דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו קשר ללא אהבה ומדוע בקשר כזה השמיכה היא תמיד קצרה? 

מאת    [ 01/09/2011 ]

מילים במאמר: 336   [ נצפה 2462 פעמים ]

מהו קשר ללא אהבה ומדוע בקשר כזה השמיכה היא תמיד קצרה?

 

 

קשר ללא אהבה

 

קשר ללא אהבה הוא מטיבו קשר צר, זוגיות מחוסרת עוצמה, יחסים נטולי חום ומלאות. בקשר ללא אהבה יש וואקום עמוק בתוך שורשי הקשר, והוואקום הזה נוצר בגלל העדרה של אהבה.

 

קשר ללא אהבה דומה לרכב בלי מנוע חזק או רכב בלי דלק. הרכב נוסע, אבל בקושי. הרכב מתקדם, אבל בקרטועים. חסר לו המנוע, הדלק, העוצמה, הדחף קדימה והיכולת לגבור על קשיים מרובים.

 

 

 

שמיכה קצרה

 

בצורה סימבולית, קשר ללא אהבה משול למיטה עם שמיכה צרה וקצרה מדי שמכסה רק חלק מהמיטה. בגלל שהשמיכה צרה - כל אחד מבני הזוג מושך את השמיכה לכיוון שלו כדי לנסות להתכסות, להתחמם ולהתגונן מפני החיים, וכך בני הזוג נאבקים אחד בשני על מעט החום שעוד קיים.

 

לעומת זאת, בקשר של אהבה - השמיכה הזוגית היא רחבה הרבה יותר מהמיטה עצמה. ולכן, בקשר כזה לעולם לא חסר דבר, לא חום, לא הגנה, לא התחושה של המלאות והשלמות ולא הפרגון, כי השמיכה הרחבה מעניקה את כל אלה בשפע.   

 

 

 

רוחב לב?

 

כשאדם הוא שופע אהבה - הוא נדיב, הוא מעניק, הוא מגונן, הוא מרגיע, הוא שמח, הוא מפרגן, הוא חיובי, הוא חם. רוחב לב הוא תוצאה של אכפתיות ושל אהבה.

 

בהעדר אהבה - כל אחד מתחיל להתקמץ, להיסגר, להתחשבן. כשאין רוחב לב יש קמיצות וסגירות, אין נתינה, התאמצות או השתדלות אלא הסתגרות, התפנקות, צרות עין וצרות לב.

 

 

 

יחסים של שפע

 

יחסים של שפע נובעים מאהבה, ממוטיבציה, מהתלהבות, מרצון טוב. בקשר של אהבה יש את המניע הזה עמוק בתוך שורשי הקשר ולכן הקשר הוא קשר שופע, שבו אין התחשבנויות, אין ריבים, אין צרות עין ולב.

 

השפע והנדיבות נובעים מקיומה של אהבה. שפע ורוחב לב אינם נובעים אף פעם מהראש אלא מהלב. כשיש אהבה הנתינה והשפע באים מאליהם, מעצמם, בצורה אינטואיטיבית ובלתי מחושבנת.

 

 

וטיפ לסיום: קשר ללא אהבה הוא קשר מצומצם ובעייתי. אין בו מנוע ואין בו עוצמה. הוא חלש, מחושבן וצר. לעומת זאת, קשר עם אהבה הוא קשר מלא, שופע וגדוש על גדותיו, ממלא באהבה ומתמלא מעצמו באהבה.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב