דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרהורים על משנתו של רוברט קיוסאקי 

מאת    [ 16/10/2007 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2797 פעמים ]

רוברט קיוסאקי מגיע לישראל להרצות בכנס של המסלול האקדמי המכללה למינהל ושל אקסלנס נשואה. בואו החל לעורר תרעומת בקרב אי אילו קולות המכנים אותו "קפיטליסט מהזן הנחות ביותר והמסוכן ביותר", ויש אף שקוראים להחרים אותו. יותר מששי כאן עניין מעשי, יש כאן עניין עקרוני. נשאלת השאלה האם באמת קיוסאקי מטיף, אם בעקיפין אם במישרין, לקפיטליזם דורסני, אנטי אמפטי, אנטי חברתי? קשה לקבל על כך תשובה חד משמעית. הוא עצמו בוודאי לא יודה בכך. הדרך הטובה ביותר לבדוק זאת היא לנסות לשקול כמה דברים שכתב בספריו. מכיוון שהמקום קצר והיריעה רחבה, אעשה זאת באמצעות כמה ציטוטים נבחרים מספרו האחרון "רוצים שתהיו עשירים".

"הדרך הטובה ביותר לשנות את הכללים היא להשיג זהב. אם יש לך זהב יש לך כוח. כשיש לך כוח תוכל לאכוף בצורה טובה יותר את כלל הזהב שקובע: "עשה לזולת מה שהיית רוצה שהוא יעשה לך".

"רוב המומחים הפיננסיים אומרים לאנשים ללכת על בטוח ולחיות מתחת לאמצעים שלהם. המומחים האלה אינם מתמקדים בהצלחה. הם מתמקדים בשאלה כיצד לא להפסיד".

"עשיית כסף היא כיף, החיים אמורים להיות כיף ומיליוני אנשים חיים בפחד במקום שיהיה להם כיף. זו הטרגדיה".

"כשרוב האנשים חושבים על המילים "לעבוד קשה" הם חושבים רק על עצמם כמי שעובדים קשה. כשאני ודונלד טראמפ חושבים על עבודה קשה - אנחנו חושבים על האנשים העובדים קשה בשבילינו כדי לעזור לנו להתעשר".

"אם כל אחד מאיתנו היה מתחיל לחפש עבודה, הכלכלה היתה מתמוטטת. כדי שהכלכלה שלנו תצמח, אנחנו צריכים אנשים שיוצרים מקומות עבודה".

כשמסתכלים על הציטוטים הללו בהחלט מתקבלת איזשהי השקפת עולם ברורה. היא השקפה שנבנתה מתוך מקומו הפיננסי של קיוסאקי עצמו. בהחלט ניתן לראות כמה הוא מזלזל בהינף יד, מבטל ללא נקיפות מצפון, את כל מי שלא נמצא במצב הפיננסי שלו: אנשים שמחפשים עבודה, אנשים שאוהבים לעבוד קשה בשביל עצמם, אולי כי הם פשוט אוהבים את העבודה שלהם, אנשים שעקב מצבם הכלכלי חיים בפחד מפני המחר, כי אין להם מספיק אמצעים וביטחונות. אנשים שלא מעניין אותם להשיג כוח, להתחיל לסכן את מה שיש להם. אנשים שאוהבים לבנות את עצמם בצורה הגיונית. אנשים שלא חושבים רק על עצמם. כידוע, קיוסאקי עצמו נשוי ואין לו ילדים. ילדים זה משהו שמפריע לעשיית כסף, ילדים זה משהו שאתה מסכן כשאתה יוצא ל"הרפתקאות כלכליות". ילדים זה משהו שגורם לך להיות יותר אנושי ורחום, לא רק כלפיהם, אלא בכלל. קיוסאקי מתרחק בכוונה מכל אמירה פוליטית חברתית ברורה, אבל אפשר להבין במדויק היכן הוא נמצא, וכן, הוא אכן קפיטליסט מהסוג המסוכן ביותר.


דורון ליברמן הוא אקטיביסט חברתי ואיש אינטרנט, בעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני לפסיכלוגיה עסקית במסלול האקדמי המכללה למינהל



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב