דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת שוק ההון 27.8.11 - איזיטרייד 

מאת    [ 30/08/2011 ]

מילים במאמר: 683   [ נצפה 1962 פעמים ]

תל-אביב: האם אחד העם תתקן הבוקר את הירידות מיום חמישי?

כמו השבוע שלפניו, גם שבוע המסחר החולף היה ירוק ברובו אך הסתיים ביום חמישי אדום. הפעם הצליחו המדדים המובילים לסיים בעליות נאות בסיכום השבוע, עם עלייה שבועית של 2.1% ושל 1.4% במדד ת"א 25 ות"א 100, על אף נפילות של 2.4% ו-2.1% ביום המסחר האחרון. נעילה ירוקה בוול-סטריט ביום שישי עשויה להעיד על מגמת תיקון עם פתיחת שבוע המסחר המקומי, הבוקר בת"א.

בין הירידות הבולטות של יום חמישי ניתן לציין את מניות הבנקים, שנפלו על רקע חששות לסיכוני האשראי שלהם ועל רקע החולשה במניות המגזר הפיננסי בעולם כולו. מניות הפועלים ולאומי נפלו 3.9% ו-4.5% במחזורים גדולים. בסיכום שבועי רשמו מניות הבנקים הגדולים עליות של 3.2% ו-1.9%. מניית טבע, שאיבדה 0.6% במסחר בת"א ביום חמישי, רשמה ביום שישי בוול-סטריט עלייה של 2% והיא חוזרת היום למסחר בת"א עם פער ארביטראז' חיובי של 1.2%.

גם השבוע השקל המשיך להיחלש למול המטבעות המובילים. ביום שישי נחלש השקל ב-0.4% למול הדולר האמריקני, הדולר היציג ננעל על 3.625 ש"ח – רמה שבה לא ביקר מזה חצי שנה. משקיעי המט"ח יעקבו בדריכות על הודעת הריבית של בנק ישראל ביום שני הקרוב. בשוק מעריכים כי הנגיד פישר ישאיר את הריבית ברמתה הנוכחית, 3.25%, ויימנע מהעלאה נוספת – בעיקר לנוכח האינפלציה השלילית שנרשמה החודש, שעוזרת לבנק ישראל לעמוד ביעדי האינפלציה השנתיים.

בעולם: וול-סטריט קיבלה בברכה את נאום ברננקי

שבוע חיובי עבר על הבורסות בוול-סטריט ובעולם: על אף ירידות שערים שנרשמו ביום חמישי, ביום שישי התהפכה בחזרה המגמה כאשר השווקים קיבלו בברכה את נאומו של נגיד הפדרל ריזרב בן ברננקי. מדד הדאו ג'ונס סיים את יום המסחר האחרון של השבוע בעלייה של 1.2%, ה-S%P 500 טיפס 1.5% והנאסד"ק הצליח לקפוץ 2.5%.  בסיכום שבועי רשמו שלושת המדדים המובילים עליות נאות של 4.3%-4.9%. עליות נרשמו השבוע גם באסיה ובאירופה.

נאום ברננקי, בוועידה כלכלית בעיירה ג'קסון הול, ריכז תשומת לב אדירה מצד המדיה הכלכלית בכל העולם, לאחר שבשנה שעברה השתמש ברננקי באותה במה ממש על מנת לרמוז ולאותת לשווקים על QE2, תוכנית ההקלה הכמותית השניה של הפדרל ריזרב, במסגרתה רכש הבנק המרכזי ניירות ערך בסך של מיליארדים רבים. בימים האחרונים נחלקו השווקים בין אלו המצפים להכרזה על תוכנית רכישות שלישית, לבין אלו החוששים כי QE3 תהווה הודאה בכך ששתי קודמותיה לא הועילו.

בסופו של דבר, הצליח ברננקי לצאת מהמלכודת באופן אלגנטי ודיפלומטי: כבר בפתיחת דבריו הודיע כי אין בכוונתו להכריז על QE3 לפני הפגישה הבאה של הנהלת הפדרל ריזרב, שתתקיים ב-20 בספטמבר ותימשך שלא כמקובל יומיים רצופים. את המשך הנאום הקדיש ברננקי לתיאור כנה של האתגרים הכלכליים, ולשליחת מסרי הרגעה לשווקים. "למרות שיש בעיות כבדות משקל בכלכלה, הבסיס האיתן של המשק האמריקני לא נפגע ב-4 השנים האחרונות", ציין ברננקי.

בזירת המט"ח נרשמה השבוע ירידה בשער הדולר לעומת היורו: יורו אחד שווה כעת 1.4499 דולר. לעומת הין היפני רשם השבוע הדולר התחזקות קלה ביותר, ומחירו של דולר אחד הגיע ל-76.64 ין. מי שהשקיע באופציות דיגיטליות וחזה את הירידות רשם תשואה גבוהה.

כדאי לשים לב השבוע: הנפט עלה על רקע הצלחת המורדים בלוב – האם המגמה תימשך?

בזמן שהעולם כולו צפה בתמונותיהם של המורדים הלובים בארמונו של הרודן הנמלט קדאפי – מפילים את פסלו המוזהב או בוזזים את גלימותיו וכובעיו הססגוניים – מאחורי הקלעים כבר מתרחש במלוא עוזו המאבק על השלל האמיתי, אוצרות הנפט של המדינה שסיפקה לפני תחילת מלחמת האזרחים כ-1.6 מיליון חביות ביום או 2% מתפוקת הנפט העולמית.

נציג בכיר של המורדים מיהר להודיע בראיון לסוכנות רויטרס כי ממשלת המורדים תכבד את כל חוזי הנפט שנחתמו בתקופת קדאפי. מאידך, בכיר באחת מחברות הנפט הלאומיות עליהן כבר השתלטו נציגי המורדים הזהיר כי "אולי יהיו לנו בעיות פוליטיות" עם חברות מרוסיה, סין וברזיל, שתמכו בקדאפי.

על רקע האירועים בלוב, רשם השבוע עלייה של 3.8%, ושווייה של חבית נפט הגיע כעת ל-85.37 דולר. הנפט גם הגיב באופן חיובי לנאום ברננקי. סחורה אחרת שדווקא רשמה השבוע ירידות היא הזהב, על אף עליות בשני ימי המסחר האחרונים. אונקיית זהב נסחרת כיום בתמורה ל-1,797.30 דולר, לאחר שהעליות בבורסות העולם פגעו באטרקטיביות היחסית של הזהב.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר  easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם - מסחר באופציות דיגיטליות , מסחר במניות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב