דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אגס ותפוח בגיל המעבר 

מאת    [ 31/08/2011 ]

מילים במאמר: 337   [ נצפה 2562 פעמים ]

בתקופת גיל המעבר צורת הגוף נוטה להשתנות בעקבות הירידה ברמות האסטרוגן. בגיל המעבר ישנה נטייה לצבור יותר שומן סביב המותניים ולאבד מסת שריר, אלא אם את מקפידה על פעילות גופנית. כלומר, בגיל המעבר מרבית הנשים מסגלות לעצמן צורה המזכירה תפוח גם אם הן לא מוסיפות במשקל.
השינוי בצורת הגוף מתבטא ב"צמיג" החדש סביב הבטן. בעזרת דיקור מדויק ומקצועי המשולב עם שינוי תזונתי ניתן להוריד את אותו "צמיג" ולהקטין את הקיף המותניים. הירידה במשקל בגיל המעבר מתחילה לרוב מאזור הבטן מאחר והשומן התוך בטני זמין יותר לעומת השומן התת עורי ולכן קל יותר להשפיע עליו.
בניגוד למה שמקובל לחשוב מיקום השומן חשוב לא פחות ממשקלו. נהוג להבחין בין שומן הממוקם באזור הבטן ויוצר צורת גוף דמוית תפוח לעומת שומן הממוקם באזור האגן ומדמה את הגוף לאגס. מחקרים מראים, כי במרבית המקרים השומן הבטני מסוכן יותר משומן הממוקם באזור האגן. אחת הסיבות לכך היא שהשומן הבטני העודף מצטבר סביב האיברים הפנימיים שבבטן ולוחץ על המעיים, הכליות, הלבלב והכבד .
בנוסף לכך, השומן התוך בטני פעיל יותר מבחינה מטבולית לעומת השומן התת עורי (זה שניתן לצבוט). השומן התוך בטני מוריד את הרגישות לאינסולין, מעלה את רמת הטריגליצרידים ומעלה לחץ דם. כל אלו מגבירים את הסיכון לפתח סוכרת או מחלת לב וללקות בסוגים שונים של סרטן.
צורת הגוף משפיעה גם על חומרת תופעות גיל המעבר (גלי חום, הזעות, נדודי שינה וכדומה). נשות תפוח נוטות לסבול פחות מתופעות גיל המעבר מאחר והשומן התוך בטני ממשיך להפריש נגזרת של אסטרוגן (אסארדיול) גם לאחר הירידה בתפקוד השחלות בהפרשת אסטרוגן.
אחוז השומן בגוף משפיע על האיזון ההורמונלי. לכןף אצל נשות האגס ונשים רזות בכלל תופעות גיל המעבר יופיעו בצורה החמורה ביותר: גלי חום חזקים, אי שקט, מצבי רוח, בעיות שינה וכדומה. מאחר ולהן תהיה רמה נמוכה יותר של אסטרוגן לעומת נשות התפוח ונשים בעלות משקל עודף .
אם את נמצאת בגיל המעבר או בטרום גיל המעבר ומרגישה שצורת גופך משתנה, אני ממליצה לך להגיע לקליניקה לסדרת טיפולי דיקור. טיפולי הדיקור יסייעו לך להוריד במשקל ויפחיתו באופן משמעותי את תופעות כגון: גלי חום, הזעות לילה, עצבנות, יובש וגינאלי, חשק מיני ירוד.
לתיאום פגישת אבחון ללא תשלום התקשרי 0526146854

עדי אספינו- ברגמן B.A, Dip. Acגיל המעבר - רפואה סינית טיפולי דיקור  ודיאטה מאוזנתwww.ady.co.il  | 052-6146854רעננה, אחוזה 198




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב