3 הדרכים להביא לקוחות חדשים לעסק- חדשנות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

3 הדרכים להביא לקוחות חדשים לעסק- חדשנות 

מאת    [ 01/09/2011 ]
מילים במאמר: 563   [ נצפה 2578 פעמים ]

 
 

אחת הכותרות הכי נצפות ברשת היא 3 הדרכים להביא לקוחות חדשים לעסק.
נשמע פשוט, מהיר וקל ליישום.
האמת שזה גם נכון,
אבל הסיבה שזה עובד ומכניס הרבה לקוחות - למאמנים, יועצים ומלווים עסקיים, היא שמרבית בעלי העסקים טועים לחשוב שהדבר הכי חשוב לעסק הוא להביא לקוחות חדשים.....

בקריאת המאמר עד סופו תבין איך לעשות בקלות הרבה כסף באמצעות חשיבה יצירתית וחדשנית.

ראשית אני רוצה לחדד את ההבדל בין חדשנות ליצירתיות:
באופן גס אפשר לומר שיצירתיות שוכנת בהגיית הרעיון
וחדשנות מתייחסת להבאתו לכדי ביצוע.

יצירתיות היא היכולת להסתכל על הדברים אחרת כדי להגיע לפתרונות ורעיונות יצירתיים.
חדשנות מורכבת בעיקר משלושה חלקים:

1. רעיונות יצירתיים

2. זיהוי הרצון של הלקוח וטרנדים עולמיים

3. ביצוע – לקחת את הרעיון כמה צעדים קדימה וליישם אותו בצורה יוצאת דופן.
לביצוע חדשני מספיק טוויסט קטן, כדי להפוך את המוצר או השירות לחדשני.

אפשר לסכם חדשנות כיכולת להפוך רעיונות יצירתיים לבעלי ערך אמיתי לעסק וללקוחותיו.

רובנו נוטים לחשוב על חדשנות במונחים טכנולוגיים- סוג של המצאת הגלגל או  להמציא מוצר שמעולם לא נראה כמוהו לפניכן. אבל האמת היא שחדשנות הרבה יותר פשוטה.

נקח לדוגמה טלפון.
בהתחלה היה טלפון נייח, הטכנולוגיה שוכללה והטלפון הפך להיות אלחוטי.
הממציאים הבינו שכל מה שהם צריכים לעשות כדי להוציא לשוק מוצר חדשני לגמרי הוא להרחיב את טווח הקליטה וכך נולד הטלפון הנייד.
בשלב הזה היו בשוק שני מוצרים שונים לגמרי- מכשיר קשר וטלפון נייד, כדי לחדש ולתת מענה לשני קהלי יעד שונים לקחו את הפונקציה של מכשיר הקשר ומזערו אותן לתוך טלפון נייד.
הטלפון הפך להיות חדשני עוד יותר כאשר מצאו את הדרך לחבר בין טכנולוגיה של טלפוניה לטכנולוגיה של מחשב.
וכאשר חברות הסלולר זיהו שקהל יעד גדול מאוד רוצה לרכוש את המכשיר אבל לא יכול להרשות לעצמו הם עשו שימוש מחודש בצורת התשלום- חדשנות שהפכה את הלקוח לשבוי מינימום 3 שנים. ועוד ועוד ועוד חידושים......

שים לב שבמקרה הזה המוצר הבסיסי לא השתנה; הוספו לו פונקציות, הורדו ממנו דברים,
חיברו בין כמה מוצרים וטכנולוגיות מוכרות-
ולכל אורך התפתחויות המוצר הזה שנתפס כחדשני השירות הבסיסי שנותן המוצר לא השתנה.

מה אפשר ללמוד מזה על העסק שלנו?
שכאשר אנחנו משקיעים זמן וכסף רב בהבאת לקוחות חדשים לעסק,
אנחנו בעצם לא משקיעים את הזמן הזה ביישום רעיונות חדשניים ופיתוח מוצרים ושירותים קיימים.
כך אנחנו בעצם מפסידים הרבה כסף,
משום שיש שם המון לקוחות שרכשו מאיתנו בעבר והם כבר מכירים אותנו, רגילים אלינו וסומכים עלינו.
אם נבחר להתמקד בלקוחות האלה ולהוסיף למאגר המוצרים/ שרותים שלנו עוד מוצרים/שירותים,
יהיה ללקוחות הקיימים של העסק עוד דברים שהם יכולים לקנות מאיתנו.

 עסק בצמיחה כל הזמן מתרענן:

1. משכלל שירותים

2. משדרג תהליכי בעסק כמו קבלת ושימור לקוחות

3. בוחן מדי פעם את האסטרטגיה העסקית שלו ואף מחליף אותה כשהיא לא מניבה תוצאות

4. בודק כל הזמן איזה צרכים חדשים יש ללקוחות שלנו, ומהן המגמות העולמיות בתחום.

5. משדרג מוצרים/שירותים קיימים.

6. מפתח מוצרים/שירותים חדשים.

7. בודק אילו מרכיבים מהמוצר אפשר לבודד ולמכור אותם כשני מוצרים חדשים שנותנים מענה מדויק יותר לצורך של הלקוח.

8. עושה דברים יוצאי דופן שמובילים לתוצאות יוצאות דופן.

 שיגרה שבעלי עסקים משמרים זמן רב היא אחת הסיבות לחריקת בלמים בעסק
ועצירה בהשגים קבועים (במקרה הטוב ובמקרה הרע לנסיגה).
ולכן חדשנות עסקית דורשת מאיתנו כבעלי העסקים לשבור את דרכי חשיבה ועבודה שהתרגלנו אליהם,
ולהרשות להתרעננות והתחדשות להכנס פנימה.

הכותבת לילך בניסטי היא יועצת עסקית מומחית והמנכ"לית של לי-לך השגים |מיקוד לעסקים העוסקת בליווי עסקי ממוקד השגים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב