דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנאות בישול לילדים 

מאת    [ 29/08/2011 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2964 פעמים ]

בשנים האחרונות התפתח סוג חדש ונחמד של אטרקציה שמיועדת לימי הולדת ואירועים דומים, אשר משלבת חוויה של כל החושים יחד עם לימוד והנאה. סדנאות בישול לילדים הם כיום טרנד פופולארי שיותר ויותר הורים בוחרים כאופציה מועדפת, במקום ימי ההולדת השחוקים והמוכרים לכולם. בסדנאות אלו יכולים הילדים ללמוד לא רק על סוגים שונים של מזון ודרכי הכנתם, אלא גם ערכים חשובים שיכולים לשרת אותם בתחומים אחרים בחיים.

למרות מה שמקובל לחשוב ילדים אוהבים ללמוד בכל גיל, ובדרך כלל כאשר הם נמצאים מחוץ לבית הספר הם מתנהגים אחרת לגמרי כאשר מבוגר מנוסה מדריך אותם. סדנאות בישול לילדים מתאימות לכל גיל, ויש סדנאות המותאמות גם ליכולותיהם של ילדים בגילאים צעירים מאוד. כמובן שככל שמדובר בילדים קטנים יותר יש צורך בהשגחה מרובה יותר של מבוגרים אחראים, וחלק מן הפעולות נעשה עבורם על ידי מדריך הסדנא, בדרך כלל שף מנוסה.

סוגים שונים של מזון

המגוון הרב של סדנאות בישול לילדים אותו ניתן למצוא כיום מאפשר לכל ילד למצוא את עצמו באחת מן ההפעלות. ישנן סדנאות המתרכזות בהכנת ממתקים וקינוחים כגון כדורי שוקולד או גלידות. סדנאות אחרות שמתאימות להורים שערכו התזונתי של האוכל חשוב להם, ילמדו את הילדים להכין מזון בריאותי שיהווה תחליף לחטיפים משמינים. במקרים אחרים אפשר להעביר לילדים סדנאות הקשורות למטבח מסוים כגון המטבח האיטלקי, האסיאתי וכדומה.

במהלך הסדנא מכירים הילדים את התנהגותם של חומרים שונים, כאשר המטבח יכול להפוך לסוג של מעבדה להכרת חומרים. סדנאות בישול לילדים הן הזדמנות מצוינת ללמוד על המרכיבים הבסיסיים של מאכלים שהילדים מכירים אך מעולם לא חשבו כיצד הם נעשים. החשיפה לתהליך הכנת המזון יכולה להיות חוויה חזקה מאוד עבור ילדים, שלאחר הסדנא מתחילים להתעניין גם בדרכים בהם הוכנו מאכלים אחרים איתם הם נפגשים ביום יום.

מבשלים ולומדים

בנוסף למזון עצמו מלמדות סדנאות בישול לילדים גם על טכניקות שונות כגון בישול, אידוי, הקפצה ועוד טכניקות רבות. הילדים לומדים להכיר את כלי המטבח ואת השימושים השונים שבהם, ומגלים כי המטבח הוא מקום מגוון ומעניין הרבה יותר מכפי שחשבו. אחד היתרונות שצומחים להורים מסדנאות אלו הוא כי הילדים מפסיקים לקבל כמובן מאליו את הכנת האוכל ומעריכים קצת יותר את המאמץ שמשקיעים ההורים בארוחת הצהריים, למשל.

לסדנאות הבישול יש תרומה ערכית רבה עבור הילדים. עצם הכנת המזון מפתחת בילדים עקרונות של אחריות ועבודה עצמית. הצורך למלא אחר הוראות בסדר מסוים כדי להוציא מתכון מסוים לפועל מלמד את הילדים את חשיבות הסדר, ובנוסף מלמדות סדנאות בישול לילדים גם את התועלת שבשיתוף פעולה אחד עם השני. זו הסיבה שסדנאות אלו נחשבות, מעבר לכיף הגדול שהן מספקות, גם לפעילות חינוכית שמועדפת על הורים רבים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב