דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרוייקט הגינה האורגנית שלי 

מאת    [ 28/08/2011 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2358 פעמים ]

מה יש בגינה אורגנית שאין בגינה אחרת?

בגינה אורגנית יש מחשבה ידידותית לסביבה וידידותית לגופינו. משתמשים בדשנים אורגניים בלבד - ללא רעלים. הדברת המזיקים נעשית באמצעים טבעיים, הקרקע זוכה לחיפוי טבעי מגזם מהגינה, מראש רוכשים זרעים אורגניים שמובטח כי אינם זנים כלואים או מהונדסים וכן שתילים ממשתלות אורגניות.

ולמה בעצם זה חשוב לנו? המזון שאנו אוכלים מכיל רעלים רבים. אך במקור הירקות אינם רעילים! אם כך מדוע המזון שאנו אוכלים מכיל רעלים? כיוון שעל מנת לייצר תנובה רבה יותר מכל מ"ר של אדמה משתמשים ברעלים שמרחיקים מזיקים ומחלות ורעלים שמגבירים את קצב בגדילה של הגידולים. כל אלה מרוססים על הצמחים, ונדמה כי שטיפה טובה של הירקות מסירה את הרעלים מהירקות והפירות. אך מה עם שאריות חומרי ההדברה שנוחתים על הקרקע ומוזרמים אל שורשי הצמח ומשם לענפים, לעלים ולפירות הצמח? למעשה הירקות והפירות שגדלים בשדות ומטעים רגילים מכילים בתוכם רעלים, וגם הקרקע ספוגה ברעלים שבסופו של דבר מזינים את גופינו.

אם כך מדוע איננו מתים מאכילת פירות וירקות? כיוון שהכבד, הכליות, מחזור הדם ועוד מערכות בגופינו עובדים על פינוי פסולת מגופינו, ובין היתר בפינוי רעלים אלו. אך עם השנים המערכות מתקשות בפינוי הרעלים השונים מהגוף, וכך המערכות נחלשות והגוף חולה בשלל תחלואים.

אם כך המעבר לאכילת מזון אורגני מומלצת מאוד. נכון ששיקול המחיר הוא שיקול מכריע במקרים רבים, אך גידול ירקות בבית יכול להיות פיתרון מעולה. נכון שסביר להניח שהמטבח שלכם זקוק ליותר ממה שיכול לגדול בגינה או באדניות - אבל הפחתתם עומס מהגוף בהפחתת כמות הרעלים מהם אתם ניזונים.

בעמוד פייסבוק פתחנו פרוייקט שנקרא "הגינה האורגנית שלי" וגם באתר האינטרנט של חברת אקו-בילדינג - מטרת הפרוייקט לתת למי שרוצה לגדל ירקות אורגניים כלים לעשות זאת. אנו עוקבים אחר גידול ירקות אורגניים בגינה הפרטית שלי, מעלים כתבות בהן מפורט כיצד לגדל עגבניות, מלפפונים, חצילים, קישואים ועוד ועוד באופן אורגני, בכל כמה ימים עולה כתבה ובה הסבר כיצד לגדל עוד ירק. ובקרוב כשהגינה תניב ירקות רבים, מצטרפת אלינו לפרוייקט הנטורופתית, רעות דיין, שתיתן לכולנו מתכונים בריאים וטעימים - כך שנסגור מעגל שלם של בריאות!

מוזמנים להצטרף לעמוד, לשתף בסיפורי הגינה שלכם ובתמונות, לשאול שאלות, להביע דעות, וכל מה שקשור לגידול ירקות אורגניים..

אם אתם גרים בדירה עירונית, תוכלו למצוא על האתר של חברת אקו-בילדינג כתבה על גידול ירקות בדירה העירונית, ואם אתם מעוניינים בגידול ירקות אורגניים בחצר הבניין שלכם, אתם מוזמנים להתייעץ עם מחלקת הגינון של אקו-בילדינג - ניהול ואחזקת בניינים אקולוגי.

ושיהיה לכולנו רק בריאות ואושר

 

 

אירית צח - דוידסון סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי אקו-בילדינג החברה הראשונה בישראל לאחזקת מבנים אקולוגית http://www.ecobuilding.co.il ניהול בניינים | ניקיון | הדברה | גינון | אקולוגי |




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב