דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפסקת עישון 

מאת    [ 17/10/2007 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 3793 פעמים ]

עישון הוא כבר מזמן תופעה שאיבדה את הלגיטימיות שלה, ונזקי העישון ידועים לכולם, ואף רשומים על כל קופסת סיגריות. ואם זאת לאנשים עדיין קשה להשתחרר מההתמכרות הזאת, המשלבת מצב מורכב של התמכרות פיזית לניקוטין שבסיגרייה, והתמכרות התנהגותית ל?טקס? העישון.

ברפואה הסינית עוסקים הרבה בקשר בין המיקרו למקרו, בין העולם החיצוני לעולם הפנימי. ניתן להביט בעישון סיגריות, כתופעה מקבילה לזיהום בכדור הארץ. ממש כמו הזיהום שנפלט מאגזוזי המכוניות, ממנועי המטוסים, ומהתעשייה המודרנית שמפר את האיזון האקולוגי על הפלנטה, כך עשן הסיגרייה יוצר אצלנו בגוף חוסר איזון מתמיד, מחליש אותנו באופן יומיומי ויוצר סיבוכים שקשה לצאת מהם כמו עליית לחץ הדם, מחלות כרוניות של הריאה, טרשת עורקים, וסרטן.

תהליך הפסקת העישון הוא לא פשוט ודורש דבר ראשון החלטה חד משמעית של האדם על הרצון להפסיק. על ההתמכרות של הגוף אפשר להתגבר תוך זמן קצר יחסית, אבל הרבה פעמים קורה מצב של ?הנה, הפסקתי לחודשיים, אני לא מכור, אני יכול לחזור לעשן?? לכן המבחן האמיתי הוא לא רק בהפסקת העישון הראשונית , אלא בהתמדה.

הרבה אנשים מתחילים לעשן, חלקם רק מנסים במיוחד בגילאים צעירים, אך בסופו של דבר חלק ממשיכים וחלק מפסיקים מעצמם. היתרון שלנו ברפואה הסינית הוא היכולת לנתח ולהבין מדוע לאדם מסויים קשה יותר להשתחרר מהרגל העישון, וכך גם לכוון את הטיפול למקור הבעייה בצורה מדוייקת כדי ליצור שינוי. עישון יכול לתת מענה על חוסרים שקיימים אצלנו, לאדם אחד העישון עוזר לתקשר יותר טוב, את האחר הוא מרגיע, יש אנשים שהעישון עוזר לריכוז שלהם , ויש כאלה שהוא נותן להם עירנות. העישון מכניס חום ותנועה למערכת, ולכן אנשים הסובלים מקור וחולשה מוצאים בעישון מעין חיזוק שיקרי, אנשים אלה לרוב יהיו מעשנים כבדים, שיעשנו כל סיגרייה עד הפילטר, לא יבזבזו טיפה של ניקוטין. עוד דוגמא היא כאלה שיש אצלם קונפילקט בין אלמנט העץ לאלמנט מתכת (קישור למאמר על חמשת האלמנטים) אלו אנשים שנוטים לכעוס או כאלה שמדחיקים את הרגשות שלהם.

לפי הפתו-פיזיולוגיה הסינית - העישון יוצר חום ורעילות, פוגע בדם, ובתמציות של חמשת האיברים המלאים (לב, כבד, ריאות, כליות, טחול). עישון סמים כמו מריחואנה וחשיש הוא כמובן בעייה מורכבת אף יותר, מלבד ההתמכרות לניקוטין, סמים אלו משפיעים בצורה ישירה על המוח, ולפי הרפואה הסינית פוגעים בנפש שלנו (shen) ומכבים את הברק בעיניים.

התמיכה בהפסקת העישון בעזרת הרפואה הסינית מורכבת מבניית תכנית גמילה שמותאמת לכל מטופל באופן אישי, סידרת טיפולי דיקור שמלווים את התהליך בתדירות הולכת וקטנה, שינוי תזונתי, ושימוש בתוספי מזון מתאימים ו/או צמחי מרפא סינים. מלבד הטיפול הפרטני, יש נקודות דיקור מיוחדות, חלקן מודרניות יחסית - אשר התגלו בסין במאה השנה האחרונות, המורידות בצורה ישירה את הרצון לעשן. חשוב לזכור שאמנם הדיקור ידוע בהשפעתו החיובית על התהליך, אבל ללא ההחלטה של האדם, וללא המחויבות שלו, יהיה קשה להגיע לתוצאות רחוקות טווח

מטפל מוסמך ברפואה סינית - Dip.Acu
התמחות בטיפול בבעיות כאב,עור והפרעות עיכול.
לפרטים נוספים:
www.dikur.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב