דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להרוויח כסף בשוק ההון 

מאת    [ 25/08/2011 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2353 פעמים ]

איך להרוויח כסף בשוק ההון - המדריך למשקיע החושש 

הבורסה לניירות ערך בישראל, כמו גם הבורסות ברחבי העולם כולו, עוברת בחודשים האחרונים טלטלות חזקות. הירידות המאסיביות בבורסה מלוות, כמובן, בכותרות מאירות עיניים בעיתונים ובהתייחסות נרחבת בכלי התקשורת האחרים. כל אלה מגדילים את החשש בקרב משקיעים פוטנציאליים מחד ואחרים שכספם כבר מושקע בכלים פיננסיים שונים מאידך. בשורות הבאות ננסה להסביר איך להרוויח כסף בשוק ההון, גם בתנאים של בורסה יורדת.

 

כל מכשול הוא אתגר, וכל איום הוא גם הזדמנות

אחת הטעויות הבסיסיות היא לחשוב שהשקעה בשוק המניות כדאית רק במצב של שוק עולה. משקיעים רבים מתפתים להיכנס למשחק כשהשוק בעלייה ולרוב מתאכזבים. במקרה הטוב הם אינם מרוויחים כפי שציפו ובמקרה הפחות טוב הם עלולים להפסיד. שוק ניירות הערך עובר מדי פעם טלטלות וירידת מחירים. בדרך כלל ירידה כזו נובעת כיון שחלק מהמשקיעים מממשים רווחים, משמע תיקוני שערים. לעיתים רחוקות יותר עוברת טלטלה חזקה השולחת את מחירי המניות מטה, הרחק מהשיא שבו היו. אבל דבר אחד יש לזכור תמיד: כל מה שיורד גם עולה. ועל פי ההיגיון הזה, דווקא שוק הנמצא בשפל מהווה כר נרחב למשקיעים פוטנציאליים ולמומחים היודעים איך להרוויח כסף בשוק ההון. מה שאדם אחד יתייחס אליו כמכשול, אחר יראה בו את האתגר.

 

המהירות מהשטן, הסבלנות מ(האל)הרחמן.

פתגם ערבי ידוע זה הוא תמציתה של העצה השנייה. והפעם מכוונת העצה אל כאלה שכספם כבר מושקע בשוק ההון. הבורסה יורדת ואיתה שערי המניות שבהם הם מושקעים. החלטה פזיזה עלולה לגרום להם למכור את המניות שברשותם תוך מחשבה שכך הם מצמצמים הפסדים. אין שגיאה גדולה מזו, במיוחד אם הכסף הושקע תוך התייעצות עם יועץ השקעות. מכירת המניות מחסלת את הסיכוי להחזיר את ההשקעה ולהרוויח, והסיכוי קיים תמיד והוא אפילו ריאלי. כפי שכבר נאמר לעיל – כל מה שיורד גם עולה. האנשים שיודעים באמת איך להרוויח כסף בשוק ההון הם בעלי סבלנות ואורך רוח. ברוב המקרים העלייה, בסוף המסלול, היא משמעותית יותר מהירידה.

 

איך להרוויח כסף בשוק ההון – איך להקטין את ההוצאות.

מעבר להחלטה מתי להיכנס להשקעה בשוק ההון, חשוב לדעת היכן לבצע את ההשקעה: דרך בית השקעות, סניף הבנק או במקום אחר. שלושה דברים חייבים להילקח בחשבון כדי לקבל החלטה: הראשון הוא גובה העמלות. בין כל הגופים לבין עצמם יש שוני בגובה העמלות ודמי הניהול הנגבים. כל הגופים מחזיקים יועצי השקעות מנוסים ואיכותיים, כך שהשוואת מחירים פשוט מתבקשת. רווח פירושו גם הקטנת ההוצאות, בנוסף על הגדלת ההכנסות.

 

לא לשים את כל הביצים בסל אחד

העצה האחרונה איך להרוויח כסף בשוק ההון גם היא פשוטה – אין לשים את כל הביצים בסל אחד. משקיע נבון לעולם לא ישים את כספו על מניה אחת, אלא יבנה בסיוע יועץ השקעות או מנהל השקעות, תיק השקעות בהתאם לצרכים ולאופיו של המשקיע. בעלי נטייה גדולה יותר לקחת סיכון ישקיעו במכשירים פיננסיים שהסיכון בהם גבוה יחסית ואילו בעלי נטייה נמוכה יותר ישקיעו במכשירים פיננסיים בסיכון נמוך, כדי שיוכלו לישון בשקט בלילה. אמנם הסיכוי לרווחים גדולים איננו גדול אבל גם הסיכוי להפסיד במקרה של ירידות הוא קטן יחסית

 

בשורות לעיל הובאו מספר עצות נבחרות איך להרוויח כסף בשוק ההון: תזמון נאות, אורך רוח ופיזור ההשקעה. מי שיפעל לפיהן, סיכוייו להפיק רווחים בשוק ההון יגדלו באופן משמעותי. שיהיה בהצלחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב