דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניטרול ריחות שמקורן בבישול 

מאת    [ 28/08/2011 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 3984 פעמים ]

האם פעם נתקלתם בסיטואציה הבאה? בישלתם משהו ונשאר ריח. זה יכול להיות כל תבשיל שמשתמש בבצל ובשום: ריח של חמין (טשולנט), פסטה או הריח הכי נוראי שיש: ריח טיגון שנשאר שעות בתוך הבית. האם כאשר מריחים את זה אין מה לעשות חוץ מלפתוח חלונות ולספוג את הריח?

לא בהכרח. כיום יש מגוון רחב של מטהרי אוויר. נתחיל מהפשוטים: בכל סופר כיום ניתן לקנות ספרי המתהדר בשם "מטהר אוויר". בדרך כלל מדובר בספרי בעל ריחות כמו לבנדר, תפוז או קינמון. מטרתו אחת היא: לקשור את מולקולות הריח למולקולות הבושם המותז מהמיכל ובכך להסוות כל ריח לא נעים. לרוב משתמשים בספרי הזה כדי לנטרל ריחות לא נעימים בשירותים, על כן לעניינינו
הוא לא רלבנטי.

אז תכל'ס, איך מנטרלים ריחות בישול לא נעימים?

השיטה הפשוטה ביותר היא לפתוח חלון בזמן הבישול. מסיבות פיזיקליות, הריחות התאדו דרך החלון, והבית לא יסריח מטיגון או כל תבשיל אחר. במידה ועדיין יש ריחות בישול לא נעימים, אפשר לקחת ספרי מטהר אוויר ולרסס על מוקד הריח הלא נעים, אך זה טוב כפעולה חד פעמית ויש לקחת בחשבון שמדובר בחומרים כימיים.

שיטה פשוטה ואפקטיבית נוספת היא לשטוף את כל הכלים מיידית בגמר השימוש. אם טיגנו בצל לדוגמא, ושטפנו מיד אחרי, הריח לא נדבק לסיר או לצלחת. תופעה זו ניכרת במיוחד כאשר צולים בשר: אם שוטפים מיד אחרי את הגריל, אז ריח הבשר החרוך לא נשאר. כך גם כאשר מדובר בריחות טיגון.

אם הבעיה ממשיכה, ניתן ואף רצוי להשתמש באחד ממכשירי מטהרי האוויר בשוק. מטהרי אוויר אילו פועלים על חשמל בצורה רציפה וממושכת, על ידי משיכת האוויר שבחלל החדר ומעבירים אותו דרך פילטר כל שהוא כמו לדוגמא פילטר עשוי פחם וכו... , והם יטשטשו ואף יעלימו ריחות בישול שנדבקו לתוך הבית.
לאחרונה הגיע לארץ מטהר אויר ששמו המסחרי בארץ PERFECT AIR שעובד בשיטה מעניינת בכך שהוא יונק את אוויר החדר לתוך מיכל מים (המטהר עובד כמו שהטבע  מנקה את האוויר בחוץ על ידי הגשם) וכל האוויר שבחדר או במטבח שמכיל את  ריחות הבישול, אלרגנים ואבק נשאבים למכשיר ומסוננים על ידי המים, ובכך הוא למעשה מטהר את האוויר כמעת באופן טוטאלי, ויתרון נוסף יש במטהר הנ"ל בגלל שיטת הסינון על ידי מים  ניתן לשים בתוכו שמן אתרי טבעי כמו שמן איקליפטוס או מנגו וכו.. ותוך כדי פעולת טיהור האוויר אנו מקבלים ערך מוסף בכך שהוא גם נותן את הריחות נעימים בחדר וגם אנו מקבלים את פעילות השמן לניצול בריאותי לפי יתרונות של השמן האתרי אותו שמתם כמו לדוגמא אם נשים במטהר שמן אקליפטוס
זה יקל על הנשימה לאנשים אלרגים וכו...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב