דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתי אבות למעוטי יכולת 

מאת    [ 25/08/2011 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2516 פעמים ]

כיום ישנה בארץ מודעות גבוהה לגיל השלישי. אנשים רבים המגיעים לגיל זקנה נאלצים לעבור מביתם אל בית אבות. הסיבות לכך רבות ומגוונות, החל מצורך בריאותי או נפשי ועד לרצון לבלות את שנות הזקנה במקום המציע פעילויות רלוונטיות וגם חברה תומכת. בארץ ישנו מספר רב מאוד של בתי אבות אשר מתאימים לאוכלוסיות שונות, ומספרם הולך וגדל עם השנים.

באופן סטטיסטי האוכלוסייה בישראל הולכת ומזדקנת, בין השאר בשל תוחלת החיים הגבוהה בארץ. משום כך עולה הביקוש לבתי אבות מדי שנה, אך לעיתים נראה כי קשה למצוא בית אבות שיוכל להתאים גם לאלו מאיתנו שמצבם הכלכלי אינו כה טוב. עם זאת אפשר למצוא גם בתי אבות המתאימים לאנשים אלו, וכדאי לדעת מעט על הנושא כדי לבצע את הבחירה הנכונה.

סוגים שונים של בתי אבות

חשוב לדעת כי קיימים מספר סוגים של בתי אבות הנבדלים זה מזה ברמתם ובמחירם. המוסדות היקרים ביותר הם המוסדות הפרטיים, שבדרך כלל גובים סכומי כסף גבוהים למדי עבור השהיה בהם. בית אבות פרטי אינו מתאים למעוטי יכולת כיוון שבדרך כלל סכומים אלו נמצאים מעבר לטווח ההשגה של קשישים שאינם נמנים על העשירונים העליונים בחברה.

בתי אבות שיכולים להתאים למעוטי יכולת הם אותם מוסדות שמספקת המדינה ולכן המחירים בהם מסובסדים וזולים יותר מבתי האבות הפרטיים. בית אבות ממשלתי מציע אמנם שירותים ברמה נמוכה יותר מבית אבות פרטי, אך עדיין ניתן למצוא בקרב מוסדות אלו מקומות הוגנים אשר מציעים שירותים ראויים המאפשרים קיום מכובד בהחלט לשוהים בהם.

שילוב של טיפולים שונים בבתי אבות

אופציה נוספת לבתי אבות אשר גובים מחירים שגם אנשים שהפרוטה לא מצויה בכיסם יכולים לעמוד בהם, הם בתי אבות אשר מופעלים על ידי אחת מעמותות הסיוע הרבות אשר קיימות בישראל. בדרך כלל מדובר במקומות סיעודיים או כאלו המיועדים לאוכלוסיות מיוחדות, אך שווה לבדוק אם בית אבות מסוג זה יכול להתאים גם למקרה האינדיווידואלי שבו עוסקים.

גם בתי אבות ממשלתיים יכולים להתאים לקשישים אשר נזקקים לטיפולים קבועים כגון טיפולים רפואיים, וברוב המקרים אלו הם המוסדות בהם ניתן יהיה למצוא שילוב של דיור וטיפול במחיר סביר. בשונה מבית אבות פרטי, בית אבות ממשלתי מעניק טיפולים מסוימים ללא תשלום נוסף, כגון רופא צמוד הנמצא במקום, טיפולי רפואה אלטרנטיבית וכדומה.

הבדלי מחירים בין בתי אבות שונים

ישנם כמה וכמה גורמים המשפיעים על המחירים אותם גובים בתי אבות ושווה לערוך השוואת מחירים יסודית לפני שמחליטים על בית אבות ספציפי. לדוגמא, פעמים רבות ישנה תחרות על מספר מוגבל של חדרים במוסד כלשהו, ולכן דווקא בבתי אבות פחות מבוקשים אפשר למצוא מחירים זולים יותר שעשויים להתאים גם לקשישים המוגדרים כמעוטי יכולת.

המחיר הנמוך אין פירושו בהכרח כי בית אבות מסוים אינו מספיק איכותי. גורמים כמו מוניטין, היקף הפעילויות המתקיימות מקום ואפילו המיקום הגיאוגרפי משפיעים על הבדלי המחירים שקיימים בין בתי אבות שונים. אם יש אפשרות לעשות זאת מומלץ לבצע סיור בין כמה וכמה מוסדות כדי להתרשם מן המקום ולהשוות, ורק אז לקבל את ההחלטה הסופית.

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל SEOneto.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב