האם כ"ץ-לון יצליח במשימון ?
אין ספק השר ישראל כ"ץ, קרא אתגר גדול לפועלו המוצלח של השר כחלון בכול הטיפול בענקי התקשורת.
השר כ"ץ הקים ועדה שמטרתה להסדיר סוף סוף את הנעשה בענף הרכב, מחירי הרכב, מחירי החלקים, מחירי הליסינג מול השוק הפרטי, פתיחת היבוא, בלעדיות וריכוזיות.
האתגר הוא ענק, האם יצליח בכך ?
אכן פעילותו של השר כ"ץ במקום, שכן שוק זה הוא הגדול בשווקי מוצרי הצריכה וההוצאה של הציבור.
ניתן להמחיש זו באופן קל יחסית.
קחו למשל את ההוצאה החודשית שלכם לתקשורת ואת ההוצאה שלכם על רכב.
נכון שההוצאה על תקשורת, מגולמת לכם בריכוז החשבוניות של המפעילים, אשר כוללים בתוכם את עלות המכשירים ואת עלות השיחות ואילו ההוצאה על רכב, קשה יותר לחישוב שכן את הדלק קל לנו יותר לחשב וגם את האחזקה, ביטוח וטסט, אולם את ההוצאה על חידוש רכב אנו בדרך כלל נוטים לשכוח ולכן נהוג להשתמש בתחשיב חשב על עלות רכב לק"מ.
כיום מקובל לראות הוצאה כוללת לרכב בסדר גודל של כ- 4000 שקל לרכב או כ- 6000 ש"ח למשפחה.
ההוצאה לתקשורת נלקחת לפי 1200 שקל בממוצע למשפחה ולכן ניתן לראות שאנו מדברים על שוק הגדול פי 5 רק במגזר הפרטי ולזה יש להוסיף את המגזר העסקי הכולל תחבורה ציבורית והובלה, כלומר אנו מדברים כאן על פרויקט אדיר ממדים.
טיבן של ועדות אלו שהן בדרך כלל מנסות להיות מאוד יסודיות ולהקיף את כדור הארץ מספר פעמים, עד שמרוב עצים הן לא רואות את היער ולכן בדרך כלל הן מסיימות את חייהן במקרה הטוב, באריזה רכה של חוברת צבעונית, על מדף מלא אבק.
בגלל מורכבות הנושא, עצה אחת רוצה אני לתת לשר כ"ץ והפעם ללא תמורה.
מציע אני לך לטפל הנושא בשיטת הסלמי. הגדר לך 1-2 נושאים בוערים וטפל רק בהם. סיימת לטפל בהם, צא לדרך יישם אותם, הפק לקחים ורק כאשר אתה מרגיש שאתה נמצא על קרקע יציבה המשך להגדיר שוב 1-2 נושאים וחוזר חלילה.
רק שיטה זו, תמנע ממך להסתבך בפלונטר הגדול של הריכוזיות, הלובי החזק והמורכבות של יבוא הרכבים, החלפים והסוכנויות בישראל.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר