קונג פו ורוחניות בשיטות לחימה הודיות וטיבטיות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

קונג פו ורוחניות בשיטות לחימה הודיות וטיבטיות 

מאת    [ 14/10/2005 ]
מילים במאמר: 1485   [ נצפה 5981 פעמים ]

 
 
בראייה היסטורית ופילוסופית
היסטוריה
בכתבים העתיקים ההודים מתוארים גיבורי המיתולוגיה כלוחמים ללא חת אשר מטרתם להילחם ברשע וחיפוש אחר צדק וחמלה.
סיפורי מיתוס אלו הועברו על ידי כתבים וריקוד. כאשר אותם אלמנטים של תנועה ריקוד וסיפורת [שירה] - בוצעו על ידי ריקוד הקרוי קטאק.
מקורותיו של קטאק (Kathak) הוא מחצרות המלוכה של מוגל (Mughul) שחלשה על צפון הודו [הגובלת עם נפאל וטיבט ]. בנוסף לריקוד זה נוספו ריקודים נוספים אשר ביטאו את המיתוסים המיתיים שהקנו את תשתית סגנונות אומנויות הלחימה ומקורותיהם.
מקורותיו של מניפורי (Manipuri) מצפון-מזרח, מקורותיו של סגנון ריקוד פיסולי בשם אוריסי (Orissi) ממזרח הודו, מקורותיו של קטקאלי (Kathakali) שמבוסס על דרמה מהברטה (המיתוס הדתי של הודו ]..

רוב קטעי הריקוד (נריטיה) מבוססים על סיפורי המיתולוגיה ההינדית. את המילים מחליפות תנועות ידיים (מודרה), הבעות פנים מגוונות (אבינייה), מוסיקה, שירה, וקצב. חלק מקטעי הריקוד (נריטה) מבוססים על קצב בלבד.

ריקוד ותנועה, צורך באימונים אינטנסיביים של אותם רקדנים ורקדניות. וכדי לאפשר ביצוע ריקודים אלו הוכשרו המתרגלים בתחום עולם אומנויות הלחימה.

שני סגנונות לחימה הודים נוצרו לפני אלפי שנים ברחבי הודו.
1. מארמה [בהראמה] האדי.
2. קאטאקלי [קאלי] פאיטו.
מטרתו הייתה ב- שני אופנים, הראשון להכשיר את הלוחמים במורשת אבות. ותרגול הריקודים. אשר מביעים את רמת כישרונו של המציג את הריקוד ויכולתו.

השני לאמן את הבנות והנשים בתנועות לחימה אלו. כדי שישמשו בעת הגנה על הכפר. בשעה שהגברים בעבודה או בלחימה.
כיום, אופן הלימוד באסכולות לחימה אלו נלמדות בסריל לאנקה שבהודו. לציין, כי רק אומנויות הלחימה נלמדות שם.
שיטות אלו נמסרו על ידי האתא יוגים הפאקירים והברמנים.

לפני כ3000 שנה בודהה ראמה הבין כי אין קיום למושג החומריות. ויצא לנדודים בארץ מולדתו,בהודו ולמד את סוד ה - הצ'י.
ע"י תנועה - התעמלות - ונשימה, פיתח שיטה המבססת תנועות ריקוד הודיות המשלבות נשימה. [עיין בתחילת המאמר].

פילוסופיה בשיטה זו:
ניזונה מחשיבה טנטרית (טנטרה), המבטלת את מהות האגו שבאדם, ומעודדת אותו לחשיבה זרימתית יוצרת. החשיבה הטנטרית דוגלת בעשייה ויצירת יחסיי גומלין עם הטבע והבנת מרקם החיים דרך איזון הגוף והנפש.

תלמידיו של בודהה ראמה המשיכו בחקר שיטתו של רבם ויצרו אסכולות בהימליה ובטיבט. חלק מהסגנונות הטיבטיים הם:
1. להם - פאי
2. נם - פאי
3. לינג - פו
4. אופ'גאר
5. פאק' אוק' פאיי
מקור השם לינג פו
בסנסקריט: ספר תורת המתים הטיבטי
בסינית: איכות / Linkage in the stepping.

מקור סגנון הלחימה לינג פו
הינו בטיבט, סגנון שבראשיתו מבודהה ראמה ועד שנת 1948 המתבסס על טכניקת 18 ידיו של בודהה ואופיינו ע"י ריקודים טקסיים אשר צירפו לתנועתם כלי נשק מסורתיים. לציין כי ריקודים אלה מבוצעים ע"י נזירים.

סגנון הלחימה לינג פו
תנועות ריקוד אלו נוצרו במשך אלפי שנים כהבעת מרקם החיים, יחסי גומלין עם הטבע, ולמידת אפיון תנועותיהם של בעלי חיים.
סדרת תנועות נקראת צ'ין, ומספרם (של הצ'ינים) עומד על 32 סגנונות.

לימוד כלי נשק מסורתי מביא את התלמיד לידי דיוק בתנועתו.


א. יש לציין כי שיטת ריפוי טיבטית רמת דירוג בשיטה l ing i-yung wung shu- po[bu] מתחילה החל מרמת דירוג שלישית


ב. הקניית ידע רמות ידע גבוהות, מביאות לידי שליטה באנטומית גוף האדם (לינג שו] זו מביאה את המשתמש בשיטת לחימה זו, גם לידי הבנת פלא הבריאה.

ג. השימוש בכלי נשק מסורתיים, כלול בשיטת הליינג פו בבסיסה.
סגנון היונה[לינג-פו] מוצאו מצפון הודו גבול נפאל הימלאיה טיבט.
מתבסס בעיקרו; על ריקוד מ- מהברטה האדי [ תמונות 123].
ותנועות קאטאקאלי [תמונה מס. 4].
תנועות סגנון היונה היא שביסודה לקוחה מתוך ריקודים מיתיים עתיקים המתארים את מלחמת האלים וישנו - קאלי נגד שיווה. התנועות הינן סטטיות המבטאות את עקרון האדם במרכז הקוסמוס המנסה לצאת מהמסגרות שהאלים קיבעו לבני האנוש. בכדי שלא יתמרדו נגדם.
????
Tri = 'Three' Ratna = 'pigeon' = Mukti = Fists

מאפיינים עיקריים בסגנון היונה הוא שימוש בכלי נשק מסורתיים;
בסוף, המאמר מוצגת חלק מכלי הנשק אשר מתרגלים בעזרתם את סגנון היונה.

פילוסופיה סגנון היונה


????The Tantra Triratna-Mukti
בפאשנדרות טקסטים מיתיים בהודו וטיבט ניתנה ליונה תפקיד חשוב, של מתבוננת ברקיע ובאדמה. אופי התנהלותם ואורחות חייהם של בעלי החיים [כולל בני אנוש]. והייתה מבשרת לבודהה ראימה.על פי מסרים שקיבל. במהלך מסעותיו מבני אדם והחי. חיבר בודהה את הדרך;

1. הבנה נכונה ?על האדם לקבל על עצמו את עולו של חוק הקארמה הקובע את מהלך חייו בעבר ובעתיד

2. מחשבה נכונה - על האדם לשלוט ברגשותיו, להימנע מתחושות שליליות

3. דיבור נכון - על האדם לדבר ברכות ובשפה טהורה, עליו להימנע מלשון הרע ומשימוש בשקרים

4. פעולה נכונה על האדם להימנע מלעבור על חוקי המוסר כגון: גניבה, עושק, רצח וכיו"ב

5. התעסקות נכונה-על האדם לנהל אורח חיים שלא יפגע באנשים אחרים, ושלא יהיה כרוך בעושק או בגניבה

6. מאמץ נכון- על האדם להימנע מרגשות ותחושות שליליות, כמו: שנאה, תאווה, או תרמית עצמית .
ועשיית מאמץ ליצור רגשות ותחושות חיוביות ושמירה עליהם

7. מודעות נכונה על האדם להשתדל להגיע לשליטה עצמית על מחשבותיו רגשותיו ופעולותיו.
כל דבר צריך להיעשות מתוך מודעות מלאה

8. התבוננות נכונה- על האדם להיות מסוגל להיכנס למצב של מדיטציה

הפוסע במשעול שמונת הנתיבים יקשה על כוחות הרוע המפתים ויביא לטיהור הווייתו

פתגם היונה
הליבה ההכרחית, הנשמה שהליבה ההכרחית, הנשמה של המדיטציה היא ללמוד להתבונן.
התור קורא... אתה מקשיב. אלה הם שניים - נושא ומושא. אך האם אינך יכול לראות ע?ד אשר רואה את שניהם? - את היונה ואת השומע, ועדיין יש מישהו שמתבונן בשניהם. זאת תופעה פשוטה כל כך.
אתה רואה עץ: אתה שם, העץ שם, אך האם אינך יכול למצוא עוד דבר? שאתה רואה את העץ, שיש בך עד שרואה את העץ.
טאנטרה; פילוסופיה או דרך

מבוא:

"המהמודרה היא מעבר לכל מילים וסמלים
אך למענך נרופה, רציני ונאמן,
צריך לומר כך:
הריק אינו זקוק לתמיכה
המהמודרה נשענת על האין,
מבלי לעשות מאמץ
נשארת רפוייה וטבעית.
אפשר לשבור את העול
וכך להגיע לשחרור .

מתוך ספר הנפש העילאית מאת רגניש.
פתיחת מאמר זה בשירו של טילופה לתלמידו נירופה. בנושא משמעות; לידה ומוות- מתאר זאת כי המהמודרה [סוג של נירוואנה עילאית ] שהשאיפה אליה ומציאתה תלויה בעוסקים בהתבוננות [ מדיטציה ]. ולכן, הצורך בלדעת להתבונן, חייבים לעסוק בשלבים הבאים לשם הבנתם. המתבוננים, יודעים כי המהמודרה מעבר [ לעולם הגשמי ?החומרי - ומיצוייה בעולם ההיתרי ].
לכל מילים וסמלים [ דפוסי מחשבה מקובעים - במסגרות, הנוצר על ידי אגו קטן ותובעני].

הריק - האין - סופי
בריאת האדם נעוצה בקשר בין לידה ומוות , מוות ולידה . כאשר למשמעות לידה ומוות אין קשר לפאן הפיזי .אלה לפאן האתרי, [בראייה טנטרית : ההסתכלות היא פנימית . ואילו חיצונית מתבססות על עקרון החומריות. מורי הנזיר קאטו שיזאצה, מסביר במאמרו אודות איזון גוף ונפש: ....זנחו רוב בני האדם את היסוד של כוח ומנהיג הטבע והם לכודים בחיי האגו הקטן והתובעני.... ]. השלכותיו האגו הקטן והתובעני מתבטאות על גופו של המקבל. הנזיר קאטו שיזאצה מבהיר .....לב האדם כוסה בחושך וענן והוכפש.
והתוצאה של הפלישה עליו הרס הטבע והיווצרות מחלה ואיבוד המקור. המחלה בלתי ניתנת לריפוי. וקללת התרופות היוצרת מחלות חדשות לבקרים משול החולה לעיוור האובד לדמיונו.

ולכן, בכדי שלא נזנח את המודעות להבנת משמעות המקור והיעוד ונדע כיצד לשמר את בריאותנו אנו.

משמעות המקור:
1. פאטלה
2. נירוואנה
3. מהמודרה
4. הבריאה ומאורות שמים
5. זרימת אנרגיה - אוקיאנוס
6. הצי - וצאקרות
7. מקור - עובר
8. ביטול האגו התובעני
9. התבוננות
10. יעוד

אם נתבונן בהגדרת המשמעות למקור אנו למדים כי אין קיום לחומריות. מאחר והחומריות מביאה למחלות חדשות לבקרים ....
והמשמעות למקור: הריק האין סופי = עובר + לידה + צי + מוות = הריק האין סופי ומסתובב במעגל האין סופי (נטול מסגרות).

כדור הארץ סובב במהירות עצומה סביב צירו והן סביב השמש. [בריאה מאורות שמים ]. שכוכב הצפון קבוע לו בצירו בתנועה עם אחדות מרקם היקום. [ זרימת אנרגיה ].

על גבי כדור ארץ זה נולדנו ואנו חיים על מנת להגשים יעד מסוים.[נירוואנה ] משום כך, יש לנו גוף [מקור - עובר ] שהוא בריא באופן טבעי ממקורו [ביטול האגו התובעני ] יש לנו לב המברך על קיום רוח הטבע [ צי וצאקרות ] אל - כל - חי [ מהמודרה ] ודמות אנוש המספרת בשבח פלאי הבריאה [ התבוננות ] .

על מקור המחלה מקבלים אנו תמיד התראה מרוח הטבע [ צי - צאקרות ] ומצווים אנו לשים על ליבנו על הגשמת היעוד של רועה ומנהיג הטבע [הצי - קיים וזורם בחלל עמוד השדרה . יעודנו להגשים את איזון עמוד השדרה בתרגול (לינג פו) ועיסוק בריפוי המקבל בעזרת הצי, ותנועה והתעמלות (שין שין קנקו לינג שו) ].
וזאת עלינו לזכור תוך הודיה לפלא הבריאה הנותן לנו חיים .

הקדמה:
" אתה יכול לצעוד מרחבי ארץ - ישותך הפנימית אינה צועדת אפילו צעד אחד. אתה יכול לחלום מליון חלומות - ישותך הפנימית אינה חולמת אפילו חלום אחד. כל התנודות הן במשטח החיצוני. עמוק במעמקי ישותך אין שום תנודה. התנודות הן על פני השטח, כמו גלגל שמסתובב אך במרכזו דבר אינו נע. במרכז הכול נשאר כפי שהוא, והגלגל מסתובב סביב המרכז".

1. פאטלה

הגישה בגלגול נשמות נפוצה במיוחד במזרח והיא מעיקרי הדרך בבודהיזם, .
על פי גישה זו, אנו חיים יותר מפעם אחת, ואנו שבים ומתגלגלים כל פעם מחדש בחיים חדשים, רשמי החיים הקודמים נשארים חבויים בתת-ההכרה שלנו, [המעורר אותם למשל ביקור במקום מסוים תוך התחושה שכבר היית שם].
הפאטלה היא ארמון היתרי אשר הטיבטים רואים בקיומו כמאגר - פונדקאי לנשמות שמטרתו להביא את הנשמה בסיום מסעה הגשמי והרוחני לנירוואנה העילאית [מהמודרה].

מידת הקרמה שלך בחיים נקבעת עוד בטרם נולדת, כלומר, מצב בו אתה מתבונן ורואה את כל גלגולייך הקודמים.
אברהם שפילריין יליד שנת 1959 למד משנת 1965 אצל המורה טיין ליינג (Tiun Ying Chain) עד שנת 1973.
משנת 1980 ועד שנת 1988 אצל הנזיר קטו זישצ'ה (Kato Siana).

אברהם שפילריין מאומן בסגנון אומנות לחימה ליינג-פו ושיטות הרפואה ליינג שו, ושיין שין-קו-קאן מאז שנת 1986.
מטרתו: שימור אומנות לחימה ייחודית זו על כל מרכיביה ורובדיה.
הפצה: מדריכים, אינטרנט http://www.ling-po.info וכלל הפומביות
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב