דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה אומר להיות מספר 1 והאם זה באמת כדאי? 

מאת    [ 01/09/2011 ]

מילים במאמר: 349   [ נצפה 2470 פעמים ]

מה זה אומר להיות מספר 1 והאם זה באמת כדאי? 

 

 

הלחץ

 

להיות מספר 1 פירושו לחיות בלחץ מתמיד. כל הזמן התנועה היא קדימה, לשבור עוד שיא, לשבור עוד מחסום, לרגע לא לעצור, אף פעם לא להינות באמת ממה שיש כי תמיד צריך לחשוב על הצעד הבא.

 

הלחצים והמתחים האופייניים לאנשים הרוצים להיות מספר 1, להיות הבולטים ביותר, הטובים ביותר, הכי טובים שיש מובילים לפגיעה כמעט בלתי נמנעת ביחסים עם אנשים, ביכולת להיות סבלניים, בסלחנות עצמית וכלפי אחרים ובקושי לשלוט בדחפים אגרסיביים, בעצבים ובהתקפי זעם. 

 

 

 

המתח

 

להיות מספר 1 פירושו לחיות במתח מתמיד מפני תחרות, מפני איומים, מפני אחרים, מפני כאלה שאולי הם יותר טובים, אולי קצת יותר, אולי הם רעבים וחרוצים יותר.

 

המתח הזה פוגם בהנאה מהחיים, הוא מרחיק את האדם מהדברים הפשוטים, הוא מקשה עליו להיות לפעמים גם לא בולט, הוא גורם לפחד מכל איום ומכל גורם בעל כוח, הוא דוחף למאבק מתמיד עם אחרים שאולי מאיימים ואולי יתפסו את המקום הראשון. 

 

 

 

תמיד לנצח את כולם

 

אנשים שהם מספר 1 או שואפים להיות מספר 1 הם אנשים שחייבים לנצח תמיד, בכל מצב, בכל זמן, כל אחד וכל מתמודד או מתחרה, ולא להשאיר את הזירה אף פעם למישהו אחר.

 

ללא ניצחון, אין לאנשים כאלו משמעות. אם הם טובים - זה לא מספיק. אם הם מעולים - זה לא מספיק. הם זקוקים שכולם יידעו שהם הכי טובים, הבולטים ביותר, המצטיינים ביותר - שמקבלים את הההכרה הציבורית שהם כאלה. 

 

 

 

אף פעם לא להיות מאושר ממה שיש לך

 

לאנשים שרוצים להיות מספר 1 תמיד יש קושי עמוק להיות מאושרים ממה שיש להם, כי מה שיש להם הוא אף פעם אינו מספיק ואינו טוב ויש תמיד משהו אחר טוב יותר או מישהו אחר טוב מהם.

 

עבור אדם שרוצה להיות מספר 1 ההנאה אינה חלק מהחיים. החיים הם מירוץ אינסופי אחר מטרה שכל הזמן נעה ומתרחקת, מטרה שלעולם לא באמת מגיעים אליה, אבל היא העיקר - ושום דבר אחר לא.

 

 

וטיפ לסיום: עדיף להיות טוב, מעולה, מצוין, אבל לא מספר 1. מספר 1 זה מקום לחוץ, מתוח ובודד שאין בו הנאה אלא מאמץ אינסופי, חשש, פחד וריקנות גדולה.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב