דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי נהיגה בתנאי מזג אוויר קשים 

מאת    [ 28/08/2011 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2031 פעמים ]

כל מי שמבקש לקבל רישיון נהיגה צריך לעבור סדרה של שיעורים לפני שיוכל לגשת למבחן המעשי. לימוד נהיגה יכול לקחת לעיתים קצת זמן, אבל בסופו של דבר למעט מקרים נדירים כולם יעברו את הטסט ויזכו ברישיון הנכסף. ישנם מקרים בהם לימודי נהיגה מתבצעים בתנאי מזג אוויר קשים, ואז צריך לקחת בחשבון כמה גורמים שאינם באים לידי ביטוי בדרך כלל.

למרות שבאופן עקרוני אמורים לימודי נהיגה להכין את התלמיד לכל המצבים האפשריים, עדיין ישנם דברים שרק הניסיון המעשי מאפשר ללמוד אותם. מסיבה זו לימוד נהיגה בתנאי מזג אוויר קשים יכול בסופו של דבר להשתלם, כיוון שהנהג החדש יצא אל הכביש עם ידע מעשי אותו רכש בליווי מורה מוסמך, ולא יצטרך להיתקל במזג האוויר הקיצוני לבדו בפעם הראשונה.

סגורים במכונית

לתנאי מזג האוויר ישנה השפעה עצומה על בטיחות הנהיגה והצעדים שיש לנקוט בהתאם. במהלך לימודי נהיגה המתקיימים בעונת החורף יכול התלמיד להתוודע למאפיין העיקרי של נהיגה בעונה זו והוא הראות הלקויה. לימוד נהיגה בחורף קשה מכין את התלמיד לתחושה כי הוא סגור במכונית וצריך להתאמץ כדי לראות את הנעשה בחוץ כדי לשמור על בטיחותו.

גם שאר החושים נתקלים בבעיות בעת לימוד נהיגה חורפי. כך למשל מוכרת החוויה של מכונית סגורה בה פועל החימום, ובחוץ מנשבות רוחות ויורד גשם. גם אם תעבור מכונית קרוב מאוד אין הרבה סיכוי שהנהג ישמע אותה עד לרגע האחרון. מסיבה זו לימודי נהיגה המתקיימים בתנאי מזג אוויר קשים שמים דגש על ערנות מוגברת, כשהנהג צריך לחפש באופן יזום את המכוניות.

הכביש המתעתע

בכל עונה מוקדש חלקנכבד של לימודי נהיגה לתרגול זמן התגובה של הנהג. נהגים חדשים מופתעים מן הזמן שלוקח להם מן הרגע שזיהו סכנה כלשהי ועד לרגע בו הרכב הגיעה לבלימה מוחלטת. "זמן העצירה" כפי שמכונה פרק הזמן הזה באופן מקצועי, גדל בצורה ניכרת בעונת החורף. לימוד נהיגה בעונה זו ממחיש לתלמיד כיצד לוקח לו הרבה יותר זמן להגיב למפגעים.

בנוסף לזמן התגובה של הנהג מורכב זמן העצירה גם מן הזמן שלוקח לרכב לבלום, וכאשר הכביש חלק עלולה הבלימה לקחת זמן רב הרבה יותר. בנוסף, בעת לימוד נהיגה בתנאי מזג אוויר חורפיים יכול התלמיד לתרגל כיצד לבלום לסירוגין ולא בבת אחת, ובאופן כזה להימנע מסכנת החלקה. זהו עוד יתרון שמקנים לימודי נהיגה בחודשים הסוערים של השנה.

הקושי הוא יתרון

ישנם כמובן עוד יתרונות שאפשר למנות אודות לימודי נהיגה בתנאי מזג אוויר קשים, ולמרות שחוויית הלימוד עצמה יכולה להיראות פחות קלילה הרי שהתוצאה הסופית היא נהג שכבר הספיק לצבור ותק חשוב בהתמודדויות שצפויות לו בכביש. זאת למרות שגם לימוד נהיגה בתנאים רגילים אמור לתת לנהג החדש כלים לטיפול במצבים בלתי שגרתיים בעת הנסיעה.

ישנם בתי ספר לנהיגה המתמחים בתחום לימוד נהיגה המותאם לתנאים מיוחדים, ואפשר בהחלט לבחור לקיים לימודי נהיגה דווקא בעונת החורף. אך גם כאשר מדובר בכורח ולא בבחירה, עדיין אפשר להתנחם בכך שכאשר תקבלו את הרישיון תדעו שרכשתם ידע חשוב מאין כמוהו אצל מורה לנהיגה מקצוען.

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל SEOneto.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב