דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גילגולה של הסרת השיער 

מאת    [ 29/08/2011 ]

מילים במאמר: 308   [ נצפה 2091 פעמים ]

לפעמים יש תחושה שכבר בתקופת האבן ציפו מנשים להסיר את שיערות גופן באבן צור או עלים ולכן היום הרצון הזה להיות חלקות כל כך טבוע בנו. אולם אין זה כך, לא בתקופת האבן ולא בשנים הרבות אחר כך לא דרשו מנשים לגלח את עצמן ונראה שהצורך הזה צמח בעיקר במהלך המאה האחרונה.

אם כן מדוע זה כה טבוע בנו? מדוע זה כל כך ברור שמה שמצופה היום מאישה או אפילו נערה צעירה זה להיות חלקה? ואיך קורה שגיל הסרת השיער רק יורד ואם בעבר עמד על 13 כיום הוא עומד על 10?

התשובה אינה ברורה וחד משמעית ומורכבת מאלמנטים רבים אשר השפיעו על חיינו. האלמנט הראשון הוא שינוי ניכר באורח החיים ולמעשה כניסתו של אורח החיים המודרני אשר פינה אנשים רבים לעסוק גם בתחביבים, בילויים, טיפוח אישי וזוגיות לצד העבודה. בפועל אורח חיים זה הביא עימו עבור רוב בני האדם שעות עבודה מסודרות במשרדים יפים אשר דורשים הופעה ייצוגית וזריקה לפח של מדי הפועלים.

שינוי זה הביא לשינוי תפיסתי בנוגע לתפקידו של הגוף. לא עוד הגוף רק ככלי עבודה להשגת מזון, ציוד ומחסה, אלא ככלי לשיווק עצמי ומציאת בן או בת זוג. נכון, האישיות עדיין בעלת השפעה אבל שלא כמו בעבר אז חיי זוגיות רבים התבססו על מעמד או שידוכים היום הבחירה הרבה יותר חופשית.

ואיך זה מביא אותנו להסרת שיער? בקלות - במאה האחרונה התבסס לו אידיאל יופי נשי אשר לפיו מנסות ליישר קו נשות המערב. אידיאל יופי זה קבע כי על אישה להיות חלקה במספר חלקים בגופה וכעת אף אחד לא זז מקביעה זו. הפרסומות בטלוויזיה ובעצם בכל מקום מספרות על השיטות החדישות והטובות ביותר וגם בפרסומות למוצרים אחרים עדיין מופיעות נשים חלקות.

וכך, בלי הרבה בעיות כל נשות המערב (כמעט) החלו מסירות שיער מהרגליים, בית השחי והמפשעה וכן מאזורים אחרים. בנוסף, התחום לא מפסיק להתפתח ומסכין הגילוח והשעווה עברו היום נשים רבות לשיטת הסרת שיער בלייזר או באינפרא אדום, כך שהשיער יעלם לצמיתות.

פורטל ניתוחים הינו אתר מקיף ומקצועי בתחום הניתוחים הפלסטיים, טיפולי אסתטיקה וקוסמטיקה. האתר מספק מידע על ניתוחים וטיפולים שונים ומאפשר יצירת קשר עם מרפאות מומחים ללא התחייבות. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב