דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא חבל - תזונה נכונה וסדר בבית.מה הקשר ? 

מאת    [ 29/08/2011 ]

מילים במאמר: 843   [ נצפה 1967 פעמים ]

" לא חבל " – תזונה נכונה וסדר בבית.מה הקשר ?

 

מי מאיתנו לא מכיר את הסיטואציה בסופה של ארוחה משפחתית לצד הילדים.השולחן נראה כמו אחרי מלחמה וצלחותיהם עדיין עמוסות במטעמים,חצאי עגבנייה ,שאריות של ביצה זהובה עטופה בשמן זית מנצנץ וחתיכת לחם שחור חמים ובתולי .לפתע אתם מוצאים את עצמכם מסננים באוזניהם את צמד המילים " לא חבל ".לא חבל לזרוק,לא חבל על האוכל וכהנה וכהנה....

האומנם לא חבל - אז זהו שלא חבל ,לא חבל בכלל ! ההחלטה בנוגע לאוכל בצלחת כמוה כהחלטה בנוגע להתחיל לסדר את הבית.אתם בטח אומרים לעצמכם זה או הכל או כלום,גם ככה לא שמרתי היום ואכלתי שטויות אז מה זה בשבילי עוד ביצה קטנה או חצי פרוסת לחם.

בתזונה נכונה כמו בסדר וארגון זה לא הכול או כלום אפשר לעשות כל יום קצת וכך רמת התסכול מתמתנת פלאים.

בשנים האחרונות הכרתי אנשים רבים כל אחד עם הרגלים שונים ואורח חיים אישי ומיוחד. במסגרת עבודתי זכיתי לפתוח  מאות ארונות מארונות שונים,ארונות בגדים ,ארונות מטבח ,ארונות אמבטיה .עם פתיחת הדלתות נגלה לעיני ובעיקר לאוזני עולם שלם של כאוס ובלאגן שהתחיל (כמעט ) אצל כולם בראש .

כבעלים של חברה לסדר וארגון עבודתי מחייבת הקשבה רבה והאזנה מוחלטת ללקוח על מנת למלא אחר דרישותיו בכל מה שקשור לסידור וארגון הבית.

רבים אומרים לי : " לסדר זה פשוט אבל איך אני אצליח לשמור על הסדר הזה בעתיד ......."

נשמע לכם מוכר - אולי בגלל שזה מזכיר קצת תהליך של ירידה במשקל ,לרדת זה לעיתים פשוט אך המשמעת שבלשמור על אותו משקל יעד לעיתים מרגישה כמו לחימה בתחנות רוח.

עם השנים סיגלתי לי דרכים שונות להתמודד עם הבלאגן של לקוחותיי והבנתי שתהליכים מהסוג הזה מתחילים בראש מובלים להחלטה ומכאן לעשייה ולשינוי.

 אני למשל , מחליטה לפחות פעם בשבוע היום אני אוכלת רק אוכל בריא ....גם אתם - אני מחליטה שאת זה אני יאכל ואת זה אני לא יאכל ואני אשתה כך ואצום כך. ובכן פעם בשבוע דיאטה זה כמו שתפתחו את הדלת של החדר הכי מבולגן בבית תגידו לעצמכם מחר אני אסדר אותו ועל הריטואל הזה תחזרו לפחות פעם בשבוע והחדר יישאר כשהיה.

אם כן ,כאמור , נתחיל עם הראש ונתחייב לעשות משהו .דרך אגב לא חייבים להתחיל בגדול אפשר להתחיל בקטן צעד צעד .כשם שכשאתם רוצים לשנות את התזונה שלכם יאמרו לכם התזונאים אל תתייחסו לזה כאל דיאטה אלא כאורח חיים.זהה ההתייחסות לאופן שבו תנהלו ותסדרו את הבית שלכם .

הראש  

לעיתים אין לנו מקום בראש לסדר וארגון ואנו מעדיפים לזכור בראש את סדר היום בעבודה או את יומן הפגישות שלנו ויעדנו בקריירה . רבים מאיתנו מנהלים קריירה עמוסה וגדושה ורואים בסידור הבית נטל שגוזל זמן יקר מלוח הזמניים שלהם . בואו ננסה להסתכל על כך אחרת ....שוו בדמיונכם מראה של חדר עבודה מבולגן בבעלות מנכ"ל גדול שנאלץ לא אחת לנהל את עבודתו בשעות לא שגרתיות מהבית . מאותו חדר עבודה מבולגן  אותו מנכ"ל גדול צריך לשגר הוראות ,להחליט החלטות ולנהל דיונים . סביבת העבודה משפיעה השפעה רבה על אופן קבלת ההחלטות מהירות הביצוע ופיתוח הדמיון והיצירתיות במידה ויש צורך .

כולנו יודעים "שזמן שווה כסף " זמן שמושקע בחיפוש אחר ניירת שאינה מסודרת כראוי הוא זמן יקר ,יקר מאוד ששווה בוודאי הרבה מאוד כסף . אך הבלאגן של המנכ"ל היקר שלנו אינו מסתכם רק בניירת מפוזרת. אותו מנכ"ל אינו מצליח למצוא את פנקס ה צ'קים שלו ונאלץ להזמין פנקסים חדשים וכך גם לגבי ציוד משרדי באופן כללי : ראשי דיו ,דפי A 4   עטים ,עפרונות ,חותמות  וכדומה . לא אחת נתקלנו במקרים בהם לקוחות שלנו מצאו מסמכים יקרים שחסכו להם כסף רב .סדר וארגון בסביבת העבודה הם הא"ב של התחלה נכונה של תשתית טובה לבסיס מוצק ואיתן של עסקים מצליחים.השקעה של כמה דקות ביום כדי לסדר את חדר העבודה שלכם כמו שצריך יכולה בקלות להיות מתורגמת לתנובה כלכלית .יעילות בעבודה היא אינה רק זריזות ועמידה במשימות , יעילות היא גם יצירה של רעיונות חדשים שבקלות יחסית יצמחו טוב יותר בסביבה מסודרת .איך זה קשור לתזונה - קנייה נכונה של מוצרי המזון בביתכם בוודאי תקל על קבלת ההחלטות טרם האכילה .כמו שאמרה מירי בלקין,גורו של דיאטות והרגלי אכילה "אויבים לא מכניסים הביתה". אני ממליצה להגיע לסופר עם רשימה מסודרת נטולת מאכלים שגורמים לכם להתלבט : אולי זה בריא ,בידקו בגב האריזה את ערכו התזונתי של המזון והימנעו מבזבוז קלוריות וזמן. הגיעו שבעים לסופר ונטולי ילדים.כפי שכותרת הפיסקה מצהירה ,ההחלטה הזו מתחילה בראש.אז קבלו החלטה וצאו לדרך

העשייה

קחו לכם כמה דקות גשו למגירה אחת ותחליטו שאיתה אתם מתחילים.ראשית רוקנו את תכולתה ומיינו את הציוד בה .אל תחששו לזרוק  או לתרום במידת הצורך .נקו את המגירה מאבק והחזירו את התכולה הממוינת באופן המסודר ביותר תוך הקפדה על חלוקה לקטגוריות . הנה עברתם בהצלחה את השלב הראשון ואני בטוחה שזה לא היה כל כך נורא .תנסו להתחיל את התהליך במטבח זה יכניס בכם את אנרגיית העשייה והדרבון להתחיל את היום עם אנרגיה של שיטתיות וסדר.שנסו מותניים ושעטו למגירה הבאה .אני בטוחה שזה נתן לכם חשק ,בדיוק כמו בדיאטה ,או כמו בשינוי אורח חיים מתחילים לאט לאט והתוצאה בסוף שווה כל רגע.

השינוי

נגלה ברגעים אלו לנגד עיניכם – מגירה מסודרת ,חדר מסודר ,בית מסודר וכמובן תזונה נכונה.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האינטרנט שלנו www.balagan1.co.il

ובטלפון 050-3020727

http://www.balagan1.co.il 050-3020727 קרן איתן בעלת חברת בלאגן.החברה נותנת שירותי אריזה תוך מיון קפדני,הובלה ופריקה וסידור במשכן החדש. החברה מספקת שירותי סידור ארונות וארגון בבתים חדשים וישנים .החברה מונה שני סניפים ונותנת שירות בכל הארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב