דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעיטת מספרת אדירה בתחת - להציל את קדימה ממנהיגיה 

מאת    [ 02/09/2011 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 2149 פעמים ]

בעיטת מספרת אדירה בתחת / להציל את קדימה ממנהיגיה

נמרוד נוי

2/9/2011

קדימה נוסדה בסערה על ידי אריאל שרון,  שקצה נפשו בכבלי מרכז הליכוד, שאזקו את ידיו בדרכו כראש ממשלה אל עבר ביצוע שינויים נדרשים. נדמה לנו שפרט לכך לא נעשתה באותם ימים כל חשיבה יסודית יותר. כמו משה רבנו, אריאל שרון נשאר על ההר, אך לצערנו לקדימה לא קם יהושע משלה, שיחצה את הירדן ויכבוש את הארץ המובטחת. כך קרה שתהליך בנייתה של המפלגה הזו הסתכם בהתכנסות סביב המונח 'מפלגת מרכז', והתקשקשות תפלה סביב ענייני המדינה השונים, דבר שהלך והתקבע עם הזמן והפך לעובדה מוגמרת. ניתן לומר אם כן, כי מלאכת בניית זהותה של קדימה טרם הסתיימה. הגדרתה כמפלגת מרכז איננה מספיקה והיא אף בעוכריה, ואין בה מענה לצורך אמיתי בשינוי הפוליטיקה בישראל.

היה גם איזה ניסיון להגדיר את הקמת קדימה כ"מפץ הגדול", אך גם הוא התאדה ונעלם מחיינו בקול ענות חלושה. את הרעיון הזה הוביל חיים רמון, אך דינו נחרץ מראש לכישלון משום שמעבר למחשבה הקומבינטורית המאפיינת אותו שהנה המוני ישראל יצטרפו מן הימין ומן השמאל לקדימה, לא הייתה כל אמירה משמעותית נוספת. חיים רמון כשחקן כוכב בתנאי הפרדיגמה הקיימת לא היה מסוגל לעשות אחרת את הדברים ולחשוב על שינוי הפרדיגמה הפוליטית מן הקצה. הוא היה נסיך הפרדיגמה הקיימת ואת מקל השליחים הזה הוא העביר לציפי לבני והפך אותה לנסיכת הפרדיגמה הקיימת.

במשך חמש שנים אני כותב ומתריע, כי קדימה לוקה ביסודותיה האסטרטגיים: בהגדרת זהותה ובדרכי התנהלותה. כנראה שאין נביא בעירו ואיש מנבחרי המפלגה ואף מפעיליה המרכזיים לא התרומם לגודל העשייה והאחריות המתחייבים והתגייס למשימה החשובה של שינוי פניה של המפלגה. סה"כ עשיתי את מלאכתי המקצועית ולא ייחסתי לדברים איזו חוכמה אישית נשגבת משל עצמי. ייצגתי בכבוד את הדיסיפלינה החשובה הזאת הנקראת ניהול על כל שלוחותיה, וגייסתי למאמץ הזה את כל נכסי הידע, הניסיון ואוצרות הרוח הרלוונטיים שצברתי בחיי.

עתה, את מה שלא עשינו אנחנו באה תנועת המחאה הארצית והעיפה, למערכת הפוליטית כולה ולקדימה בפרט, בעיטת מספרת אדירה בתחת והשליכה אותה  כענייה בפתח. האם יש עוד מישהו בתוכנו שסבור שיש לנו בקדימה מה להציע לצעירי המחאה???. איזו בשורה חדשה גלומה בקדימה שעל גליה יצטרפו המוני צעירי הדור החדש אל בין שורותיה??? איזה סיבה טוב ישנה לאיציק שמולי, לדפני, לסתיו ולחבריהם אפילו להביט לעברנו. הרוח הגדולה שהרימה את המחאה הזאת עומדת בסתירה עצומה לתרבות הפוליטית הקיימת שלנו. מה, הם יכופפו את גבותיהם בכניעה, כפי שאנו עושים זאת, ויצטרפו לפלטפורמת החמורים הגדולה עליהם רוכבים פוליטיקאי הדור הישן שלנו בדרכם לכנסת ולממשלה. איך הם יוכלו לקבל את שלטונה חסר הרסן והגבולות, והבלתי דמוקרטי בעליל ובלתי מקצועי להחריד,  של יו"ר המפלגה, עד שאין בה מקום לאיש מלבדה. הרי מעבר לשאלת יוקר המחייה גלום בתנועת המחאה הציבורית שפשטה בערינו ביטוי עז לכמיהת הדור החדש לפוליטיקה אחרת. פוליטיקה שתייצג טוב יותר את מאווייהם של הצעירים להיות שותפים ולשלוט בגורלם.

אם קדימה, והעומדת בראשה ציפי לבני, לא יתעשתו בהקדם נחרץ גורלה של המפלגה הזו לשבט. זו קריאה להצלת המפלגה ממנהיגיה. אנשים כמותי לא יישבו באפס מעשה בביתם ויעברו על כך בשתיקה. הרוח הגבית הנושבת מאוהלי המחאה מחזקת גם אותנו. נעשה כל מאמץ להציל את המפלגה ולבנותה מחדש, ואם לא נצליח נסייע בניסיוננו לכל גורם פוליטי חדש וראוי לשמו שיקום וימלא את החלל החסר. חשוב לי מאוד להדגיש בזאת את תחושת הדחיפות הקיימת ולהעביר דרכה מסר חריף וחד לנבחריה. "מי שלא רוצה ולא יכול לדברים שיפנה את מקומו וילך הביתה ויפה שעה אחת קודם".

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב