דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור יועץ ארגוני להובלת תהליכים בארגון שלך? 

מאת    [ 03/09/2011 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 4868 פעמים ]

איך לבחור יועץ ארגוני להובלת תהליכים בארגון שלך?

 ככל שהארגון שלך קטן יותר, כך גדולה חשיבות האישיות התקשורתית של היועץ הארגוני שתבחר. בכל ארגון קטן כגדול תהליכים ארגוניים נתפסים כמשהו אישי, בדרך כלל, איום על

ה 'אני' הפרטי של המנהלים והעובדים. בארגון קטן, ה 'אישי' נהיה הכי אישי, כמעט על גבול האינטימי. המידע עובר מהר, מתפשט, לוחש, בוחש, מכלה כל חלקה טובה אפילו ובמיוחד אם אין לו בסיס עובדתי. כל פירור מידע הופך ל 'באז' השבועי. לכן, לדיסקרטיות יש משמעות, לעיתים היא אפילו קריטית.

 וכאן נכנס מבנה האישיות של היועץ הארגוני שבחרת להוביל את התהליכים בארגון שלך.

בשורה תחתונה, רב היועצים למדו באותן אוניברסיטאות, מחזיקים בתארים דומים, כולם מחזיקים באמתחתם ניסיון מקצועי, הצלחות קטנות וגדולות וגם כישלון אחד או שניים. לכן, מה שמבדיל יועץ ארגוני אחד ממשנהו היא האישיות.

יועץ ארגוני מגיע כשהוא מצויד במגוון תכונות וכישורים, האם גם שלך כזה?

סדר וארגון, יצירתיות, ערכיות, אמינות, יושרה, הגינות, הצבת גבולות, בהירות, תקשורתיות, יכולת הקשבה, אמפטיה, הבנה, גישור, ראייה אסטרטגית- מערכתית, יכולות אבחון וניתוח, הצבת יעדים, פיתרון בעיות, הכרות עם תיאוריות, שיטות, כלים, מודלים, תהליכים, וכמובן יכולת ליישם אותן בהצלחה בתהליכים ארגוניים.

 כל יועץ ארגוני שתבחר חייב להגיע כשהוא מצויד ב-4 קטגוריות של כישורים, וכמו הריבית על האוברדראפט בבנקים, כל התכונות חייבות להיות אצלו במינון הנכון ובמצטבר.

  • ברמה הפנים אישית יועץ ארגוני מגיע לארגון שלך כשהוא מצויד במודעות עצמית גבוהה, יכולת להפריד בין היגיון לרגש, בין עיקר לתפל, וכמובן להיות מסוגל לקבל החלטות קלות וכואבות במהירות וביעילות.
  • ברמה הבין אישית יועץ ארגוני מגיע לארגון שלך כשהוא מצויד ביכולת לבנות מערכת מבוססת אמון הדדי עם המנהלים, יכולת להוביל ולנווט קבוצות ויחידים, יכולת לרגש, לעורר, להתסיס, להרגיע, ללמד ולהכיל, הכול בהתאם לצרכי ומטרות הארגון, המצב והאנשים.
  • ברמת כישורי הייעוץ, יועץ ארגוני מגיע לארגון שלך כשהוא מצויד ביכולות זיהוי ואבחון, יכולות תכנון, יכולת גישור על פערים בין תוכניות למציאות, יכולת הערכה והסקת מסקנות ולקחים.
  • ברמה הידע התיאורטי, יועץ ארגוני מגיע לארגון שלך כשהוא מצויד בידע נרחב בתחום פיתוח ארגוני, תהליכים ארגוניים, ניהול, פיננסים, ניתוח עסקי, תכנון אסטרטגי ובעיקר, הבנת הנפשות הפועלות בארגון- צרכיהן, רצונותיהם ותסכוליהם.

 האם היועץ הארגוני שבחרת מצליח להתחבר למנהלים ולעובדים שלך?

 בסופה של דרך, תהליך ארגוני קם ונופל על הבנת הנפשות הפועלות בארגון- צרכיהן, רצונותיהם ותסכוליהם, ויכולת להניע, לרתום ולגייס אותן לתהליך.

תהליך ארגוני, הרבה לפני שהוא קשור לשינויים אסטרטגיים, שינויים מבניים, שינויים פרסונאליים, שינויים תפקודיים, ניודים, גיוסים, מדידות, העלאת רווחים תפעוליים ואחרים, הגדלת מחזורים, מיזוגים, רכישות ומכירות- הוא קשור לאנשים.

  • אנשים מתנגדים לתהליכים ארגוניים.
  • אנשים מחבלים בתהליכים ארגוניים.
  • אנשים מונעים תהליכים ארגוניים.
  • וכאשר היועץ הארגוני הינו מהזן נכון לארגון שלך- אנשים מאפשרים ונרתמים לתהליכים.

 חלק גדול מהיועצים נוטים לשכוח, לעיתים קרובות מידי, את השורה התחתונה האנושית, שמניעה וגם מונעת תהליכים ומתמקדים רק בשורת הרווח התחתונה לארגון. ובתסריט הזה, גם אם המנכ"ל מרוצה בטווח הקצר, בטוח שיגלה את טעותו בטווח הבינוני והארוך, רק חבל, שהיועץ כבר לא יהיה שם לקחת אחריות על התוצאות...

 

איך לבחור יועץ ארגוני להובלת תהליכים שלך?

ככל שהארגון שלך קטן יותר, כך גדלה חשיבות האישיות התקשורתית של היועץ הארגוני שתבחר. בין שאתה מייצג ארגון קטן ובין שאתה עומד בראש ארגון גדול- בחר את היועץ הנכון לארגון שלך.

שירית בן- ישראל, מנכ"ל חברת STS בע"מ, ייעוץ, ליווי ואימון למנכ"לים, הנהלות וצוותים, לפיתוח מצויינות אישית, עסקית וניהולית. 0522-435259




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב