דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיקום הפה 

מאת    [ 28/08/2011 ]

מילים במאמר: 605   [ נצפה 2115 פעמים ]

האם כשאתה אוכל גלידה קפואה אתה מרגיש עווית של כאב?
האם לגימה של קפה רותח גורמת לך להרגיש שאתה יותר סובל מאשר נהנה?
האם כשאתה אוכל, אתה מרגיש שאינך יכול ללעוס כראוי?

כמו רוב האוכלוסייה, כנראה גם אתה זקוק רופא העוסק בשיקום הפה אל תיבהל מצירוף המילים שיקום הפה – בניגוד לדעה הרווחת, רופא העוסק בשיקום הפה לא מטפל רק באוכלוסייה בוגרת, אלא גם באנשים צעירים שסובלים מבעיות קלות יחסית כמו עששת, מחלות חניכיים וכיוצא באלה, בעיות שעלולות להתפתח למחלות קשות אם לא תטופלנה כראוי.

רופא העוסק בשיקום הפה עוסק, בעצם הגדרתו, בכל תחומי רפואת השיניים שבהם עוסקים רופאי שיניים אחרים, רק שהוא הסמכות המקצועית המובילה ביותר, המקיפה את כל תחומי התמחות רפואת השיניים, מטיפולי שיניים פשוטים יחסית כמו מחלות חניכיים והלבנת שיניים, ועד טיפולי שיניים רב תחומיים כמו השלמת חסר שיניים חלקי או מלא, טיפול בבעיות סגר מסובכות, הפרעות תפקודיות בפרקי הלסת ועוד. אז מדוע כדאי לבחור דווקא ברופא העוסק בשיקום הפה? מכמה טעמים.

באופן כללי, אם ניתנת האפשרות תמיד כדאי לפנות לבעל ניסיון רב, ולא חשוב באיזה תחום אך במיוחד כשמדובר בבריאות הפה שלך. גם בעיה קלה עלולה להתפתח לבעיה קשה אם איננה מטופלת כראוי, על אחת כמה וכמה כשמדובר בבעיה מורכבת יותר.

א' בת ה-35, תושבת רעננה, למדה זאת על בשרה כשפנתה לרופא שיניים, בשל בעיית חריקות שינים ממנה סבלה, תופעה הידועה בשם "ברוקסיזם". תופעה זו מאופיינת בסגירה לא רצונית של הלסתות והידוק השיניים בחוזקה בלחץ שהינו פי 14 מהלחץ הרגיל שכרוך בסגירת הפה.

אולי זאת נראית בעיה מזערית אך מדובר בעיה רצינית – הידוק השיניים בלחץ כזה גורם לריסוק שכבת האימייל, סדקים בשיניים, שברים בכתרי השיניים, נפילת סתימות, כאבי ראש ולסת ואפילו יכול להגיע עד כדי שחיקת הסחוס מפרקי הלסת.

א', שלא ידעה בכלל על בעיית חריקת השיניים ממנה היא סובלת, סיפרה לרופא השיניים שבעלה משתגע ממנה, וטוען שהרעשים שמופקים מפיה במהלך הלילה מוציאים אותו מדעתו. היא עצמה כאמור כלל לא ידעה שיש איזו שהיא בעיה.

רופא השיניים אליו פנתה, הפנה אותה לטיפול פסיכולוגי. לדבריו חריקות שיניים בזמן השינה מקורן במתח נפשי ולחצים, והדרך להפסיקן היא על ידי התרגעות וטיפול נפשי.

א' קבעה לעצמה תור והלכה מספר פעמים לפסיכולוג מוכר, אך חריקות השינה לא הפסיקו ונוספו להם כאבי ראש חזקים מאד במשך היום, שהפריעו לה לתפקד בעבודה. בנוסף, מאחר ולא ישנה היטב בלילות בגלל חריקות השיניים היא סבלה מעייפות ודיכדוך.

חברה טובה הפנתה אותה אל הרופא העוסק בשיקום הפה ד''ר דורון אבניאלי. ד''ר אבניאלי לא סתר את אבחנתו של רופא השיניים הקודם שקבע שהיא סובלת מלחץ, אך הציע לה טיפול: סד לילה. סד הלילה מהווה בולם זעזועים בין הלסתות, מקטין את הכוח המופעל בעת הידוק השיניים, ומונע את תופעת השחיקה. בגלל מידותיו הזעירות וגמישותו הסד אינו מפריע לשינה.

ד''ר אבניאלי הציע לא' את הדגם החדש של סד לילה קטן, המורכב רק על השיניים הקדמיות, יוצר הפרדה בין השיניים האחוריות, ומונע את תופעת הלחץ של השיניים הטוחנות בזמן השינה, ואת כאבי הראש והרקות הנלווים לה.

בנוסף, ד''ר אבניאלי לימד את א' לבצע כמה תרגילי לשון וחך לפני השינה, תרגילים שעוזרים להפרדת הלסתות בלילה ומניעת הידוק השיניים.

א' הרגישה מיד שיפור משמעותי ביותר. נכון, היא עדיין מבקרת אצל הפסיכולוג, אך באופן מעשי ומיידי היא ישנה היטב בלילות ולכן כבר לא סובלת מעייפות במשך היום, ובנוסף - הסד מונע משיניה לחרוק ולכן נעלמו הכאבים בלסתות וכאבי הראש.

הפנייה לרופא העוסק בשיקום הפה שיפרה את איכות חייה לאין ערוך, והעניקה לה אפשרויות לטפל בבעיה שהציקה לה, ושעליה לא קיבלה מענה במרפאת שיניים שאיננה עוסקת בשיקום פה.

 

 

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי עוסקת בעיקר במיגוון השתלות ובינהן: השתלת שיניים, השתלת עצם ומיגוון טיפולי חניכיים. תקבלו את הטיפול הטוב ביותר, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בכל האמצעים המודרניים הקיימים בתחום הדנטלי, בארץ ובעולם. הניסיון הרב והשליטה שיש לנו במגוון שיטות השתלה, מאפשרות לנו להתאים לך את השיטה המתאימה ביותר. צלצלו עכשיו והתחילו לחייך בפה מלא 03-6050889




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב