דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון כלכלי להתנהלות פיננסית נכונה 

מאת    [ 26/08/2011 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 1978 פעמים ]

אנשים רבים חשים כי הם אינם מצליחים לשלוט בהוצאות החודשיות שלהם. אנשים אלה נקלעים בדרך כלל לחובות כאלה ואחרים או "חיים על הקשקש" ומתקיימים בקושי רב בעזרת סכומי הכסף שברשותם. יש הטוענים כי הסיבה לכך נעוצה במשכורת חודשית נמוכה, אולם, לא כך הדבר ועולה כי גם אלו המשתכרים משכורת חודשית שאינה נחשבת לנמוכה מוצאים עצמם באותו המצב. ובכן, אם הסיבה לכך היא אינה גובה המשכורת, נשאלת השאלה מדוע אנשים אלה נקלעים לחובות ומתקשים להתנהל וכיצד ניתן לסייע להם?

באילו מקרים אימון כלכלי נחוץ?

ראשית, אל לנו לטעות ולחשוב כי רק אנשים המשתכרים סכומים חודשיים נמוכים נקלעים לחובות או מתקשים לנהל את חשבונותיהם, אלא, שהמציאות מראה לנו אחרת. על פי נתונים סטטיסטיים אחוזים רבים מבעלי המשכורות הבינוניות ולעיתים אף הגבוהות, מוצאים עצמם מתקשים להתנהל פיננסית. שנית, ניתן להבחין במצבים שונים בהם משפחה מתקשה להתנהל כלכלית נכונה, זאת אומרת, לחשב את ההכנסות אל מול ההוצאות ולהתארגן בהתאם, לכלול הוצאות שאינן נמנות עם ההוצאות הקבועות או להשאיר סכום קטן למקרי חירום כאלה ואחרים. משפחות כאלה, שאינן מתנהלות נכונה, ואינן מחשבות באופן מעשי ורהוט את גובה הכנסותיהן אל מול גובה הוצאותיהן ומסנכרנות בהתאם, ימצאו עצמן לבסוף שקועות בחובות או בקשיים כלכליים שמקורם טבוע בהתנהלות השגויה (הוצאת סכומי כסף גבוהים ביחס לשיעור המשכורת החודשית). אימון כלכלי יתאים גם במצבים בהם נעשה ניסיון כלשהוא לאזן את התקציב, ללא הצלחה או כאשר המינוס עולה על גדותיו ולא מצליחים לעצור אותו.

כיצד אימון כלכלי פועל?

אימון כלכלי מטרתו לסייע לאדם בודד או למשפחה שלמה להתנהל כלכלית בצורה נכונה. תהליך האימון הכלכלי עצמו, יכלול ביצוע שינויים מהותיים בהתנהלות הכללית. החל מתיעוד ורישום של כל הכנסה והכנסה שישנה, דרך בחינת ההוצאות העתידיות ההכרחיות והנחוצות וכלה בפירוט ההוצאות החודשיות שבוצעו. בחינה מוקדמת זו, מאפשרת למשפחה להתוודע אל רמת המחיה שברשותה לדרוש, להבין את המציאות כפי שהיא, ולהתנהל בהתאם להכנסותיהם (ולא לחרוג, לטמון את הראש בחול כמו בת יענה ולהתעלם מהמינוסים) ועל פי יכולותיהם. אימון כלכלי יפעל בראש ובראשונה להכרת האדם או המשפחה, צורכיהם, רצונותיהם ושאיפותיהם. לאחר הבנת המצב הקיים, המאמן הכלכלי יסייע לבני הזוג להגדיר את המצב הרצוי ולבחור את הדרך שתוביל אליו, דהיינו, את המקומות בהם יבוצעו שינויים (קיזוזים כאלה ואחרים, חסכונות וכו') ויבחרו את האלטרנטיבות הנכונות עבורם בעזרתן יוכלו לבצע את השינוי הנדרש וללמוד להתנהל כלכלית בצורה נכונה.

ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות. מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי, גישור וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0528-979-934




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב