סימנים מסחריים לעומת חוק זכויות יוצרים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

סימנים מסחריים לעומת חוק זכויות יוצרים 

מאת    [ 01/09/2011 ]
מילים במאמר: 347   [ נצפה 1264 פעמים ]

 
 

לרוב, אנשים משתמשים בצורה לא נכונה במונחים "סימן מסחר" ו "זכויות יוצרים". בעוד ששני המונחים שייכים לקטגוריה של קניין רוחני, ישנו הבדל מהותי ביניהם.

 מהן הלכה למעשה זכויות יוצרים?

בזכויות יוצרים נכללות יצירות ספרותיות, מוסיקליות, רומנים, שירים, צילומים ואפילו תוכנת מחשב.

חוק זכויות היוצרים נועד להקנות מערך של זכויות ליוצר המקורי של היצירה במטרה שיוכל להפיק ממנה רווח כלכלי, שיקבל הגנה מפני העתקת יצירתו ומפני עשיית שימוש מסחרי ביצירה על ידי אחרים.  

זכויות היוצרים על יצירה שייכות ליוצר מרגע יצירתה, הוא לא צריך לרשום אותה במשרד זכויות יוצרים אך עדיף להוסיף לה את הסימן ©. בישראל אין רישום רשמי של זכויות יוצרים. אולם, קיימות אגודות הדואגות לגביית תמלוגים בעבור שימוש ביצירות ובחלוקתם ליוצרים, ובכך הן אוכפות את זכויות היוצרים. כמו כן, אכיפתן של זכויות יוצרים יכולה להיעשות גם באופן עצמאי, כלומר, באמצעות עורכי דין עצמאיים.

על מנת להוכיח שאכן "נגנבו" זכויות היוצרים - יש להוכיח כי הייתה גישה ליצירה וכי הועתק חלק ניכר ממנה.

תוקף זכויות היוצרים הינה עד שבעים שנים מיום מות היוצר. או אם היצירה נעשה בשיתוף פעולה של שני אנשים- עד  שבעים שנה מיום מותו של היוצר האחרון.

 מהם הלכה למעשה סימני מסחר?

 סימן מסחר (או סימן שירות) הוא למעשה שם המוצר, המותג, הלוגו או כל סמל אחר שמשמש לזיהוי. זה יכול להיות בצורה של אותיות, מספרים, מילים או עיצובים.

מטרתו של סימן מסחר היא להגביל את השימוש במוצר מסוים, ולאפשר ליצרנים ולמשווקים לבנות מוניטין ולבדל את עצמם ממתחרים אחרים בשוק. כמו-כן ההגבלה מונעת אפשרות של הטעיית הצרכנים באמצעות שם דומה שנושא מוצר אחר.

 בניגוד לזכויות יוצרים, לסימני מסחר אכן יש מקור רישום רשמי בארץ. הרישום נעשה בכמה שלבים (תחילתו בהגשת בקשה לרישום סימן מסחרי במחלקת סימני המסחר ברשם הפטנטים, בבחינת הבקשה על ידי הבוחן, פרסום הבקשה להתנגדויות ביומן סימני המסחר ורישום הסימן) אשר אורכים בין תשעה- לחמשה עשר חודשים.

על מנת להוכיח  הפרה של סימן מסחרי רשום, על הסימן המפר להיות דומה עד כדי הטעייה לסימן הרשום.

סימני מסחר וסימני שירות נרשמים לעשר שנים, לאחר מכן יש לחדשם כל עשר שנים

אפי גוטרמן, מתמחה במשרד אפלפלד ושות'- משרד עו"ד המתמחה בתחום קניין רוחני.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב