דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לריצוף הבית 

מאת    [ 01/09/2011 ]

מילים במאמר: 609   [ נצפה 4762 פעמים ]

משפצים את הבית? ריצוף בית הוא אחד האלמנטים החשובים לקביעת עיצובו הסופי של הבית. הוא זה שבין היתר ייקבע את האווירה הרצויה בבית. חשוב להבין לפני שבוחרים את הריצוף לאיזה מראה אנחנו שואפים להגיע. כפי שידוע, ריצוף הוא דבר שמאוד בולט לעין בבית, לכן כדאי שתגיעו להחלטה שתהיו שלמים איתה. במאמר הבא , אספר לכם מעט על עבודת הריצוף, אתן לכם מספר טיפים שיעזרו לכם להגיע להחלטה בנוגע לריצוף ואפרט על מספר סוגי מרצפות.

ריצוף בית, מה חשוב לדעת

 

לפני הנחת הריצוף, כמה דברים מומלצים: הדברה בכדי למנוע מזיקים כאלה או אחרים מתחת לרצפות, הוספת שכבת בידוד שתגן מפני חום/ קור/ רעש. שכבת הטיט שנמרחת מתחת לריצוף- חשוב שלא תהיה מורכבת מסיד. כשעושים את החיפוי צריך לשים לב למלא את המרווחים בין הרצפות כדי שלא יחדרו מים. לאחר מכן צריך לבצע ליטוש בכדי להוריד את שאריות המלט. שימו לב לחיתוך הרצפות, החיתוך צריך להיות מדויק ביותר. חשוב שתמצאו בעל מקצוע אמין ומוסמך לבצע את עבודת הריצוף, עליה להיות מדויקת ביותר בכדי למנוע תיקונים כאלה או אחרים בעתיד. נסו לקבל המלצות ממכרים, או להיכנס לאינטרנט לאתר "יצאת גדול" שם בלי יותר מדי מאמץ תוכלו למצוא רשימה של בעלי מקצוע מוסמכים שעברו בדיקת אמינות.

טיפים להתאמת ריצוף בית :

 

אז כמו שאמרנו ריצוף הוא חשוב ביותר לעיצוב הבית, הוא ניכר לעין ומשפיע בצורה ישירה על האווירה הכללית של הבית. כשבוחרים ריצוף צריך לקחת בחשבון את מזג האוויר ותנאי הסביבה, האם לריצוף תהיה חשיפה לקור או חום, האם הריצוף צריך להתאים לסביבה רטובה כמו מקלחת. נסו להבין לאיזה אווירה אתם רוצים להגיע, נסו לקחת את החלל שלכם ולנסות לטשטש את החסרונות, לדוגמא- מרצפות קטנות ישרו אוירה אינטימית של חלל קטן, לעומת זאת מרצפות גדולות ייתנו ישירות תחושה של מרווח, חלל פתוח וגדול.

בעניין צבע המרצפות- צבע בהיר של ריצוף יוסיף לתחושה של מרווח, ייתן תחושה של חלל גדול ופתוח יותר, לעומת זאת בחירה בריצוף כהה וחזק ייתן תוצאה בדיוק הפוכה- תחושה של חלל קטן יותר. במידה ובחרתם ללכת על ריצוף כהה ונועז יותר, השתדלו "להרגיע" קצת את החלל עם ריהוט סולידי ואולי בהיר יותר בכדי לא ליצור עומס בחדר.

אם אתם בוחרים להשיג מראה גדול, נקי, ואלגנטי בחרו בריצוף שיש/ גרניט פורצלן, עדיף בגוונים בהירים להשגת המראה היוקרתי והנקי. מומלץ לבחור בריצוף אלגנטי קלאסי ולא בטרנד חולף שימאס עליכם בעוד שנתיים, שלוש . אתם יכולים להשתמש בסוגי ריצוף שונים כדי ליצור הפרדה בין אזורים בבית, למשל בין הסלון והחדרים.

שימו לב שאתם לא בוחרים באריחי חיפוי קירות לריצוף- הם לא עמידים מספיק למטרה זו. במידה ואתם מרצפים גם חצר והייתם רוצים לעשות התאמה בין החוץ לפנים, תוכלו לבחור בריצוף אחד שמתאים גם לפני וגם לחוץ כמו גרניט פורצלן, כך תוכלו להגיע לתחושה של חיבור בין חוץ לפנים וליצור אשליה של מרחב גדול יותר והמשכיות.

סוגי ריצוף בית

 

כיום קיימים בשוק מאות סוגי מרצפות כאלה ואחרים. מה ששולט נכון להיות זה ריצוף השיש, קרמיקה, גרניט פורצלן. אתן לכם פירוט על כמה מסוגי הריצוף שקיימים בשוק:


    • שיש - מראה אסתטי עשיר שיוצר אוירה אלגנטית. השיש דורש ליטוש קבוע ויש לנקות אותו בחומרי ניקוי ללא חומציים בשל רגישותו לכתמים. 
    • צפחה - ריצוף חלק עמיד וחזק שמתאים הן לריצוף פנים והן לריצוף פנים. לצפחה אחוז ספיגה נמוך וניתן לתחזק אותה טוב פשוט במטלית לחה. 
    • פורצלן - ריצוף עמיד שאינו דורש תחזוקה קשה.  
    • גרניט פורצלן - ריצוף חזק בעקבות ריכוז הקוורץ שיש בו. הגרניט פורצלן עמידים יותר לשחיקה ושריטות. יש 2 סוגים של גרניט פורצלן מזוגג והומוגני. המזוגג הוא בעל גלזורת זכוכית עליו, מה שדוחה נוזלים, הוא בעל אחוז ספיגה אפס. ההומוגני- בעל שכבה אחידה לכל שטח האריח.

 

לסיכום, לעבודת הריצוף כדאי לבחור בעל מקצוע אמין ומוסמך שיוכל גם לייעץ לכם בבחירת הריצוף, דאגו להבין את היתרונות והחסרונות של הריצוף שאתם בוחרים בכדי שתדעו לטפל בו בהתאם. שיהיה בהצלחה !




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב