דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשלים בשמירת רשומות , מי אמר שכולם מושלמים? 

מאת    [ 29/08/2011 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2180 פעמים ]

מנהלי מערכות מידע משתדלים כל הזמן לתכלל את ארכיב הנתונים של הארגון וכמו כן  ללמוד מסביבתם על כשלים של אחרים ולנסות להימנע מטעויות זהות אצלהם בארגון, בד"כ עוסקים הם בתשתיות ובארגון מערכות המידע, והלקוחות שלהם שהם משתמשי הקצה בארגון רוצים שהמידע ששמרו על מערכות הארכיב יהיה זמין בכל עת.

אבל מידי יום מאבדים ארגונים מידע רב , או כתוצאה ממחיקתו בצורה כלשהי, או כתוצאה משמירתו שלא בדרך ראויה ואי מציאתו .

אנו עוסקים מידי יום בלימוד ארגונים לשמור ולהגן על המידע שלהם ובחרנו לשתף אתכם בחלק מהתובנות שלנו שיעזרו לכם לשמור על הרשומות בצורה טובה יותר.

 

  1. הפרדת גיבוי המסמכים משמירת רשומות  - הצעד הראשון לניהול טוב של רשומות הוא לזהות מהן רשומות. אין מדובר רק בתכתובות של דואר אלקטרוני או גיבוי של מסמכים, אלא כל מה שצריך לשמור מסיבות רגולטוריות, פיננסיות ומשפטיות. ניהול רשומות מקיף הן מידע מובנה כמו גיליונות אלקטרוניים שנשמרו והן מידע לא מובנה כמו חילופי מיילים.
  2. להניח כי שמירת רשומות היא עבודה של מישהו אחר -  חוסר תפקיד מוגדר בארגון האחראי על הטיפול בנושא. כתוצאה מכך  בנושא "נופל בין הכיסאות" ולא זוכה לתשומת הלב הראויה. ייתכן כי האחריות לניסוח המדיניות של שמירת רשומות צריכה להיות בטיפולה של המחלקה המשפטית ויישומה על ידי היחידות העסקיות. אולם חשוב שתהיה מדיניות עקבית במדיניות הטיפול והניהול של מידע. (מיילים,גיליונות אלקטרוניים, מסמכי וורד ועוד).
  3. טיפול איטי בבקשות -  אחד הרגעים הקריטיים ביותר עבור מנהל רשומות הוא כאשר ישנו זימון למשפט או ביקורת רגולטורית של המסמכים. במצב כזה ,אם ישנה היענות איטית או לא ניתן לגשת לקבצים הנכונים או למצוא אותם, עלולות להיות השלכות משפטיות קשות. על הארגון לייצר את החומר המבוקש תוך ימים ספורים. עמידה בתקנים פדראליים מגבירה את הזמינות,הנגישות ואיכות המידע העומד לרשות הארגון.
  4. מדיניות שלא ניתנת ליישום –  בין אם הארגון החליט לשמור על כל מייל בארגון ובין אם לאו. חשוב לקבוע מדיניות שימור סבירה שמשתמשים בארגון יוכלו לפעול על פיה. מדיניות טובה אינה חייבת בשמירת כל  המסמכים  ואת כל המידע. אולם המדיניות חייבת להיות מותאמת לתרבות הארגונית והסביבה הרגולטורית שלה.
  5. חוסר הנחיות או הדרכה באשר לביעור רשומות ישנות -  כאשר מה שנחשב במידע ציבורי  חדל מלהיות שימושי, הן לארגון והן למשתמשים. זה הזמן  להשמיד רשומות. חלק ממדיניות שמירת רשומות כוללת  קריטריונים להשמדת מידע בהתאם לצרכי הארגון לדרגת החשיבות של המידע. יש להשמיד מיידית מידע סודי ומסווג, למשל.
  6. מחיקת מידע בזמן הלא נכון -  אין די בכך שאומרים לאנשים למחוק מידע. ברגע שחברה נמצאת תחת חקירה או ביקורת רגולטורית , מחיקת מידע תראה כאילו החברה מנסה להסתיר משהו. כמובן, מדיניות עקבית ומסודרת יכולה למנוע מצבים כאלו. למשל, מוסד פיננסי יכול לתת הוראה למחוק מידע על הלוואה ששולמה במלואה לאחר שבע שנים וכדומה.

 

מערכת ארכיב יכולה להיות פשוטה או מורכבת, אוטומטית או ידנית . החלק החשוב ביותר הוא להקים מערכת  שניתן לתאר,לבצע  ולעמוד מאחוריה.

 

בהצלחה

 

רונן כהן צמח בעל תואר שני מוסמך מנהל עסקים בהתמחות מערכות מידע משמש כמנכ"ל ובעלים של חברת ארכיביון מקבוצת ארכיב גרופ. החברה משרתת אלפי עסקים ברחבי ישראל במתן שירותי ארכיב . בנוסף משמש רונן כיו"ר ארגון חברות הארכיב תחת איגוד לשכות המסחר וכן כמנהל ארכיון מוסמך מטעם גנזך המדינה. רונן חבר כנציג ישראל בארגון העולמי של חברות ארכיב  prism .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב