דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחקים לכם על כל הקופה 

מאת    [ 04/09/2011 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 1608 פעמים ]

גיימינג - משחקים און ליין ברשת האינטרנט - הוא בין הפעילויות הפופולריות ביותר ברשת. משחקי קלפים, מרוצי מכוניות והרפתקאות מרתקות הן רק חלק מהמגוון שעולם הגיימינג מציע לנו. אבל בשנים האחרונות מעבר להיותו תחום של כיף בלבד, עולם הגיימינג הפך גם לתחום עסקי לכל דבר כשהמשחקים הפופולאריים ביותר כמו World of Warcraft דורשים הרשמה בתשלום. וכשכסף הוא אחד מהשחקנים המובילים, האקרים ופושעי אינטרנט אחרים ינצלו כל הזדמנות לשים עליו את ידיהם.

אז מהם האיומים העיקריים שגיימרים ניצבים מולם?


    • פישינג: אתרי גיימינג מזוייפים משגשגים בחסותו של פשע המקוון. כמה מהם משתמשים בכתובות אינטרנט הדומות מאוד לכתובות של האתרים האמיתיים. באתרים אלה הגיימר התמים עלול להדבק בסוג כלשהו של וירוס או Malware או גרוע מכך ליפול במלכודת שתגרום לו למסור מידע אישי - מה שעלול לגרום לכאב ראש כלכלי לא קטן.
    • רשת חברתית: בחיים האימתיים אנו סומכים רק על חברים אמיתיים, דבר זה לא צריך להיות שונה גם כשמדובר ברשתות החברתיות. קיימים חשבונות פייסבוק רבים שם בחוץ הטוענים שהם לגיטימיים כשלמעשה מדובר בחשבונות קרימינליים המתחזים ליצרני משחקים אמיתיים. לא היית רוצה שהמידע שלך יהיה נגיש לאנשים האלה.
    • משחקים נגועים ותוכנות מזויפות: גרסאות פרוצות או מזוייפות למשחקים (או כל תוכנה אחרת) עלולות להדביק את המחשב שלכם בוירוסים ושאר מזיקים. המפיצים של התוכנות האלה מנצלים בעיקר את התשוקה של הגיימרים למשחקים ומפיצים אותם דרך האינטרנט להורדה ב- "חינם". היו זהירים במיוחד עם קבצים מצורפים להודעות מייל וכמובן בקבצים שנמצאים על מדיה ניידת כגון דיסק און קי וכו' ממקור לא ידוע.   
    • Malware: אחת מהנוזקות הנפוצות ביותר היום נכתבה במיוחד לנצל את אלה שעבורם גיימינג הוא יותר מסתם תחביב. Win32/PSW.OnLineGames היא משפחה של Malware המשמשת את יוצריה להתקפות פישינג ממקודות נגד גיימרים המבלים את זמנם במשחקים און ליין. סוג ה Malware הזה מסוגל לתעד את הקשות המקלדת של המשתמש ולאסף מידע כגון סיסמאות ומספר כרטיס אשראי וכו'.

להיות גיימר ולהשאר בחיים

  1. השתמש בתוכנת אנטי וירוס מעודכנת שכוללת גם מנגנון נגד תוכנות ריגול וחומת אש. הגרסא החדשה של פתרונות האבטחה של ESET שתושק מאוחר יותר החודש כוללת פיצ'ר חדש הנקרא Gamer Mode המעביר את האנטי וירוס לצריכת משאבים מינימלית באופן אוטומטי כאשר המשתמש עובד ב Full Screen. כך שהמשתמש יכול לשחק בלי הפרעות ובאותו זמן להשאר מוגן.

2. תמיד השתמש בסיסמאות שונות לחשבונות שונים ודאג תמיד שהסיסמאות יהיו חזקות.

3. הקלד את ה URL של אתרי המשחקים בעצמך או השתמש ב Bookmarks בדפדפן שלך ובכך תמנע מלהקליק על לינקים זדוניים שמופצים בדרך כלל במנועי החיפוש.

4. הגן בסיסמא על המידע האישי שעל המחשב שלך אם הוא לא נדרש באופן ישיר למשחק.

5. לעולם אל תשתמש בגרסאות פרוצות. הן עלולות להכיל קוד זדוני.

ביצועים מעולים וחוסר השפעה על איכות המשחק הם עקרונות המפתח שכל גיימר צריך לזכור כשהוא בוחר תוכנת אנטיוירוס. בגיימינג כל הסחת דעת עלולה לעלות ביוקר אבל אפשר לשחק על בטוח.

הכותב הוא גלעד אלשרפי, דובר חברת קומסקיור, הנציגה הבלעדית בישראל של חברת ESET, מפתחת האנטי וירוס ESET NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security. קומסקיור מפעילה בארץ מוקד תמיכה ופתרונות טכניים בשפה העברית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב