דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעבוד 9 עד 6 וליהנות מזה? 

מאת    [ 25/08/2011 ]

מילים במאמר: 841   [ נצפה 2676 פעמים ]

"אם אנשים באמת היו אוהבים לעבוד, עדיין היינו חורשים את האדמה עם מקלות ומעבירים סחורות על הגב" (ויליאם פת'ר).

זוכרים את הפעם ההיא שקמתם בבוקר כמו אריה כי ידעתם שבאותו יום הולך להיות אירוע מרגש? ציפיתם לאירוע הזה והנה הוא מגיע, ואתם, כאילו ששמו לכם בטריות חדשות ומנצנצות מהקופסא, קמים. ועוד קמים בחיוך.

נשמע מוכר, לא? אולי לפעם אחת, פעמיים, שלוש או לברי המזל שבינינו, קצת יותר משלוש פעמים.

השאלה היא: מי מאיתנו חווה את זה ביומיום? לקום בבוקר לעבודה בכיף, בחיוך ובציפייה ליום חדש, כי אנחנו באמת אוהבים לעבוד, כי העבודה היא חיינו והיא כן בשבילנו.

מחקרים מראים שעובדים רבים מתקשים ליהנות בעבודה. אף על פי שמדובר בזמן רב מחיינו שבו אנו מבלים במסגרת העבודה, מסתבר שהנתח המשמעותי הזה של חיינו פשוט חולף לו. מבלי הנאה, מבלי תחושת משמעות, מבלי פשוט להגיד לעצמנו: טוב לי שאני כאן.

אז הרשו לי להזכיר לכם: הבחירה בידכם האם להפיק את המרב בין השעות תשע עד שש או להמשיך לקטר ולבכות על מר גורלכם.

אם אתם עדיין קוראים, כנראה שהחלטתם ללכת על האופציה הראשונה.

הרי לכם מספר טיפים שתוכלו להיעזר בהם על מנת להפוך את היום שלכם בעבודה לפשוט כיף:

 1) אתה בחרת להיות שם - כשעולה לך המשפט: "אני חייב ללכת לעבודה" לראש, תמיד תבדוק את אמיתותו. האם אני אכן חייב? ולאחר מכן תיתן לעצמך תשובות לשאלה: מה יקרה אם אני לא אלך לעבודה? מה יכול לקרות במצב כזה? לאחר מכן, תבדוק: האם אני מוכן לקבל את התוצאה של מה שיקרה אם לא אלך לעבודה? אם כן, אני בוחר לא ללכת לעבודה. אם לא, אני בוחר ללכת לעבודה. אינך חייב לעשות דבר. אתה בוחר לעשות דבר מסוים על מנת שלא להגיע לתוצאה בלתי רצויה אילו תבחר באלטרנטיבה אחרת. ולכן שנה את המשפט מחייב לרוצה: "אני רוצה   ללכת לעבודה" או "אני בוחר ללכת לעבודה". שינוי מילה אחת יכולה להביא לשינוי התחושה הכללית והגישה שעימה אתה מגיע לעבודה בבוקר.

2) לא משנה כמה לחוץ אתה, תמצא לך חצי שעה של התאווררות - ארוחת צהריים בחדר האוכל או טיול קטן בחוץ. אותה התאווררות מחוץ לכותלי באזור הקבוע שלך מוציא אותך פיזית מאזור העבודה, אך מומלץ גם מנטאלית לצאת משם ולכן, באותה חצי שעה, בבקשה, אל תתעסק בעבודה. תנסה להתנקות מכל הנושאים הקשורים לעבודה ולחשוב על דברים חיוביים שעושים לך טוב.  

3) מוסיקת רקע (אם זה מפריע לסביבה, אז מוסיקה באוזניות בווליום נמוך) - מחקרים מוכיחים כי יש קשר אדוק בין מוסיקה לתחושת שמחה: סוג המוזיקה הנכון משחרר אנדורפינים, מה שיכול להוביל לשמחה והנאה. על כל אחד משפיע סוג מוסיקה שונה ולכן אתה יכול לבחור מה מתאים לך לשמוע, ליצור לעצמך פלייליסט מוכן במחשב שישחרר אנדורפינים ויעלה את רמת השמחה שלך.

4) תלמד להירגע, לא משנה כמה עצבנו אותך באותו רגע - כל אחד והדרך שלו: לצאת החוצה לנשום אוויר, לדבר לעצמך, למצוא פינה פרטית שתוכל להיות לבדך ולהוציא אגרסיות, להתקשר לחבר טוב ולהוציא את העצבים. טיפ יעיל: תספור עד 10 לפני שאתה מגיב על משהו שמאוד הכעיס אותך באותו רגע. ייתכן   מאוד שאחרי אותן 10 שניות, תגלה שלא שווה לך להגיב וחבל על האנרגיות.

5) תביא לעצמך הפתעות למשך היום - סוכרייה, חטיף אנרגיה, או כל דבר שכשתיזכר שזה שם, ישמח אותך.

6) ברגע שהולכים הביתה, הולכים הביתה - אתה נמצא בעבודה 9 שעות ביום לפחות. עכשיו יש לי שאלה עבורך: זה לא מספיק? לאלו מכם שלוקחים עימם את העבודה הביתה, גם אם לא פיזית ורק מחשבתית, ייתכן ש- 9 שעות זה לא מספיק ואני מניחה שהבוס מאוד יעריך את זה אם תאמרו לו שבשמחה תישארו עוד ועוד שעות. הרי מה אתם בעצם עושים בזה אם אתם בבית עם הילדים או רואים טלוויזיה או יוצאים לבלות, אבל בראש שלכם אתם בעבודה? לא עדיף שכבר תישארו בעבודה? השאירו את העבודה במקום אליו היא שייכת ואל תשכחו את חייכם הפרטיים.

7) דבר עם הבוס - אתה מרגיש לא מאותגר? קצת משועמם מהרוטינה שחוזרת על עצמה מדי יום ביומו? תפנה למנהל שלך, שתף אותו בתחושותיך ותבדוק אפשרויות לפרוייקטים מעניינים. לדחוף את עצמך קדימה זה משהו שיכול לאתגר אותך ולרענן את ימיך.

8) אל תבטיח משהו שאינך יכול לקיים, מותר להגיד לא - להרבה מאיתנו יש בעיה נפוצה מאוד: בעיית הלא - נעים. לא נעים להגיד לא, כי אולי זה נשמע חוצפה או אולי זה נשמע עצלנות. אך יש להבדיל מתי זה נשמע עצלנות וחוצפה ומתי זה פשוט נשמע לא כי אני באמת לא זמין למשימות נוספות. עובדים רבים לוקחים על עצמם משימות רבות מדי, מתוך האי נעימות לומר לא, ולבסוף מוצאים עצמם מתוסכלים מעומס יתר. תבדקו את האפשרות להיות כנים עם הבוס שלכם, להציג בפניו את כל משימותיכם ולהסביר שאינכם יכולים לעמוד במשימות נוספות. הדבר יוריד עומס מכם וכן יכול להקנות לכם נקודות אצל הבוס, על כנות ופתיחות.

9) הכן רשימת מטלות לפי סדר דחיפותן - כשיש סדר בראש, יש סדר על השולחן. על מנת ליצור תמונה ברורה ובהירה, תרשום על גבי דף את כל המשימות והמטלות שעליך לבצע, לפי סדר דחיפותן וסדר לעצמך את היום בהתאם לאותה רשימה.

10) שום דבר לא עובד? יש הרבה מקומות אחרים שיקבלו אותך בברכה - עדיין מרגיש מתוסכל? חסר חשק לקום בבוקר? תמיד תזכור שיש לך את האפשרות לנסות את מזלך במקום אחר, אם רק תרצה.

כל כך הרבה שנים אנחנו מבלים בעבודה, אז למה לא ליהנות מזה באמת?

תזכרו תמיד שזה בידיים שלכם.

 

שרון אשד, מאמנת אישית, מלווה בתהליכי שינוי וצמתים בחיים.


sharoncoacher@gmail.com">right;">sharoncoacher@gmail.com


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב