דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אילו חומרי בניין צריך לרכוש לפני שיפוצים 

מאת    [ 28/08/2011 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 2885 פעמים ]

שיפוץ הבית הוא משימה שדורשת תכנונים רבים אם לא רוצים להצטער בסופו של דבר. עלות השיפוץ תלויה בכמה וכמה גורמים, ובין היתר ישנו הבדל משמעותי בין רכישת חומרי בניין באופן עצמאי לבין השארת האחריות על כך לקבלן השיפוץ. גם מי שאינו מבין בשיפוצים יכול בעזרת מעט הדרכה לקנות חומרי בניין ולחסוך בכך אחוז ניכר מעלויות השיפוץ.

ניתן לרכוש חומרי בניין בחנויות מיוחדות העוסקות בכך, ושם בדרך כלל תוכלו למצוא גם מישהו שישמח לעזור ולהסביר לכם מה עליכם לעשות. בנוסף לכך אפשר לקנות חומרי בניין גם בחנויות מקוונות באינטרנט, כאשר היתרון בכך הוא בדרך כלל הוזלה מסוימת במחיר החומרים. החיסרון הוא כמובן שעליכם לדעת בדיוק מה אתם רוצים, ולשם כך עליכם להבין קצת בנושא.

מגון של חומרי בניין

חומרי בניין כוללים שורה ארוכה של חומרים המשמשים לתפקידים שונים. חשוב לדעת לפני הקניה מה בדיוק הולך השיפוץ לכלול, כדי לא לקנות חומרים מיותרים. אפשר ומומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע, כשכמובן העדיפות הגבוהה ביותר ניתנת לבעל המקצוע שיבצע את השיפוץ (אלא אם כן בכוונתכם לשפץ לבד), והוא יוכל להמליץ על חומרי בניין להם יזדקק.

נסו להעריך לא רק אילו חומרי בניין אתם צריכים אלא גם מהי הכמות שתידרש לכם. כדאי לקחת בחשבון מקרים בלתי צפויים ולקנות כמות עודפת, אבל אין טעם להגזים ולהישאר בסוף השיפוץ עם כמות רבה של חומרי בניין בלתי מנוצלים שלא יהיה לכם היכן לאחסן. ככל שתדייקו יותר באומדן תוכלו גם לבצע השוואת מחירים בצורה מיטבית יותר.

שיפוצים מיוחדים

אם השיפוץ כולל הריסה ובניה של קירות תזדקקו לכמה חומרי בניין מיוחדים כגון מלט, גבס, וכן צבעים. מבחינת הצבעים יש צורך בדרך כלל בשני סוגים, צבע שמתפקד כשכבה ראשונה המאפשרת לצבוע את הקיר והוא בדרך כלל לבן או אפור, ורק לאחר מכן הצבע הסופי שתבחרו. כל חנות חומרי בניין תוכל לספק לכם את כל המידע הכרוך בכך, ואל תהססו לשאול אותם.

חומרי בניין נוספים שתזדקקו להם בהתאם לאופי השיפוץ יכולים להיות קשורים לתחום הנגרות, כגון קרשים, מסמרים, ברגים וכדומה. בשיפוצים אינטנסיביים יתכן ותצטרכו להחליף גם מרצפות או שיש, ואלו כרוכים בדבקים מיוחדים ובחומרי איטום נגד נוזלים. וכמובן שאם השיפוץ כרוך בטיפול בתשתיות, ישנם חומרי בניין מיוחדים כגון צינורות, מפצלים חשמליים וחומרים דומים.

משפצים וחוסכים

מבחינת איכות החומרים הרי שאפשר להבדיל בין חומרי בניין שעומדים בכל התקנים לבין חומרים זולים יותר שאינם עומדים בתקן. כמובן שישנה המלצה חמה להשתמש אך ורק באותם חומרי בניין שזכו לאישור רשמי, כיוון שאפילו חסכון של מאות שקלים לא שווה את החשש מפני בלאי מוקדם של החומרים וגרוע מכך אפשרות לסכנות בטיחותיות בבית.

קניה מרוכזת של חומרי בניין תאפשר לכם בדרך כלל לקבל הנחה משמעותית, ובמקומות רבים תוכלו להתמקח על המחיר. אם מדובר בכמות גדולה של חומרי בניין כדאי לנסות את מזלכם גם בחנויות שמתעסקות עם קבלני שיפוץ ומוכרות בכמויות סיטונאיות. ולבסוף, אפשר גם לבדוק אצל היבואן האם ניתן לקנות את החומרים ישירות ממנו, ולחסוך אף יותר.

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל SEOneto.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב