאו ג'ונס נפל 2.2% ביום שישי, בדרך לירידה של 0.4% בסיכום שבועי. הנאסד"ק בלט לרעה ביום שישי, לאחר שאיבד 2.6% ביום אחד, אך בסיכום שבועי נותר המדד ללא שינוי ניכר בערכו.

גם באירופה נרשמו ירידות חדות ביום שישי  - הפוטסי הבריטי למשל ירד 2.3%, בעוד הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי נוחתים 3.4% ו-3.6%, בהתאמה. מאידך, בסיכום השבועי רושמת אירופה מגמה חיובית. עליות בסיכום השבועי למול ירידות ביום שישי נרשמו גם בבורסות שברחבי אסיה – למותר לציין, שבורסות אסיה נסגרו ביום שיש עוד קודם לפרסום נתוני האבטלה החדשים.

בגזרת המט"ח הביאו החדשות הרעות מארה"ב לירידות בשער הדולר למול הפרנק השוויצרי והין היפני. מכיוון שגם אירופה מרכזת לא מעט חששות בפני עצמה, הדולר האמריקני המשיך גם בסוף השבוע להתחזק למול היורו. בגזרת הסחורות נרשמה עלייה במחירי הזהב, וירידה במחיר הנפט.

כדאי לשים לב השבוע: נדנדת השקל-דולר

מגמה ברורה של היחלשות השקל לעומת הדולר – זהו הסיכום של החודש החולף בזירת המט"ח. הדולר, שהחל את החודש קרוב מאוד לרמה של 3 שקלים ו-40 אגורות, מתקרב כעת לשער של 3 שקלים ו-60 אגורות, לשמחתם הרבה של היצואנים ולמגינת לבם של היבואנים. המטבע האמריקני לא ביקר ברמות אלו מאז תחילת השנה.

עם זאת, כמו תמיד בשוק המט"ח התזזיתי, מגמת העלייה הייתה רחוקה מלהיות רצופה: לשיאו הגיע הדולר ביום שישי לפני שבוע, אז הגיע המטבע האמריקני לשער של 3.626 ש"ח. הדולר בילה אז 4 ימי מסחר רצופים מעל לרף ה-3 שקלים ו-60 אגורות, לפני שנפל בחזרה ל-3.558 ש"ח ביום רביעי האחרון. בימים חמישי ושישי התאושש הדולר בחזרה וננעל על 3.584 ש"ח – האם השבוע יחזור הדולר לגבהים שמעל 3 שקלים ו-60 אגורות?

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 80% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות)

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם - מסחר באופציות דיגיטליות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב